Reakcia na: Mike #206501:
Tak asi by sa mal premysliet trosku inak ten system. Je hlupostou, ze sa ND objednavaju raz za kvartal. (ak som to dobre pochopil)Ale neon, brzdove dosticky ci vzduchovy vankus nema byt co na sklade. Ten system by mal byt prepracovanejsi. Na zaklade denneho osetrenia sa zisti co voz potrebuje, na zaklade datumu dodania sa naplanuje na opravu a ta sa zrealizuje. (Stav brzdovych dosticiek sa ma kontrolovat tak, aby sa nestalo ze voz nemoze ist do sluzby lebo ma zodrane brzdove dosticky.)
Cele by to malo fungovat v nejakom softveri, ktory na den, kedy ma byt vykonana udrzba nedovoli voz zaradit do sluzby. Ak voz je nepojazdny odstavi sa a je umiestneni v poradovniku v priorite na prvom mieste s ohladom na datum dodania ND.
Dalej system by mal objednavat vozy na STK+EK, vacsia cistenia, etc. etc. a to plne automaticky presne podla danych kriterii - tepovanie calunenia 2 rocne a podobne)
Pravdepodobne vymyslam vymyslene, dokonca mozno to aj tak v DPB ciastocne funguje.
Ak by toto zacalo fungovat poriadne, tak netreba rezervu 20% ale trebars len 15%. Co je v pocte 600 - 700 vozidiel celkom slusna uspora.
To ze su na sklade ND na bambusy a Ik400 je presne ta zvratenost, ze sa objednava na sklad. Ked sa bude objednavat len suciastka na voz, tak nikdy nic nezvysi. Jedine ak DPB pristupy k repasovaniu ND a zriadi si na to dielnu - (mozno ju aj ma) Potom ano repasovany diel pojde na sklad.
No a situacia v dielnach asi bude lepsia. Ako som pisal, dnes je viac vozov pojazdnych ako byvalo bezne a to mame koniec kvartalu.
Co sa ZV tyka, neviem to ja vobec posudit. neviem kolko spojov sa denne nenahradi. A kolko sa nenahradi, lebo chyba ZV alebo je ZV uz na inej linke.
Mike
"Doby kedy budu plne sklady nahradnych dielov na ŠMky su davno prec." Nie su. Stale su plne sklady (resp. ešte pár mesiac dozadu boli) na tambusy, teraz sú na 400vkové ikarusy (lebo už to nemajú kam dať a ako to administratívne vyúčtovať..)
"moderne firmy maju minimalne skladove zasoby" - ano, toto zaviedli títo aj v DPB. Konkrétna súčiastka sa objedná na konkrétny voz, až keď sa tento jeden kvôli tomu odstaví (čiže paradoxne niekedy sa objednávajú diely po jednom, lebo dopredu nikto nič viac nenakúpi..) Dôsledok je potom ten, že na kĺbové karosy sú na sklade dokopy dva neony na osvetlenie interiéru, 3 ks brzdové doštičky, 1 ks vzduchový vankúš a pod.. A koľko jazdí karos si môžeš pozrieť tu vkatalógu a s akou pravdepodobnoťou bude nejaká potrebovať daný diel si domyslí asi každý.
"ze ci sa tie vozy nakoniec aj tak opravia" - áno, diely sa objednávajú na začiatku kvartálu, lebo vtedy sa rozdeľujú nové peniaze na divízií autobusy (ale platby DPB od mesta chodia mesačne..).
Čiže situácia v bus dielňach je stále nezmenená už desaťročia...
A záložáky obmedzilo toto vedenie v septembri 2013, kedy spravili systém že stačia 3 záložné autobusy na celú BA celotýždenne... A záložných vodičov netreba vôbec žiadnych, všetko sa zrušilo. (zároveň stým išlo nariadenie o obmedzení používania elektriny na prevádzkach, teda žiadne kúrenie, rýchlovarné kanvice, mikrovlnky, rádia, TV, nič..) Rozšírenie počtu ZV z 3 na 6 v prac. dni prišlo potom už o týždeň a obnovenie záložných vodičov o mesiac, keďže boli signály zo všetkých strán že to je úplná absurdita.. (bola aj novinka na imhd). Ale stále nie sme na tom stave spred jesene 2013, čiastočne aj preto že často chýbajú vozy aj vodiči do bežnej výpravy, takže nemá kto, ani čo to ZV robiť.