Dobrý deň! Som držiteľka preukazu ŤZP. Nemám trvalý pobyt v Bratislave. Nárok na bezplatnú prepravu v MHD v Bratislave preukazujem len preukazom ŤZP alebo potrebujem vybaviť aj preukaz na zľavu vydaným Dopravným podnikom Bratislava?
Ďakujem za odpoveď
Zdravim! Vcera vecer som cestoval z Petrzalky (Lucanka) do mesta v 95ke. Zapocul som ako zamestnanci DPB (mali oblecenie s DPB logom) rozpravali na temu novych SORiek. Vraj palivova sustava sa upchava (zmes vraj 'skamenie') a viacere nove autobusy cakaju na opravu a su mimo prevadzky.
V 96ke (2216) som si vsimol, ze ked sofer pridal plyn (odchadzal zo zastavky), tak v strede vozidla (medzi druhymi a tretimi dvermi) autobus dost vibroval (na ostatnych SORkach som si
Poculi ste o takomto probleme, alebo je to skor JPP? Pozeral som evidenciu a cca 10 vozidiel je odstavenych viac ako 2 tyzdne (z toho su dve z Petrzalky).
To by prosim bolo dobrym riesenim v com? Lebo mne to teda pride ako totalna hlupost.
Neviem co vlastne riesime, v dvojlinkovom variante je 2ka dobra ako je a nema zmysel to rusit pre nejake sotodovody lebo niekomu sa nepaci ze ma obe konecne pri nejakej stanici.
Ked by si to zahrnul do 1 dalsieho tendra na 45ks 32M a 15ks na 24M tak by nemuselo ist ani o iny typ vozidla. ? Hoc aj Stadler ktore boli v bitke so Skodou na jednosmerky.
Vieden si ako zaobstarala tie kratsie ULFy ? V samostatnom ci spolu s velkymi ULF ?
Interier 29T mne pride optimalny v kazdom clanku. 1.clanok alias vpredu ma najviac sedadiel na NP podlahe, ideal pre dochodcov , 2. a 4.clanok tam velmi nebolo co riesit, 3. tiez este vhodny pre dochodcov a 5. alias vzadu ma menej sedadiel preto je aj vhodny na vacsi "mišung" ludi a kratsie trate. Samozrejme salonik je TOP (zatial kym to tam nesmrdi exkrementami)
Taka viedenska je sice NP plne vdaka 2+1 , ale pride mi strasne uzka a citim sa v nej stiesnene ako v nasich uzasnych troloSORoch.
Áno, pri jednolinkovom variante, na opačnej strane každý druhý spoj Zlaté a BNM. Len nechcem tu začať zase stokrát omielanú debatu.
Každopádne sú veľké možnosti na šetrenie a tento linkový variant, kde chodí všetko naraz, by už mohol skončiť.
A kapacita sa na prvom úseku Vajnorskej nahradí čím? Posilnenou L4, ktorá to všetko bude voziť až do Dúbravky? #207215 810zssk:
"v kazdom systeme potrebujes aj mensie vozidla na urcite trasy"
Ale reálne si zhodnoťme, ktoré také trasy (linky) v BA sú:
- L1 a L2 určite, 32m by boli využité len nárazovo (potreba 12 vozov),
- L6 možno, ale 32m by sa tam dali naplniť v pohode, na Račianskej pribudne niekoľko bytových súborov (potreba 14 vozov v špičke),
- na ostatných môžeš kľudne nasadiť aj 32 metrové (s vedomím, že na Ružinovskej ponúkneš vyššiu kapacitu).
Čiže v zásade by 24m vozidlá stačili na linky 1 a 2, kde ich aj s príslušnou zálohou potrebuješ tak 15. A teraz, oplatí sa potrebe cca 140 súprav mať 15 kratších (a nedaj bože aj úplne iného typu)? Keby ich malo byť aspoň nejakých 20-30 % tak nič nepoviem, ale keď je ich potreba 10%...
Tu by som sa skôr prikláňal k Ámosovi k tomu, aby sa nejakým spôsobom podarilo zatraktívniť električkovú dopravu zo stanice, čím by sa naplnili aj 32 m vozidlá (však ľudia nemusia stáť až po dvere).
Staré K2Sky by som vyradil a predal (za predajnú cenu, nie za cenu toho, že budú najskôr 5 rokov hniť na nejakej odstavnej koľaji), novšie by som nechal dožiť (ale to sa stále bavíme o cca roku 2020) na L6 (lebo je len špičková).
Snad si nemyslis ze linka 2 je urcena na vozenie ludi zo ZST NM na hlavnu stanicu. Nikto ju s tymto ucelom nevymyslel a takmer nikto ju na to nevyuziva. Ona ma po trase celkom dost inych zastavok
No a pokial ide o K2S, v kazdom systeme potrebujes aj mensie vozidla na urcite trasy. Preto najlepsiou nahradou K2S budu proste male ForCity. Ak nechceme vozit vzduch.
Už je to otravné, jak s tým furt niekto dobiedzate. Skús i prečítať jedno z vlákien pod fotkami z posledných dní (v komentovaných materiáloch iste hneď nájdeš), je ich tam asi 5 ?
lebo usporiadanie 1+1 je preferované, nad podvozkami 2+2 .. preto, ako usporiadanie 1+2 by vyriešilo asi toľko, že by sa znížila kapacita na státie .... lebo viacej ľudí sa zmestí keď stoja ako keď sedia.. viď sklápacie sedadlá v sorkách.. ale to je logické...
A načo je v tých bratislavských jednosmerných nízkopodlažných električiek tak veľa oproti sebe situovaných sedadiel? Má to tam nejaký technický dôvod (ako autobusy - koleso)? Nesledoval som detailne, ale minimálne v jednej "štvorke" sedadiel nie je na boku držadlo, takže pri prudšom zabrzdení cestujúci v smere jazdy ľahko skončí v cestujúcom sediacom oproti...
Vie mi niekto vysvetliť prečo aj jednosmerná bratislavská nízkopodlažná električka má tak málo sedadiel zatiaľ čo napr. viedenská ich má dosť? http://www.wien.gv.at/ma53/rkfoto/2007/025g.jpg
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
andrej202
V 96ke (2216) som si vsimol, ze ked sofer pridal plyn (odchadzal zo zastavky), tak v strede vozidla (medzi druhymi a tretimi dvermi) autobus dost vibroval (na ostatnych SORkach som si
Poculi ste o takomto probleme, alebo je to skor JPP? Pozeral som evidenciu a cca 10 vozidiel je odstavenych viac ako 2 tyzdne (z toho su dve z Petrzalky).
Vopred dakujem!