Reakcia na: Igorko #20532:
S týmto súhlasím. Z predchádzajúceho príspevku #20529) konkrétnejšie doplním, že v prípade výskytu situácie, kde by bol potrebný zásaj dispečera s potrebou jazdy s cestujúcimi, sa za posledných 5 rokov nevyskytla takáto situácia V PRÍPADE ÚRAZU vodiča MHD, s následnou nemožnosťou odstaviť na najbližšej voľnej manipulačnej koľaji, resp. dojazdom do vozovne.
Všeobecne súhlasím s názorom, že sa v súčasnosti môže vyskytnúť akákoľvek príčina, ktorá môže mať za následok zbytočne vysoké náklady súvisiace so súčasným stavom organizácie. V tomto smere by však na každom ekonomickom úseku DP mal pracovať človek, ktorý ročne vyhodnotí DN a ich následky aj po finančnej stránke. Ak bude aspoň sčasti obchodník, verím, že dokáže priemerne zrátať, koľko ho stojí "BUĎ", "ALEBO".
Dufam, ze s nim nie si kamarat.
Sarko
Inak v ďalšej časti si uviedol príklad z praxe, ako by to malo vyzerať. Snáď aj ostatní pochopia, že práca dispečera nie je jednoduchá, naopak, že je oveľa náročnejšia a zodpovednejšia ako práca vodiča. Z tejto pozície sa na dispečera kladú vyššie nároky, ktoré okrem iného spočívajú aj v tom, že dispečer musí raz mesačne "praxovať" ako vodič MHD, aj keď mu to nemusí byť po vôli. Takáto prax u nás nefunguje, preto aj z tohto hľadiska dispečer bez zácviku logicky nemôže jazdiť na vozidle MHD s cestujúcimi. Celý problém by sa dal vyriešiť lepšou organizáciou práce dispečerov, avšak je otázne, či to aj splní svoj účel. V Prahe, kde je mnohonásobne väčšia sieť a hustejšia IAD s vyšším výskytom DN, to svoj zmysel určite má. V menších prevádzkach sú na túto odlišnú organizáciu možno zvýšené náklady, preto nepovažujú za potrebné udržiavať pre dispečerov 1x mesačne povinnú zmenu na vozidle MHD. V Košiciach takáto prax existovala, dnes má však DPMK iba dvoch dispečerov, ktorí si prax na vozidlách MHD udržujú brigádnickým spôsobom. Napokon podľa vyjadrení z DPMK a DPB, v týchto mestách sa za posledných 5 rokov nevyskytol jediný prípad, kde by bol potrebný zásah dispečera s potrebou jazdy s cestujúcimi. Samozrejme, iné by to bolo za predpokladu, ak by sa v BA vybudovali diskutované koľajové spojky. Ale to je už, myslím si, na inú tému. Tu by už bola úvaha v rovine "TAK BY TO MOHLO BYŤ", "TAK BY SA TO DALO VYRIEŠIŤ", "TOTO BY SA TÝM ZMENILO", atď, atď.