Reply on: munww #218522:
"napríklad aj vyšším rozdielom medzi platmi vodičov busov a električiek"A co ti zabranuje zaviest ten "vyssi rozdiel" uz dnes? Mas snad pocit ze ak by bolo vodicov autobusov o polovicu viac, tak by bolo ekonomicky menej narocne im zvysovat mzdy?
Inak pevne verim ze drvivej vacsine vodicov je ukradnuty "rozdiel" a zaujima ich len suma ktoru dostanu oni.
munww
Translohr tramways on tyres combine the performances of a guided system with the assets of a tyre-based vehicle: increased braking performance thanks to tyres adherence, quite operation and unique gradient performance (run up slopes of 13%).
Translohr je jednoducho električka na pneumatikách pohybujúca sa elektronickým navádzaním na svojej stope. Jedinými výhodami sú, že tieto vozidlá sú v porovnaní s električkami tichšie, zvládajú strmšie svahy a majú menšiu brzdnú vzdialenosť.
Všetky výhody Translohr voči električkám majú aj autobusy. Translohr je však nepraktický systém a voči autobusom má nevýhodu podobne ako električkay zase v tom, že sa vozidlá neobídu. Jedno stojí, stoja všetky. Naviac to státie by v Bratislave bolo ešte častejšie v porovnaní s električkami, hrozí defekt či zašpinenie alebo iné pokazenie navádzacieho zariadenia.
Čiže Translohr nebol dobrý príklad do tejto diskusie.