"Ja si osobne myslím, že ak je linka zaradená v sieti MHD, tak je MHD je."
Aha, takze ked to ma na transparente cislo 37 tak to je MHD lebo ani neviem preco, ale ked to ma za oknom tabulku 215 tak uz to MHD nie je, lebo...? O co menej je linka 215 "zaradena do siete MHD" ako linka 37?
Podla mna jedine co vyklada pojem MHD je prislusna norma (niekde ju mam doma zahrabanu, mozem ju pripadne pohladat), inak v nicom inom oficialnom to nie je. Preto podla mna ak vodic chce dokazat ze pre neho plati vynimka, tak jedine na co sa moze odvolat je prave ta STN.
To ci je nieco MHD nesuvisi nijak priamo s tym kto to financuje a uz vobec nie pre ucely vykladu dopravneho znacenia.
Zvýraznil si dobré slovo, pretože áno, premávku MHD financuje mesto, resp. mestský podnik ?. V určitých situáciách, na konkrétnych komunikáciách, ktoré sú v jeho správe, môže preferovať premávku svojich vozidiel.
A mnoho samotných vodičov súkromných vozidiel (aj autobusových) nevie ani rozdiel medzi DPB a MHD. Preto si myslím, že formulácia "okrem MHD" je omnoho prijateľnejšia ako keby na dodatkovej značke bolo uvedené "okrem pravidelnej verejnej dopravy, vrátane vozidiel mimo nej, ktoré prevádzka pravidelnej verejne dopravy vyžaduje" s odvolaním sa na príslušnú normu s jej uvedením.
"Slovak Lines v tomto prípade nemajú linku zaradenú do siete MHD, takže MHD nie sú."
V com je Slovak Lajns iny ako DPB napriklad na trase Patronka - ASMN? Nevykonavaju oba prevadzkovatelia v tomto useku MESTSKU hromadnu dopravu na tomto useku (zvlast ak u oboch mozem pouzit PCL)?
Rovnako sa môžem spýtať, keď je na dodatkovej značke v meste na parkovisku uvedené, že v čase 8.00 - 16.00 použite parkovacie karty, ktoré časové pásmo sa myslí. Prípadne žiadať o definíciu pojmu "sobota" v zákone 8/2009. Uznaj, že sú to dosť strelené veci, ktoré sa v podstate legitímne môžeš opýtať.
Druhá vec je, že podľa tejto logiky nie je MHD ani výjazd/dojazd. Takže napríklad v takej Rači, kde je na konci Čachtickej prikázaný smer doľava a doprava okrem MHD, nemôže električka vychádzajúca na službu, resp. pokazená električka vojsť. To platí aj pre električkovú autoškolu.
Ja si osobne myslím, že ak je linka zaradená v sieti MHD, tak je MHD je. Je to laické vyloženie legislatívy, ale spochybni to. A dokonca si myslím, že MHD nie je len transport cestujúcich, ale všetko, čo s tým súvisí (vrátane vysávača koľajníc, dispečerov, výjazdov/dojazdov vozidiel a pod.).
Slovak Lines v tomto prípade nemajú linku zaradenú do siete MHD, takže MHD nie sú.
A inak si myslím, že MHD je financovaná z obecného rozpočtu, zatiaľ čo nieMHD nie je (kraj). L37 ako aj L630 (ak sa nemýlim) sú.
V poriadku, dajme tomu ze 37 tam spada lebo niekto to niekedy vyhlasil za MHD (hoci to MHD nie je). Co potom s Lajnsami? Tie MHD neoznacuje nikto, dokonca drviva vacsina ich vodicov nevyuziva pruhy oznacene znackou zakaz vjazdu okrem MHD.
A teraz ak uzname ze Lajnsy tam ist nemozu, pytam sa co robi rozdiel medzi Lajnsom a DPB vozom, ze Lajns neni MHD hoci je to primestska linka rovnako ako ten DPB.
Lenže „americký štýl“ je založený na iných základoch, tam sa všeobecne predpokladá, že jednotlivec o tom nemal ako vedieť, že káva je horúca, keď mu to nebolo oznámené. V našom právnom systéme je logické, že ak je pohárik horúci a je v ňom káva, ktorá sa zvyčajne nepije studená, tak je možné popáliť sa.
Ale o tomto reč nebola. Pravdou je, že aj spomínaný zákon č. 8/2009 Z.z. je veľmi deravý. Každý dobrý zákon má legálne definície a jasný pojmový aparát, čo v prípade tohto zákona neplatí. Nemusí byť ani na šesťsto strán. Rovnako ani nikde nie je definované, čo všetko môže byť uvedené v texte dodatkovej tabule, takže v konečnom dôsledku je to na uvážení policajta alebo príslušného správneho orgánu, ktorý aplikuje právo.
