Reakcia na: 810zssk #220153:
Keď už sa do takej ftákoviny má investovať, MUSÍ to byť dráha kompatibilná s ostatnými dráhami v meste, čiže s normálnou, 1000 mm električkou. Presvedčiť developerov, že v BA ľudia neradi prestupujú, teda izolovaný systém by nemal veľký zmysel a naopak, že medzi Ekonomickou Univerzitou a Farského je to len kúsok, takže napojenie na električku na Petržalskej strane by nebol veľký problém a naopak, priniesol by podstatný nárast počtu cestujúcich do ich nákupného centra - o tom predsa developerom ide. No a ukončenie na ASMN by mohlo byť pokojne kusé a prípadne i na vyvýšenom mieste ako monorail - uplatnili by sa obojsmerné električky, ktoré nebudú potrebné, až sa bude jazdiť na koniec Petržalky.Sci-fi, ale treba začínať tlačiť na developerov, mesto a verejnosť, že ak už budú peniaze na ďalšie premostenie Dunaja, tak má zmysel len električka integrovateľná do celého systému. A električková trať z Petržalky na ASMN je zmysluplná a jej slepé = dočasné ukončenie na ASMN by mohlo vyvolať tlak na jej predĺženie - perspektívne by sa táto slepá električka mohla napojiť na ďalšie trate - či už pozdĺž Karadžičky, do Slovnaftu a Biskupíc, či na Dunajskú a do centra.
jozin
Staci si vsimnut posledny odstavec z clanku na www.sme.sk
Firma HB Reavis chce novú štvrť mesta vystavať v čo najkratšom čase. Preto sa spoločnosť rozhodla požiadať mesto o udelenie štatútu významnej investície, ktorého súčasťou je aj návrh
dopravného odľahčenia zóny a širšieho okolia.
Cize developerovi ide primarne o statut vyznamnej investicie, co vyrazne urychli a zjednodusi rozne papierovacky. V ziadosti bude sice spomenuta nejaka nadzemna draha, ale predpokladam, ze to bude formulovane ako nezavazna cast projektu, cize nakoniec by sa aj tak nic nerealizovalo.