Inak som prekvapený, že na Slovensku neexistujú služby ako www.sejf.cz či www.paysec.cz , ktoré umožňujú elektronicky (napr. zo smartfónu) kúpiť si lístok na MHD či na diaľkový spoj. Ich nevýhodu vidím v tom, že na takú službu si treba najskôr nahrať kredit - z neho sa potom platia aj cestovné lístky.
Na podobnom princípe elektronickej peňaženky je kúpa cestovných lístkov v aplikácii pre smartfóny Poseidon (IDS JMK). Oni majú vlastnú elektronickú peňaženku či používajú niektorú z vyššie uvedených?
Kvôli jednoduchosti a univerzálnosti použitia som skôr za také možnosti platieb, ktoré priamo využívajú produkty kartových spoločností (napr. VISA, MasterCard). Napr. cestovné lístky na vlaky aj autobusy RegioJet sa dajú kúpiť priamo takouto platobnou kartou cez internet [aj zo smartfónu], ale navyše ponúkajú aj vlastnú elektronickú peňaženku = Kreditový cestovný lístok. Tam je možné navýšiť kredit aj platobnou kartou cez internet.
Napr. tuším v internetovom obchode Alza.sk som si všimol, že umožňujú [vraj bezpečne] uložiť si číslo a ostatné údaje platobnej karty zákazníka, a preto ich zákazník nemusí znova zadávať pri ďalšom nákupe. Na podobnom princípe funguje aj PayPal - na platby tiež stačí už iba užívateľské meno a heslo. Ak tam má zákazník pridanú svoju platobnú kartu (že nenavýši si kredit cez www.paypal-dobijanie.sk ) tak tiež nemusí znova zadávať údaje zo svojej platobnej karty, lebo v PayPal ju už má pridanú.
Na podobnom princípe elektronickej peňaženky je kúpa cestovných lístkov v aplikácii pre smartfóny Poseidon (IDS JMK). Oni majú vlastnú elektronickú peňaženku či používajú niektorú z vyššie uvedených?
Kvôli jednoduchosti a univerzálnosti použitia som skôr za také možnosti platieb, ktoré priamo využívajú produkty kartových spoločností (napr. VISA, MasterCard). Napr. cestovné lístky na vlaky aj autobusy RegioJet sa dajú kúpiť priamo takouto platobnou kartou cez internet [aj zo smartfónu], ale navyše ponúkajú aj vlastnú elektronickú peňaženku = Kreditový cestovný lístok. Tam je možné navýšiť kredit aj platobnou kartou cez internet.
Napr. tuším v internetovom obchode Alza.sk som si všimol, že umožňujú [vraj bezpečne] uložiť si číslo a ostatné údaje platobnej karty zákazníka, a preto ich zákazník nemusí znova zadávať pri ďalšom nákupe. Na podobnom princípe funguje aj PayPal - na platby tiež stačí už iba užívateľské meno a heslo. Ak tam má zákazník pridanú svoju platobnú kartu (že nenavýši si kredit cez www.paypal-dobijanie.sk ) tak tiež nemusí znova zadávať údaje zo svojej platobnej karty, lebo v PayPal ju už má pridanú.
810zssk
Nie je dovod vodicovi hlasit vystupnu zastavku.
V IDS JMK sa v spoji ktory konci v Brne nastupuje na uzemi zon 100 a 101 vsetkymi dverami. VOR netusim.
Rozdielna cena jednorazoveho listka papieroveho vs. elektronickeho suvisi s jeho rozdielnou platnostou. Kym listok z automatu za 2,20 je mozne pouzit len na jednu cestu, s listkom z mobilnej aplikacie za 2,80 je mozne cestovat neobmedzene po dobu 90 minut. Rozdielna platnost je predpokladam sposobena rozdielnou formou listka - listok z mobilu sa prirodzene neoznacuje a teda by bolo problematicke ho limitovat len na jednu cestu. Namiesto toho dopravca pristupil k casovemu obmedzeniu platnosti.