Teraz sú bohužiaľ nútení ísť cez Zochovu aj tí, ktorí prestupujú na L3.
ad Vajnorská: Tak na Vajnorskú sa z Blumenálu dostanem len do jej prvej časti (L2). Vozidlá na L2 sú zastarané, na Šafku by mohli prestúpiť do modernej L4 (áno, prestup navyše).
ad Ružinov: To som dole písal, že je škoda, že nepredĺžili do Petržalky aj L8.
ad Západ:
Tam vychádza každý smer rôzne. Ja napríklad chodím v smere z Karlovky na Lúky cez Starý most, do Karlovky cez most SNP. Ak by sa v budúcnosti predĺžila L6 do Pe a presmerovala cez Kapucínsku (mimochodom vlastne Zochova, ktorú si grafikonisti tak obľubili), tak by bol aj Západ vyriešený.
Neriešiteľné oblasti sú Lamač, Patrónka a Kramáre.
Lenže z Petržalky ti nejde električka na všetky smery, zatiaľ čo z Blumentálu sa dostaneš aj na Vajnorskú a Ružinovskú. Takže by si pridal prestup navyše. Naopak pri ceste do západnej časti mesta nebudú ľudia cestovať okľukou cez Starý most.
Zochova by sa mala odľahčiť minimálne od tých cestujúcich, ktorí prestupujú tak či tak na električku (na zastávkach Blumentál, Kollárko, čiastočne aj Kapucínska). Tento prestup sa má udiať na petržalskej strane.
Ďalej sú cestujúci, ktorí síce končia na Zochovej, ale potom ešte 5-7 minút kráčajú niekam do mesta. Pre niektorých z nich by sa (v súčte) oplatila električka L1.
Áno, zápchy na moste SNP nie sú každý deň a ani celý deň, lenže nikdy nevieme kedy prídu. Sú ľudia, ktorí radšej zvolia väčšiu istotu, pravidelnosť spojov a nesporne vyššiu kvalitu cestovania (električka) aj za cenu straty nejakých 3-4 minút.
Zochova je v priamom centre mesta. Myslíš si, že ak linku, ktorou to teraz dáš od ŽST. Petržalka do centra za 5 min (zápchy na moste SNP nebývajú celý deň), presmeruješ na Farského a tam budú ľudia musieť prestúpiť na električku, ktorá ich dovedie na opačnú stranu centra, že tým pomôžeš presunúť ľudí z áut do MHD? Práve naopak. Ľudia si počkajú na 93, ktorá to sama neutiahne, ľudia sa nezmestia a na druhý deň sa vyberú autom.
Ak by bola L8 predĺžená na Farského (po výmene trasy v centre s L9), tak by si to mal na 1 prestup a nezaťažoval by si centrum mesta busmi (exhaláty, zápchy). Stačilo, keby DPB vtedy nakúpil o 2-3 obojsmerné vozy viac alebo sa bol vybudoval dočasný triangel na Jungmanovej. Ale aj prestup L94(ak na Farského)+L3+L9 je použiteľný, je to o časových nadväznostiach. Bohužiaľ je príliš veľká ponuka spojov na Zochovu (podľa grafikonistov asi pupok sveta). To, ako sú vedené linky a nastavený grafikon je kľúčové, lebo niekedy stačí málo, aby sa významná časť cestujúcich presunula na NS MHD. Obávam sa ale, že kompetentní si takto otázku nekládli, proste len sa vybudovala el. trať a ďalej nech sa deje čo chce.
Konkrétne som sa potreboval dostať od Daňového úradu BA 5 do Kerametalu v Ružinove. Vybral som si spojenie 94+8, nakoniec z toho bolo 93+kolobežka+8. O linku 96 som záujem nemal.
Ak by 94 končila na Farského, asi by som s ňou nepočítal vôbec, aj napriek intervalu kratšiemu ako 6-8 min. ?
Je to hlúposť vo všetkých smeroch. Keď tak, tak môže byť o čosi relevantnejsi ukazovateľ počet liniek a hustota zaľudnenia.
Ak by Záhorská Bystrica mala 40 poschodové bytovky, stále by stačila jedna linka. Ak by v Petržalke boli rodinné domy, stále by si potreboval sieť viacerých liniek.
Samozrejme, že parameter počtu liniek k počtu obyvateľov ako výpoveď o kvalite MHD je nezmyselný.
Ja som iba dodal postreh, že ak by sme takýto parameter predsa len použili na dnešný stav, Petržalka by vyšla v rámci Bratislavy úplne priemerne.
Lebo podľa tejto logiky:
Devín :
linky 2 zo 108 = 1,86%
obyvateľstvo 1.297 z 423.000 = 0,31 %
Keďže ten pomer (% liniek ku % obyvateľov) je 6 násobný, tak má 6x lepšiu dopravu ako Petržalka?
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
kri
Ďalej sú cestujúci, ktorí síce končia na Zochovej, ale potom ešte 5-7 minút kráčajú niekam do mesta. Pre niektorých z nich by sa (v súčte) oplatila električka L1.
Áno, zápchy na moste SNP nie sú každý deň a ani celý deň, lenže nikdy nevieme kedy prídu. Sú ľudia, ktorí radšej zvolia väčšiu istotu, pravidelnosť spojov a nesporne vyššiu kvalitu cestovania (električka) aj za cenu straty nejakých 3-4 minút.