No okrem Krymu jedine už na západnej Ukrajine - v mestách Ternopil, Rovno a Černivci.. ale "veselo" nie, všade sa jedná iba o pár kusov (aj keď po GO). Ale viaceré západoukrajinské mestá dodnes vo veľkom skupujú ojazdené 14 a 15 TrM z Čiech..
Kde ešte veselo behajú 9Tr?
A ide o to, že krajiny ex-ZSSR ešte radostne prijímali vozidlá na odporovom základe, ale ak už majú meniť servisnú základňu na polovodiče, tak si kúpia nové vozidlá.
Ono, pri tomto predaji ani tak nejde o morálnu zastaranosť 14/15Tr (keď ti v niektorých mestách ešte stále veselo behajú 9Tr), ale skôr o technický stav vozidiel, značná časť z nich by si vyžadovala ďalšie investície, inak sa čochvíľa rozpadne (a tá zvyšná časť sa už ani nedá opraviť do normálneho stavu, jedine tak komplet GO s výmenou vozovej skrine), vďaka DPB údržbe a BA cestám. A to sa tým dopravným podnikom fakt neoplatí, ani keby že im ich DPB dá zadarmo (čo je samozrejme blbosť)
stále sú tam, bez akejkoľvek zmeny, dokedy - toť otázka, asi na furt, pokiaľ nepôjdu smer šrotovisko, pri šikovnosti manažmentu DPB totiž veľmi pochybujem, že by sa im niečo zadarilo predať ? ? ?
Ahojte, viete mi prosim poradit, ktora zastavka busu 801 v Rajke je najblizsie k vlakovej stanici a kolko to trva? Daka mapa? Nenasiel som nikde.. Ked je prichod vlaku 10.52 je mozne stihnut bus 11.00 do Bratislavy?
Kurz trvá cca 3 mesiace. Do električkoškoly sa môžeš prihlásiť aj len tak sám od seba, nielen keď je vyhlásený nábor nových vodičov, ale nevýhodu to má v tom, že si v takom prípade ako jednotlivec musíš celý kurz sám zaplatiť a po jeho úspešnom absolvovaní sa automaticky nemusíš do DPB hneď zamestnať v prípade plného stavu vodičov, jedine že by sa uvoľnili nejaké miesta. Budeš nový vodič električiek? Ak áno, vieš na ktorú prevádzku pôjdeš jazdiť?
Vdaka za objasnenie... ako dlho trva kurz ? Kedze autoskolove eliny jazdia stale aj ked nove kurzy su otvarane raz za cas... zalezi to od jednotlivcov ? este raz dakujem za odpoved
Akoyb to nebolo jedno.
Uz od zavedenia 4ciferneho radu bolo dane -
1. cifra znacila prevadzku (Abusy 1,2,3,4, Tbusy 6, Elektricky 7, pracovne a sluzobne vozy
2.cifra znacila druh (typ) vozidla... Z sotouskeho pohladu vyborne, z ev.c. clovek bez poznania vozidla vedel odzistit odkial, aky voz, dokonca aj cca jeho vek (postupne znacenie podla prichodu jasne davalo na znamenie, ze trebars 7901 bude najstarsi, a 7958 bude najnovsi.....)
Bohuzial, typy najma u soriek zacali pribudat, ubudla jedna vozovna (BTW, 36xx boli plynosy 732, pricom X6XX boli plynosy B741, takze uz v tej dobe sa to zacalo kafrat...)
a najma, vozy zacali hromadne pendlovat.
Dalo by sa aj teraz riesit, no dostavame sa k problemu :
V starsich dobach bolo dost rovnakych vozov na kolonach (bavime sa teraz len o Abusoch).. Teda nazoaj x8xx a x9xx boli IK280... x5xx boli IK283... x3xx a x2xx boli B741 nafty, x0xx B732....x1xx IK 415...x4xx TAM 272... etc. Teraz mame co kolonu, to iny typ. Uz len z toho hladiska, mozeme jedine, co riesit, je vozovnu ku ktorej vozidlo patri. Nic ine. Preco?
1ks MB Citaro vezme celu stovkovu radu v 3 vypravniach? (300 ev.c.)
30ks Tedomov vezme celu stovkovu radu v 3 vypravniach? (300 ev.c.)
5ks C10.5 vezme zas celu stovkovu radu v 3 vypravniach? (300ev.c.)
atd....
Takze naozaj...dnes by v kazdej ciselnej rade vznikli vynimky, a bolo by to rovnake....nic by sa nezmenilo, iba novy chaos...
Ak len ponechame vozovne (1,2,3), tak ostatne cisla budu nahodne cifry. podla SPZ to dat nemozeme, uz len z dfovodu, ze bez pismen, sa cifry budfu opakovat. Podla typu vozidla by to mozno pre jednu kolonu stacilo, no co kolona, to ina hierarchia?
Takze 10xx bude Citelis, 11xx bude Urban, 12xx SU15, 13xx trebars BN9,5
a zrazu, u 2DTPA bude 20xx B741, 21xx BN10,5, 22xx NB18, 23xx SU 10.....
a u 3DTPA bude zase 30xx IK 415, 31xx Syfilis, 32xx MBCC, 33xx IK435 atd? rovnaky chaos....nic z ev.c. clovek zase nezisti. Uz tu nie sme v dobach, kedy jazdilo 5 typov vozidiel...
IK 280 - 761ks
B732 - 554ks
B741 - 107ks....a koniec....sem tam podtyp....
dnes su pocty...
1ks
3ks
5ks
10ks
20ks
15ks.... tomu zadelit 300ev.c. pre sotouske pohladenie....
Mozno kebyze sa clovek do toho obuje pri 5cifernom (2ha cifra by urcila dlzku vozidla...., tam by sa to potlacilo...)..ale opat. Pri presune, kto to bude preznacovat......
Nepovedal by som, že to predošlé číslovanie skončilo kvôli nedostatku štvorčísel. Myslím si, že skončilo kvôli tomu, že vozy častejšie a podľa aktuálnej potreby začali pendlovať medzi jednotlivými vozovňami a neustále menenie štvorčísla by prinieslo ešte väčší chaos. Nepochybujem však o tom, že ten, kto to má na starosti, si „svoje“ vozy dobre pozná. 14 Tr boli vedené v jednom číselnom rade a tí, ktorí to mali/chceli vedieť, vedeli, ktoré patria na Trnávku a ktoré na Hroboňovu a nikomu to nerobilo problém.
Neviem, či registruješ, že na Slovensku bolo pred nejakým časom zavedené náhodné prideľovanie ŠPZ nezávisle od žiadateľa či policajta. Pokiaľ by si DP za vlastné ŠPZ neplatil (čo je ale zbytočné vyhadzovanie peňazí), už nikdy žiadna séria vozov ucelený rad ŠPZ mať nebude.
Lebo "BL osem devat styri ge ha" je zlozitejsie ako "tridsatdva dvadsat". Okrem toho ze to dlhsie trva, tak je tam aj vacsia sanca chyby.
Neexistuje dovod vymyslat nejake sotosystemy oznacovania vozidiel, nicmenej, stvorciferne cisto numericke oznacenie je lepsie ako ECV.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
trolejbus6207