Reakcia na: Vladimír #204935:
V prvom rade si nemyslim ze dopravca by mal tie data tvorit a teda rozhodovat o ich zverejneni
Dopravca kazdopadne, v pripadoch o ktorych diskutujeme, prevadzkuje linky na zaklade zmluvy o vykone vo verejnom zaujme, teda nejde o sluzbu ktoru poskytuje len tak, ale za uhradu z verejnych prostriedkov. Toho sucastou by malo byt dodrziavanie istych standardov a existencia otvorenych dat by medzi ne podla mna mala patrit (a o niekolko rokov skratka bude). Inak povedane, podla mna to nie su "tvoje data" (tvoje = dopravcove) a teda nemas preco rozhodovat o tom kto ich ako bude pouzivat. Kazde taketo rozhodovanie, kazda uzavretost cohokolvek otvara priestor. Je pochybne ak napr. cp.sk z takychto dat komercne profituje, ale niekto iny uz nemoze, lebo si nejak usudil ze on ich dostat nema.
Ako hovorim, stava sa to standardom po celom svete a rozhodne to nie je na skodu.
Ved nechaj uzivatelov nech si vyberu sluzbu, ktora je spolahliva (ako sa to ostatne stalo napr. pri MHD kde vacsina pouziva imhd a nie cp.sk s ich casto pochybnymi datami), nech funguju zakladne trhove mechanizmy.
To riziko co si popisal existuje vsade na svete, len inde nie je vnimane ako prekazka ktor
MatejBA
Alebo je tam skor strach, zeby sa mohla niekedy opakovat situacia RegioJetu, ked oznamil linku aj s intervalom vopred a vsetkym, a zahadnym sposobom konkurencia u politikov "vylobbovala" zakaz, ale nabuduce proti nim bude nieco take urobene?