Reakcia na: Ámos #211361:
Na Kolárku je jednoznačne vidieť, že chýba traffic calming. Viackrát som tam sledoval vodičov IAD. Z nepochopiteľného dôvodu má 95 % vodičov potrebu ísť na výrazne nižšom prevodovom stupni, mať vyššie otáčky motora a teda produkovať väčšie emisie. Samozrejme, že prednosť na priechode pre chodcov sa dá dosiahnuť len pri využití inštitútu falošného vykročenia. Nečudo, že je tam smrad. To isté platí aj o Molecovej. Možno som divný vodič, ale s mojím 1,6 litrovým motorom dám Kollárko v pohode na nízkych otáčkach, s prehľadom dám prednosť chodcom a ešte dobehnem pretekárov hore na svetelnej križovatke.
Viko
Takisto sa neda americky vyskum priamo aplikovat do slovenskych podmienok bez akychkolvek korekcii zohladnujucich socioekonomicke ukazovatele tunajsej populacie, jej socialne spravanie a denne navyky.
A hlavne si myslim, ze okrem vzorca zisky÷investicie treba dohliadat i na udrzatelnost... Hoci je vyroba ocele energeticky narocna, mame jej vacsie zasoby nez ropy (potrebnej ako palivo ci povrch vozovky), cize zo strednodobeho hladiska je BRT vacsim riskom (velmi male zasoby bude znamenat velmi vysoke ceny -> problemy s ufinancovanim prevadzky). Aj ked sa crta riesenie v podobe elektrobusov, najblizsie desatrocia este nebudu technologie tak daleko, aby priamy odber prudu bol menej ucinny ako baterie.