Čabelka nebol M., on J ako Jozef, plným titulom Prof. Ing. Jozef Čabelka, Dr.Sc.
Materiálový technológ, zvárač, mikrometalurg, zakladateľ VÚZ, výskumník, vynálezca, vysokoškolský pedagóg, držiteľ asi tridsiatky celosvetových patentov, autor teórie "krehkého lomu", vedecký pracovník a čojaviemčoešte...
Postavička v dejinách, s ktorou boľševickí červenoprdelníci veľmi škaredo zamietli, (keď ktorýsi z bývalých sovietskych potentátov po návšteve VÚZ zistil, že bratislavský zváračák je o niekoľko rádov niekde úplne inde, ako ten ich...tak) mu zakázali prax.
A o tom, že to bol Pán Praktik, svedčí aj taká drobnosť, že ešte v asi 74 rokoch veku pobiehal po VÚZ v montérkach, zváračskej zástere a kukle.
Pri možnej frekvencii dvoch párov vlakov denne to nebude mať zmysel. Ale ak by presmerovali všetky osobné vlaky (alebo aspoň každý druhý) zo smerov PK-TT a SC-GA tak by to zmysel malo, nakoľko väčšina ľudí ide i tak z osobných vlakov do centra a z Trnavského mýta to majú lepšie ako obchádzkou cez Hlavnú stanicu.
Ešte by som dodal, že na Wien Hbf sú staničné koľaje (resp, väčšina?) predelené cestovým návestidlom, čo v praxi umožňuje, aby k jednej hrane súčasne prišiel napr. vlak BA - Wien a nejaký vlak zo smeru Wiener Neustadt.
Ak sa chceme seriózne o Filiálke baviť, treba najprv vedieť koľko vlakov osobnej dopravy by tam štát chcel voziť, teda treba poznať celkovú koncepciu ministerstva, resp. BID regionálnej železničnej dopravy v BA kraji. O existencií takejto koncepcie mám ale vážne pochybnosti.
Hm, tazka je diskusia ked pochopime kazdy nieco ine. ? Ak sa spravi grafikon a budu dotacie, tak tipujem ze vlaky jazdit budu. A ak vlaky jazdit budu je nepodstatne aky dopravca tam bude jazdit. Vsak ked to stat zaplati...
Co som myslel IDS listkami: Mohol by tam jazdit dopravca ktory nebude sucastou IDS, tak ako dnes Regiojet...
Opäť tá obohratá pesnička o preplnenosti Hlavnej stanice? Ty si neuvedomuješ, že Filiálka práve naopak potopí celú integrovanú dopravu? Lepší plac v Bratislave je... je ním Hlavná stanica, tak to konečne treba využiť a nie je konzervovať ako pisoár pre cigánov z Vrakune.
Povazujem to za pomerne zbytocne a v situacii kedy trat 110 ledva zvlada to co tam uz je mi to pride ako problematicky navrh.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
MatejBA