Ono by to bol fakt super nápad, len keby sa RegioJet aspoň chystal podieľať sa na IDS BSK, lebo takto si budú musieť ľudia kupovať zvlášť lístok na vlak, aj keď majú PCL na MHD. Plus mám vcelku slušné obavy, ako to budú zvládať v niektorých časoch už tak natrieskané žlté Desirá...
Podľa toho čo chápeme pod pojmom križovatka Radlinského. Ale ja som tak počul z viacerých zdrojov, že sa opraví všetko, čo sa nerobilo pri tej reko Radlinského (teda v 2005).
Neboj. To iba budú nachystané tie jednoduchšie úseky, tie zložitejšie ich ešte čakajú. Prejazd Žilinská, prejazd Mýtna -oba vraj majú byť celý čas v prevádzke, takže sa budú vymieňať po poloviciach a koľajová križovatka s Radlinského, kde budú nové výhybky a kríženia a tam to tušim bude aj s vylúčením (cestnej) dopravy po Radlinského
Kedy "planuju spojazdnit" obojsmernost novych 30T ? Stale sa len soferuje z A kabinky . Vyzera to sice banalita, ale prave tie robia nasemu dopravcovi este vacsie problemy jak ine veci. Jednak aj pre prehadzovanie vyhybiek, ktore je ine z B kabinky skrz pantograf . Ci to uz do/prerobili ?
Obratisko sa samozrejme muselo vyhodiť kvôli tomu, že "odbornící" nepočúvali, že obratisko musí byť bokom a zaústené do oboch smerov. Stačí si pozriet pražské obratisko Hlubočepy alebo Dvorce - presne to sme tam potrebovali.
Takých renoncov je tam viac, aj tá úvraťová konečná je riešená veľmi nešťastne.
Mňa táto polemika vôbec neprekvapuje. My sme vcelku konzervatívna spoločnosť a na novinky sa skrátka chvíľu zvykáme. Obojsmerné električky sú pre Bratislavu potrebné a podobne ako všetky novinky (najmä tie staronové), to bude ocenené až po dlhšej dobe prevádzky a aj emócie opadnú. ? Maroša Schmidta si veľmi vážim pre dôležitú prácu, ktorú pre zachovanie nášho dizajnu robí, no jeho doménou je história a dizajn, nie technológia a budúcnosť. Jeho vyjadrenia beriem s nadhľadom, len ako hodnotenie na základe subjektívneho estetického dojmu. ?
V čase začiatku výstavby už bolo jasné, že mesto ide prerábať dokumentáciu a obratisko zruší. Išiel pokyn stavebníkovi obratisko nerobiť, lebo sa čaká na "zmenu stavby pred dokončením". Ale buď stavebník pokyn odignoroval, alebo ten pokyn reálne nešiel a iba sa to povráva (bolo to zbožné želanie).
Obratisko sa dodatočne z projektu vyhodilo, lebo to bolo najjednoduchšie riešenie, ako zabezpečiť plynulé pokračovanie druhej etapy. (Ináč by sa potom muselo prerábať a ak to pokračovanie bude do 5 rokov, ani by tam nebola dodržaná 5 ročná udržateľnosť zvyčajne požadovaná od EU).
Súhlasím, nové električky sú pekné. Nechápem prečo sa na verejnosti a najmä u odborníkov nepretriasalo, že vlastne v Petržalke obratisko vybudované bolo, ale !odborným" rozhodnutím ho následne (určite nie za malé prachy) zrušili. Dokedy budeme tolerovať neschopnosti platených úradníkov a nominantov mestských firiem? Ak už to obratisko bolo prakticky vybudované, mali sa nakupovať jednosmerné električky. V obojsmerných je málo sedadiel a kvôli obostrannosti sú proti sebe, čo väčšine cestujúcich nevyhovuje. Lenže kto by si z vedenia DPB vážil cestúcu verejnosť, pre nich je zaujímavé iba ich lóve a kšefty. Do budúcna už určite nakupovať iba jednostranné električky so sedadlami za sebou, potešilo by ma ak by aj boli rovnakej značky. A verejné obstrávanie za ďalšie eliny by sa malo začať čím skôr, aby sme mali obmenené všetky električky cez eurofondy najmä pri terajšej kríze eurozóny, keď nik nevie ako to dopadne.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
ufo
Pre Vás poradím bicykel, tam sú len miesta na sedenie.