ZÁZRAK !!!
včera som dal na FB stránku DPB túto otázku:
Dobrý deň, mám otázku - akým spôsobom je vyhodnocovaný efekt zmien zastávok z bežných na zastávky na znamenie ? Bola vypracovaná nejaká analýza za účelom vyčíslenia úspory pohonných hmôt, zníženia časových strát, prípadne iných úspor ? Ak áno, kde by sa cestujúca verejnosť mohla dopracovať k jej výsledkom ? Budú/Boli tieto výsledky prezentované aj verejne ? Vopred ďakujem za odpovede a ostávam s pozdravom. Peter
dnes dali odpoveď:
Dobrý deň, analýza bola v rámci interných odborných útvarov vypracovaná. Pri analýze sa vychádzalo z plánovaného počtu zastavení na zastávkach MHD a rozdielu plynulého a spomaleného prejazdu a prejazdu zo zastavením a rozbehom. Táto analýza závisí od mnohých faktorov, ktoré v modely nemožno predpokladať/presne kvantifikovať (zmena chornometráže – zmena zaradenia sa vozidla po rýchlejšom prejazde zastávkou na cyklus svetelnej signalizácie, zvýšenie rozptylu jazdných dôb, vývoj cien PHM/energií...). Z uvedeného vyplýva, že potenciál na úsporu pri zavedení zastávok na znamenie existuje, avšak je ovplyvnený v súčasne dobe nepredvídateľnými/neodhadnuteľnými faktormi. Aj napriek tomu je odborný odhad na úspore PHM/energií na úrovni cca 200 000 až 250 000,- €. Analýza bola vypracovaná len ako pracovná verzia DPB, a.s.
včera som dal na FB stránku DPB túto otázku:
Dobrý deň, mám otázku - akým spôsobom je vyhodnocovaný efekt zmien zastávok z bežných na zastávky na znamenie ? Bola vypracovaná nejaká analýza za účelom vyčíslenia úspory pohonných hmôt, zníženia časových strát, prípadne iných úspor ? Ak áno, kde by sa cestujúca verejnosť mohla dopracovať k jej výsledkom ? Budú/Boli tieto výsledky prezentované aj verejne ? Vopred ďakujem za odpovede a ostávam s pozdravom. Peter
dnes dali odpoveď:
Dobrý deň, analýza bola v rámci interných odborných útvarov vypracovaná. Pri analýze sa vychádzalo z plánovaného počtu zastavení na zastávkach MHD a rozdielu plynulého a spomaleného prejazdu a prejazdu zo zastavením a rozbehom. Táto analýza závisí od mnohých faktorov, ktoré v modely nemožno predpokladať/presne kvantifikovať (zmena chornometráže – zmena zaradenia sa vozidla po rýchlejšom prejazde zastávkou na cyklus svetelnej signalizácie, zvýšenie rozptylu jazdných dôb, vývoj cien PHM/energií...). Z uvedeného vyplýva, že potenciál na úsporu pri zavedení zastávok na znamenie existuje, avšak je ovplyvnený v súčasne dobe nepredvídateľnými/neodhadnuteľnými faktormi. Aj napriek tomu je odborný odhad na úspore PHM/energií na úrovni cca 200 000 až 250 000,- €. Analýza bola vypracovaná len ako pracovná verzia DPB, a.s.
Ale §nikdysatotaknerobilo.
Vladimír
https://imhd.sk/za/galeria-media/galerie-vyhladavanie/133286/Pristresok-na-zastavke-Slnecne-nam?&ref=za%2Fgaleria%2Fgalerie-gt-vyhladavanie%3Fghp%3Dpr%25C3%25ADstre%25C5%25A1%26ghe%3D%26ghv%3D%26ghl%3D%26gha%3D%26ghdo_d%3D%26ghdo_m%3D%26ghdo_r%3D%26ghdd_d%3D%26ghdd_m%3D%26ghdd_r%3D%26ghg%3D0&ghp=pr%C3%ADstre%C5%A1&ghg=