Reply on: zakaznik #211345:
Cela studia plava na vode, ak porovnava trat z roku 1986 s BRT z roku 2008... Ina doba predsa prinasa ine priority v orientacii obcanov i ochodnikov. Takisto sa neda americky vyskum priamo aplikovat do slovenskych podmienok bez akychkolvek korekcii zohladnujucich socioekonomicke ukazovatele tunajsej populacie, jej socialne spravanie a denne navyky.
A hlavne si myslim, ze okrem vzorca zisky÷investicie treba dohliadat i na udrzatelnost... Hoci je vyroba ocele energeticky narocna, mame jej vacsie zasoby nez ropy (potrebnej ako palivo ci povrch vozovky), cize zo strednodobeho hladiska je BRT vacsim riskom (velmi male zasoby bude znamenat velmi vysoke ceny -> problemy s ufinancovanim prevadzky). Aj ked sa crta riesenie v podobe elektrobusov, najblizsie desatrocia este nebudu technologie tak daleko, aby priamy odber prudu bol menej ucinny ako baterie.
Juraj76