Reakcia na: J #22087:
Ak je to s tým tendrom tak ako vravíš, tak zo strany SORu musí byť minimálne veľmi silný lobbing. Ak nie rovno nejaká rodinná previazanosť

Tak ako vravíš, kým aj sú 15 a 18m verzie a CNG, musia sa najprv ešte aj osvedčiť. To nie je len vyrobiť a hneď predávať. Solaris už má všetky verzie dávno odskúšané, dokonca v drsných rumunských, estónskych a lotyšských podmienkach. Existujú dokonca aj 9 a 11m verzie, takže to máme spolu 6 verzií a CNG už vraj tiež bude čoskoro skutočnosťou, vrátane schválenej homologizácie.
Sarko
Ad #22025 :
SOR nevyrába ani 15, ba ani 18m vozidlo a už len tento fakt hovorí sám za seba. DP, ktorému záleží na unifikácii vozidlového parku, takého potencionálneho dodávateľa pre veľkú dodávku vyradí z nesplnenia podmienok. Nikde však nie je napísané, že dodávka vozidiel musí byť najlacnejšia a najvýhodnejšia, takže aj DPB bude mať také busy, aké si objedná.
Čo sa týka SOR BN 12, je to síce pekný autobus, ale podiel NP už pokrivkáva, ani jedno sedadlo nie je dostupné v NP časti (vždy min. ešte 1 schod) a niektoré sú umiestnené dokonca pozdĺžne (na úkor NP priestoru, ktorého je aj tak málo). Výšku podlahy uvádza výrobca 360mm. O kneelingu nie je ani zmienka, ale pri udávanej výške podlahy to bude od 280mm vyššie.