Reakcia na: S499.1023 #218527:
môj argument si zaviedol inde, nepochopil si...vystupuješ kde chceš vystúpiť na zastávke a do prístrešku rovnako z každého vozidla a aj do dažďa. Máš možnosť pohodlne vystúpiť a prípadne aj súčasne otvárať dáždnik
Z množstva stojacich električiek však niekedy vyskakujú ľudia na nerovný, niekedy nebezpečný povrch hlbšie pod nimi ako na zastávke.
Ak jeden autobus niekde stojí nie je to to isté a ľudí vystupuje mimi zastávky oveľa menej...
chápeš?
munww
Translohr tramways on tyres combine the performances of a guided system with the assets of a tyre-based vehicle: increased braking performance thanks to tyres adherence, quite operation and unique gradient performance (run up slopes of 13%).
Translohr je jednoducho električka na pneumatikách pohybujúca sa elektronickým navádzaním na svojej stope. Jedinými výhodami sú, že tieto vozidlá sú v porovnaní s električkami tichšie, zvládajú strmšie svahy a majú menšiu brzdnú vzdialenosť.
Všetky výhody Translohr voči električkám majú aj autobusy. Translohr je však nepraktický systém a voči autobusom má nevýhodu podobne ako električkay zase v tom, že sa vozidlá neobídu. Jedno stojí, stoja všetky. Naviac to státie by v Bratislave bolo ešte častejšie v porovnaní s električkami, hrozí defekt či zašpinenie alebo iné pokazenie navádzacieho zariadenia.
Čiže Translohr nebol dobrý príklad do tejto diskusie.