Nik ich to neučí a sami na to zvyčajne neprídu. A ono úplne boha stačí, keď nevedia jazdiť práve tí prví dvaja na stopčiarach. Darmo je za nimi ďalších 25 + 25 normálnych vodičov, keď sa predok nehýbe...
Poniektorí ešte stále nepochopili (a niektorí nepochopia do smrti), že plynule menšími rýchlosťami je reálne vyjadrené cestovnou rýchlosťou viac ako rozjazd - plný knedlík - žiadny výbeh / ustálený udržovací výkon - plná brzda - zastavenie - rozjazd...
Nech žije plynulosť a priepustnosť...
Myslíš rozjazd/nerozjazd štýlom:
- obzerám sa, obzerám
- čo to svieti, zelená?
- kamže len ten prevít konštruktér umiestnil spojku?
- jááj to treba stlačiť?
- kde to má jednotku?
- sviňa, netrhaj...!
- aha, ono to zdechlo...
- ták a teraz to znovu nabrbleme...
- spoječka...
- čo tu po mne vytrubujete, však svieti červená!!!
Necítim sa byť tariférom, ani odborníkom na tarifu. Použil som to len ako príklad. Ale áno, máš pravdu CityStar je vždy spiatočný a zľava platí až od hranice smerom do susedskej železnice...
Niekedy to viem spraviť aj ja, napríklad keď som kvôli klobůčnikovi predo mnou už predrbal zo dve - tri zelené na predchádzajúcich križovatkách. Ono má všetko niekoľko pohľadov - napríklad keď sa niekto šuchtá po meste štyridsiatkov ale akonáhl ho päťdesiatkov predídem, musí začať páliť sadfze vo výfuku.
V krajinách, v ktorých blikajúcu zelenú nepoznajú, to vedia riešiť predĺžením doby svietenia žltej v miestach, kde je vyššia rýchlosť. Vedeli sme to aj na Mestskej správe komunikácií v roku 1979 na predhistorických radičoch, poháňaných ortuťovým prasiatkom.
Ja zasa vždy, keď zavítam do Bratislavy, tak si hovorím "mali by ste si vyskúšˇat skutočný dopravný kolaps", pretože 90% problémov v BA je spôsobených tým, že vodiči nevedia jazdiť.
Tým to nebude, pretože CityStar je vždy spiatočný ale bude to tým, že medzi istými železničnými podnikmi, napríklad ČD a ZSSK sú dohodnuté fixné zľavy z TCV. Inak ak by si tam Peon zadal napr. Klasik Rail Plus, tak to bude mať za 124,- atď.
A pre porovnanie a zaujímavosť: Cez appku ČD (resp. ich eShop) je možné kúpiť lístok na slovenský vnútroštátny úsek "Bratislava, hl. st. - Nové Zámky"za 177 Kč (cca 6,70 €). Rovnaká cena pre Os aj EC. Takže drahšie ako od ZSSK, ale lacnejšie ako od OBB. ?
OBB nemaju. Iba ak vyuzivas ich zlavy. Ak mas obycajne cestovne, automat ti vzdy vyda listok podla VOR tarify.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
BigMac
Poniektorí ešte stále nepochopili (a niektorí nepochopia do smrti), že plynule menšími rýchlosťami je reálne vyjadrené cestovnou rýchlosťou viac ako rozjazd - plný knedlík - žiadny výbeh / ustálený udržovací výkon - plná brzda - zastavenie - rozjazd...
Nech žije plynulosť a priepustnosť...