Reakcia na: S499.1023 #217653:
Je to tvoj tip, alebo reálna zákulisná informácia?Ide o to, že do #601 v Ústí pri vleklej GO už podľa mňa nainvestovali toľko, že je otázne, či nebude pre Brno pridrahá (viď našu #6401). A ani zvyšné dva nevidím ružovo - pri absolútne nedostatočnej kapacite brnianskych dielní, keď ešte ani ojazdené 21Tr nestihli všetky sprevádzkovať a ďalším vozom predlžujú intervaly prehliadok, je efektivita ďalšieho dovozu mierne otázna.
S499.1023
Po druhé, EC vlaky by samozrejme mohli ísť (v prípade existencie spojky BAHL-BAFI, bez ktorej možno akékoľvek sny o hlavnej stanici na filiálke zabudnúť) do Budapešti cez Rajku, Hegyeshalom a Györ, čím by svoj cieľ medzištátnej dopravy naplnili ďaleko lepšie ako vez Párkány, lenže proti tomu bude zásadne ZSSK, ktorá by EC vlakmi nemohla suplovať rýchlikovú vrstvu do Arpádérsekújváru a Párkányu.
A po tretie, vo svete je dosť príkladov, keď zavedenie konkurencieschopnej dráhovej dopravy totálne zmenilo modal split - či už TGV, ktoré takmer spôsobili krach Air France alebo blbá električková trať vo Würzburgu z Heidingsfeldu do Heuchelfeldu a Rottenbauera, ktorá napriek zhoršeniu plošnej obslužnosti zvýšila počet cestujúcich vo VHD o 100%.