a nehoda na ceste, a stoji IAD aj autobusy, dokonca aj trolejbusy.... zaujimava toto diskusia.
po a) Ano, bratislavsky syystem 6x krizenie v meste a 20km radiala nie je volbou pre nosny system. Treba riesit aj krize (trebars od brucha trepnem pre pochopenie pionierska-nova doba-pri jazere. A podobne (tomasikova-zst novem mesto-vinohrady, ci harmincova-prazska-SAV)... skratka riesit system, ktory umozni aj pri MU odklonit linky efektivne tak, aby NAD musela byt zavedena len na par zastavok. Nie ze sa stane nehoda na vazovovej, a elektricky sa nedostanu od komisarok.....
po b) bus pruhy ide budovat prakticky na kazdej druhej komunikacii v Bratislave. Mame tu tzv. mestske okruhy (videl si uz dopravnu znacku so zelenym pruhom? ) ktore su 2 a viac pruhove. Tu prakticky ide vsade budovat bus pruh.
po c) nutne nutit ludi ist MHD lebo autom sa nedostane je volovina. Je potrebne ludom ukazat, ze je tu ina vhodnejsia volba. Nie zakazom mu zakazes ist do mesta. Treba im ukazat "aha, vidis tu kolonu? tam budes stat..a vidis ten prazdny bus pruh kade letia autobusy ci trolejbusy 50km/h okolo tej zapchy? tak tam si moholo sediet aj ty ;)"
Kazde jedno mesto s elektrickovou prevadzkou ju stavia a rozsiruje prave preto, aby sa zbavilo aut. A to sa tyka aj miest kde funguje system podzemnej drahy... Dokonca su mesta ktore prave lutuju zrusenie prevadzok elektriciek v minulosti, a dnes obnovuju a otvaraju zas prve kilometre trati. Tram je najspolahlivesia a najpreferovanejsia volba dopravy v mestach (pokial nemame metro, inak je hned druha).
A kolko krat je zapcha na napriklad Racianskej a elektricky jazdia bez problemov?
Cela tato debata je o tom, ze mi ti dame fakty, ty das "mozno, asi, neviem, odhadujem, myslim si" proti-argument a aby si dal vacsiu vahu tvojim prispevkom, zacnes vyberat veci, kde ked ti uz po milion prvykrat hovorime to iste a pridame dodatok napriklad "je to hlupost", ze na teba utocime.
Teraz na teba zautocim, tak si to tak kludne zober - ty nie si normalny alebo si psychopat, lebo sme ti dali tolko argumentov, ale ty si stale melies svoje kraviny. Dali sme ti minimalne 5 roznych navrhov, ktore by sa dali realizovat najneskor do roka, ale ty stale melies o "vsezachranujucich" autobusoch.
V clanku si spominal (co som daval link), ze elektricka je 3x tak ako autobus. Ano je. Ale ma aj 3x dlhsiu zivotnost a 2-3x vyssiu kapacitu a nizsie prevadzkove naklady (ked sme tu vsetci iba spiatocnicky neandrtalci, spocitaj si, kolko pri cene nafty/elektriny stoji 1km jazdy autobusu a 1km jazdy elektricky). Az na vyhybky potrebuju kolaje minimalnu udrzbu, narozdiel od asfaltu, ktory pri tazkych autobusoch by si musel menit sakra casto. Nehovoriac o splodinach, ktore produkuju, hluku, co vydava motor (ci uz pri stati alebo jazde) a v neposlednom rade ekonomickej hovadine, ktora by sa ti nezaplatila nikdy! Nikdy neusetris tolko penazi zrusenim elektriciek a nahradenim autobusov, aby sa ti to oplatilo. Nikdy. To by musela nafta stat nie 1,1 eura/liter ale 0,1 eura/liter.
Tak a teraz sa uraz a konecne daj pokoj s blbymi napadmi.
Aké dôkazy pýtam? Všetci vieme, že keď električka pre jednu z mnohých príčin zastane, zastanú všetky za ňou.
Pýtam sa: je to tak? Čiže o čom sa bavíme? Chceme spoľahlivú dopravu či chceme električky?
Štatistiku nemám, myslím, že ju nikto nerobí. Viem však že sa to deje relatívne často, odhadujem to na minimálne raz to týždňa niekde v Bratislave, možno aj dva krát.
Premisa 1: To nevidím ako riešenie, väčšinou predsa nie je miesto na cestách. Kade by chodili autá?
Premisa 2: Také bus pruhy urobiť treba tam kde sa to dá. Väčšinou však nie je na cestách miesto.
Premisa 3: Práve naopak, keby to bolo v mojej moci znepríjemnil by som autám vjazd do miest a nútil vodičov používať MHD. Spôsobov ako to dosiahnuť je veľa.
A tú štúdiu by som rád vedel? Lebo pýtať od nás dôkazy o niečom, čo funguje a vymýšlať novinky, ktoré nefungujú s tým, že niekto začať musí je prudko pavedecký postup.
"hlavný električkový problém. Zastane jedna (príčin je veľa), zastanú všetky..." - ako často sa tak deje? Teda ako často sú prestoje električiek na tej- ktorej radiále? Máš k dispozícií štatistiku?
Prosím ťa to si odkiľ zobral? Čo mi tu podsúvaš čo som nenapísal a ani nechcem? Práve naopak, keby to bolo v mojej moci znepríjemnil by som autám vjazd do miest a nútil vodičov používať MHD. Spôsobov ako to dosiahnuť je veľa.
"Kade by chodili autá?" a sme doma - pan je gumokolista. Takze navrh na buspruh pre autobusy a auta s 3 a viac ludmi je tiez "zly"...
Tak ja navrhujem zrusit vsetky autobusy a nahradit ich lietajucim kobercom - nebudu nam smradit ulice, nebudu zavadzat autam a budu lietat nad zapchou.
A chces mesto podobne Bratislave? Dobre, nech sa paci - Brno. Tam to funguje a funguje to dobre. A teraz tvoj protiargument.
Aby sme tu neplytvali priestor: budeš taký lákavý a teda predložíš aspoň nejakú štúdiu (nemusí to byť zrovna článok z Nature), ktorá podloží tvoje argumenty. Alebo aspoň mesto.
To nevidím ako riešenie, väčšinou predsa nie je miesto na cestách. Kade by chodili autá?
Stále by tiež zostal hlavný električkový problém. Zastane jedna (príčin je veľa), zastanú všetky...
A co tak miesto volovin navrhovat realne buspruhy? Pripadne buspruhy + pruhy pre auta s 3 a viac cestujucimi?
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
munww