Cela studia plava na vode, ak porovnava trat z roku 1986 s BRT z roku 2008... Ina doba predsa prinasa ine priority v orientacii obcanov i ochodnikov.
Takisto sa neda americky vyskum priamo aplikovat do slovenskych podmienok bez akychkolvek korekcii zohladnujucich socioekonomicke ukazovatele tunajsej populacie, jej socialne spravanie a denne navyky.
A hlavne si myslim, ze okrem vzorca zisky÷investicie treba dohliadat i na udrzatelnost... Hoci je vyroba ocele energeticky narocna, mame jej vacsie zasoby nez ropy (potrebnej ako palivo ci povrch vozovky), cize zo strednodobeho hladiska je BRT vacsim riskom (velmi male zasoby bude znamenat velmi vysoke ceny -> problemy s ufinancovanim prevadzky). Aj ked sa crta riesenie v podobe elektrobusov, najblizsie desatrocia este nebudu technologie tak daleko, aby priamy odber prudu bol menej ucinny ako baterie.
Ako električkofil oponujem:
1) Električky nemajú nulové emisie. Akurát majú výfuk niekde inde.
2) Ľudstvo produkuje nejakých 3,5% emisií CO2 na Zemi a z týchto 3,5% nejaké dve percentá produkuje doprava.
Objem uvoľnených K2S pre L9 v sedle bude plus mínus rovnaký ako doteraz, L6 sa líce skráti, no v zvyšnom doterajšom úseku ju plne supluje L7 rovnako premávajúca len v špičke, a rovnako obsadzovaná (predpokladám) K2S
Este doplnim ze vyhodnou alternativou k 24-Studen-Ticketu a Einkaufskarte je aj jednodenny mobilny listok, ktory stoji len 5,50 eur (je ho mozne zakupit cez aplikaciu Wiener Linien, aplikaciu OBB Ticket, alebo mobilny web). Listok je vhodny pre jednodnove cesty, kedze neplati 24 hodin, ale len jeden kalendardny den (+ do 1:00 nasledujuceho dna).
UPOZORNENIE PRE CESTUJÚCICH s BČK z DPB (SENIORPAS a ŤZP) - a možno aj s BČK zo ZSSK
"V autobusoch Slovak Lines na palubných počítačoch dopravné karty vydané Dopravným podnikom ako SENIOR PAS čítacie zariadenie prečíta DK ako ZDARMA, pričom z karty nejde vydať cestovný lístok bez hodnoty v zmysle tarify IDS BK, ale systém žiada doplatiť 50 % zľavnené cestovné . Na základe prijatých reklamácií bola k uvedenému problému požiadaná o stanovisko spoločnosť TransData.
Vodiči Slovak Lines sú písomne informovaní, aby do 31.12.2015 prepravovali osoby nad 70 rokov bezplatne na základe preukázania sa občianskym preukazom.
Problémy sú aj s kartami vydanými v DPB ako ŤZP, tieto zariadenia v autobusoch čítajú ako Dôchodca nad 70 rokov. Takisto s tým majú vodiči ako aj cestujúci problémy, keďže osoby nad 70 rokov sa prepravujú bezplatne.
Zase Vojenský obvod Záhorie nie je Area 51. Pokiaľ viem tak je zakázané vstupovať do lesov a mimo komunikácií. Vo vojenskom obvode býva približne 150 ľudí, ktorí tu majú trvalý pobyt (a nepoznajú komunálne voľby). Táto osada (pôvodne to bola obec Záhorie) sa nachádza neďaleko Senice na úplnom okraji územia VO a Bratislavského kraja. Je tam zopár bytových domov:
Viko
Takisto sa neda americky vyskum priamo aplikovat do slovenskych podmienok bez akychkolvek korekcii zohladnujucich socioekonomicke ukazovatele tunajsej populacie, jej socialne spravanie a denne navyky.
A hlavne si myslim, ze okrem vzorca zisky÷investicie treba dohliadat i na udrzatelnost... Hoci je vyroba ocele energeticky narocna, mame jej vacsie zasoby nez ropy (potrebnej ako palivo ci povrch vozovky), cize zo strednodobeho hladiska je BRT vacsim riskom (velmi male zasoby bude znamenat velmi vysoke ceny -> problemy s ufinancovanim prevadzky). Aj ked sa crta riesenie v podobe elektrobusov, najblizsie desatrocia este nebudu technologie tak daleko, aby priamy odber prudu bol menej ucinny ako baterie.