?
Obmedzenie toho Balkanu v Zahorskej je velmi potesujuce, hoci zas z pohladu samotnych Borov to je trochu nestastne. Snad nezabudnem a vyhnem sa im v ten den ?
Alebo Dopravny podnik Bratislava opatovne kasle na svojich zakaznikov
Ulohu zabezpecovat MHD ma mesto a dalej je to tiez zaujmom firmy ktora prevadzkuje MHD a teda by malo byt jej zaujmom aby ju ludia vyuzivali, co predpoklada jej dostupnost.
"Ale rozdiel väčší ako 3 °C už je zbytočný."
Si robis prdel. Rozdiel mensi ako 3 stupne? To akoze ked je vonku 37, tak chces "klimatizovat" na 34? Pochybujem ze ta klima sa tak vobec da nastavit.
Klimatizacia je prave od toho aby bolo chladnejsie. Nie aby udrzovala taku teplotu ako je von.
Ano, funkciou MHD je vozit ludi z bodu A do bodu B. Ako pri inych sluzbach, aj pri MHD by mala byt snaha ulohu naplnat s ohladom na svojich zakaznikov, tak aby pouzivanie sluzby bolo pohodlne. To znamena tiez tepelny komfort, nie 30+ stupnov vnutri (idealne maximum je 25, to uz je horna hranica za ktoru by sa nemalo ist nikdy).
Ani 74,,, a radiť im aby prestupovali na Trnavskom mýte na 53.,, to sa vždy pri festivaloch pýtajú neznalí, že kde tá 53 na Trnku vlastne stojí.. a to nevedia ani koľkí Bratislavčania..
Tá časť o MHD to je celé ZLE.
"Zhrniem: Radšej žiadna klíma, ako rozdiel viac ako 3 °C."
Pri tychto teplach, ak by sa brala takato "dogma" ako smerodajna pre pouzivanie klimy v MHD, by pre mna skor platilo "Ziadna MHD a radsej ist autom/taxikom". Preboha ist v autobuse, kde je 34°C (ed je vonku 37°C) je za skapatie!
Tak som rád, že sa tú trošku rozbehla diskusia o klimatizácii v MHD, aj tak sa asi veľa nezmení.
Jasné, že nie v každej L201 je nastavená klíma rovnako, niekde je nastavená tak, že je úplná pohoda, niekde tak, že je naozaj zima. Príjemné je, keď to fúka ochladený vzduch veľmi slabúčko.
Neviem, či je možné manuálne nastaviť silu fúkania a teplotu vzduchu osobitne.
Mimochodom, v tých trolejbusoch, čo chodia na L201 a L202 (Tr31?), vie niekto o nejakom mieste vo voze, kde to nefúka priamo na človeka? (za podmienky, že na tom mieste práve v tom momente človek je, samozrejme)
Akosi som také nenašiel.
1adad1, neviem, čo si tým chcel povedať (vlastne viem, ale zámerne si to po svojom vysvetlím inak).
1. Chcel si tým povedať, že ty nekolabuješ pri prechode z klímy do neklímy.
2. Ak ten kto kolabuje pri prechode z klímy do neklímy je slabá sr**cka, tak ten kto nekolabuje je silná sr**ka? ?
Ak sú len tisíce, tak to je tu potom dosť málo zdravých ľudí.
Inak je pravda, že úplne rovnaká teplota asi naozaj nie je ideál. Ale rozdiel väčší ako 3 °C už je zbytočný.
Podľa mňa primárna funkcia MHD je odviezť z bodu A do bodu C (cez body B1, B2, B3, B4,... (to sú zastávky ?)), a nie schladiť ľudí. Áno nejaký komfort by mal byť, ale prehnane klimatizované vozidlo dáva falošný komfort, t. j. súčasný komfort s vysokou pravdepodobnosťou neskoršieho diskomfortu. (t. j. že môže niekoho bolieť krk alebo chrbát z neustáleho "prievanu" vo voze, alebo iné nepríjemné dôsledky).
No, každý je iný, toť môj názor. ?
Zhrniem: Radšej žiadna klíma, ako rozdiel viac ako 3 °C.
Ano to to je pravda v tom spravili pokrok už to nefénuje ludí v uličke a tých čo sedia pri uličke ? ale paradoxne tie prieduchu smerom k stropu v mieste kde to fúka nasilnejšie teda pod samotnou klimatizáciou vhánajú studený vzduch rovno do sania toho teplého ?
V tých prvých 30tich NB18 s klímou (1821-30, 2841-50, 1841-45, 2861-65) sa dá klíma nastaviť na ľubovoľnú teplotu medzi 18 a 30 (plusminus dva stupne). A viem že 2, 3, 4 roky dozadu, polkiaľ bola náplň, tak to fungovalo spoľahlivo a citeľne.
Pokial viem, v novych SORkach fuka na okna a k stropu, to len v starsich fuka priamo na ludi
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Mike
Tá časť o MHD to je celé ZLE.