Reakcia na: 7ross7 #219678:
Vo Viedni na hlavnej tusim tiez vyberaju, je tam taky turniket (mimochodom velmy oblubeny na nemeckych pumpach)...
to sú len vložáky... Bdteer bude fungovať, kábel kúrenia je spojený, niet čo riešiť. Infokábel je zaujímavosťou. Mnohokrát to proste nekomunikuje... Ale to nie je obhajoba..skôr výsmech žopky.
Otázka by teda znela jednoduchšie, miesto vláčenia obratových (pushpull, 671) súprav na trate až do prdelovičiek, by malo mať vačší zmysel točiť špeciál vlak, napr v úseku Zohor-Senec či DNV-PK. vlakokilometer nie je najlacnejší, a u žopky sa počíta akoby bola plne ložená jednotka. Takže druhá jednotka kôli dvom zastávkam.... A zbytok trasy poprázdno... To niet moc dobré. Pár minút pred pravidelným Os by práve dačo takéto pomohlo odbremeniť. Keď už pridávať.
Ono stačí sa pozrieť do zámkov. Pushpulle tam stoja, 861 tam pôsobia akoby sme ich príliš veľa, ráno aj zo 10 ich tam postáva. Nič nemfunguje, po dlhšom čase sa konečne žopkári vspamätali a 263 znovu dali dohromady pre premávku na klasickej súprave, takže teraz už 263 stretneš kdekoľvek. zas...
A na možno drobnú obhajobu. Plesnivé Bčko nevykúrené, Bdtmee s jednou žiarovkou.... Ale opýtam sa ťa inak: Došiel si do cieľa? Či radšej horalku do papuľky a úsmevy prepáčte, máme iba jeden Vectron?
Smutný príklad, ale aspoň to šlo. Pamätám sa na časy, keď som miesto pokazenej bagety videl 750+Bdt. Ešte raz : 750 + Bdt.... kapacita rovnaká pomaly, ale išlo to. Neodrieknuté, proste to odišlo.... Toto musím ŽOPke nechať, že i keď hrôzostrašne, aspoň to furt ide...
7ross7
A pritom aj takáto malichernosť - ako toalety v zúfalom stave, za ktorých použitie je vyberaný poplatok môže v konečnom dôsledku rozhodovať či sa človek rozhodne ísť vlakom, alebo autom.
Nejde o žiadny nadštandard - ide o úplne základnú službu, ktorú by mali prevádzkovatelia staníc poskytovať.
A ak to nerobia? Tak cestujúci používajú toalety v blízkom okolí. Tí otrlejší bez problémov vykonajú potrebu aj v priestoroch stanice, či jej okolí zadarmo. Čo v konečnom dôsledku odradí ďalších cestujúcich.
Kým si to železničné spoločnosti a autobusový dopravcovia, alebo objednávatelia dopravy vo verejnom záujme neuvedomia tak sa nič nezmení. Mám pocit, že väčšina cestujúcich v tomto smere už dávno rezignovala, a preto je dôležité aby sa ku nim aj vaša skúsenosť dostala.
----
Mňa inak nedávno dosť zarazilo to, že v Brne nákupné centrum podobné Auparku, ktoré sa nachádza v blízkosti železničnej stanice - Galerie Vaňkovka - má platený vstup na toalety a „hajzelbabu“.
Napriek tomu, že ide o navštevované moderné nákupné centrum, ktoré má množstvo predajní, reštaurácii a foodcourt.
Jeho návštevníci majú však smolu, pretože na rozdiel od prevádzok McDonald’s a samostaných reštaurácií v centre mesta, poplatok za použite toaliet platia zákazníci rovnako, ako ľudia, ktorý tam neutratia ani halier.
A na druhej strane premávajú z blízkej zastávky tri linky, financované inými nákupnými centrami, ktoré zadarmo prepravujú cestujúcich do tých nákupných centier.