Nepredpokladám však, že pôvodný účel osadenia tejto značky bol vylúčenie linkových autobusov a nikto ani nepredpokladal, že niekto niekedy bude riešiť, čo vlastne MHD je alebo nie je. Keď tam príde červený autobus v obvyklom čase s obvyklým označením, tak to tieto náležitosti podľa mňa spĺňa a nie je potrebné to ďalej komplikovať.
Tato verzia Capacity L z busportalu by mala byt lacnejsia ako nase Capacity, nakolko to nie je metrodesign . Ale zadaj podmienku aby si to vysutazil . Napr. podmienka vozidlo pre aspon 190 ludi do dlzky 21 metrov by stacila asi.
Vypytam od suseda specifikaciu ako vysutazil Capacity ? ?
Presne toto... Teoreticky. ale keďže na dodatkovej značke môže byť hocičo ("matky s deťmi") a nie je nikde definované, či je to podľa normy alebo nie, tak je absolútne zbytočné to riešiť. Alebo si snáď videl normu toho, čo je to "matka", resp. "dieťa"? Ono to síce sú právne termíny, ale definované na konkrétny účel. Teda dieťa môže byť v jednom zákone "potomok" a v inom "osoba do 18 rokov". A ak pristúpime k definovaniu týchto pojmov v zákone 8/2009, tak potom naozaj bude mať 600 strán a Igorko bude mať svätú pravdu, že v Nemecku majú 30 stranovú vyhlášku (povedzme).
Na druhej strane sa zamysli nad úmyslom tejto nešťastnej dodatkovej značky. Keďže tam teda "MHD nejazdí" tak potom je dodatková značka bezpredmetná. Správca komunikácie ju tam však dal. A myslím si, že úmysel správcu je dosť jasný.
Po tretie, ta značka tam nie je len pre vodiča, ktorý ide pseudeMHD linku, ale pre ostatných vodičov. A ja ako vodič súkromného autobusu sa nestarám, či L37 je skutočná MHD linka, alebo pseudoMHD linka. Pre mňa je podstatné, že ja tam so svojim vozom nemám čo hľadať. Ostatne pri tej pseudoMHD by som s tebou polemizoval. Z určitého hľadiska to naozaj nie je MHD, ale na druhej strane je zaradená do liniek siete MHD. Takže je to také Kaspické more, ktoré aj je, aj nie je jazero.
Skutočne by som bol nerád, keby sme skĺzli do amerického štýlu uplatňovania legislatívy, kde ešte aj na plastovom poháriku na kávu musí byť vzdanie sa zodpovednosti za popálenie.
"Dodatkové tabuľky skupiny E spresňujú, dopĺňajú alebo obmedzujú význam
zvislej dopravnej značky, pod ktorou sú na jednom stĺpiku alebo na inej nosnej konštrukcii
umiestnené;"
Nie je tam písané, akým spôsobom to spresňujú, alebo podľa ešte akej inej legislatívy alebo definícií kde uvedencýh.
dodržiavanie ZÁKONa o cestnej premávke podľa mňa v prvom rade kontrolujú policajti. A tí uvidia mestský autobus na linke 37. Vodič mu tiež povie že je na linke 37, nie 104 401. A oni ho majú pokutovať za to, že MHD prestal byť v momente keď prešiel okolo zastávky Trstínska, aj keď sa odvtedy v tom autobuse nič nezmenilo?
Niečo iné je, keby si začal správne konanie voči DPB (viem že také máš Ty rád ? ) že trasa prímestskej linky 104 401 vedie cez zákaz. Ale podľa mňa bude ťažšie dokazovať z hľadiska pravidiel cestnej premávky (resp. vyhlášky 9/2009) že tie vozy DPB, ktoré tam jazdia (už je jedno ako tú linku nazveme) nie sú MHD, ako to, že sú.
Nehovorím, že DPB je MHD, lebo linky 801 ani 901 MHD nie sú. Linka č. 37 je podľa mňa linka MHD (s trasou Most SNP - Záhorská Bystrica a zachádzkami niektorých spojov do Mariánky, alebo na Strmé Vršky.) Keby Slovaklines jazdil na 37, tiež podľa mňa robí MHD, akurát že s nesprávnym typom vozidla (ak by tam dal C-čkovu karosu alebo crossway).
Linka 102 401 Bratislava - Marianka-Stupava-Borinka je podľa mňa linka prímestskej dopravy..
Keby sme išli do detialov ad absurdum, kto povedal že to "okrem MHD" znamená skratku mestská hromadná doprava? nemôžu to byť Malé Hladné Deti ?
Ak je to tam, tak potom by mal mať Slovaklines problém tam jazdiť. Asi tým chceli ošetriť iba zákaz vjazdu rôznych pútnických zájazdov...
Veď práve tam som mieril... že všetky tie skratky nie sú jednoznačné a teda si to môže vyložiť každý po svojom (i keď tie vozidlá lesov sú z toho dosť jednoznačné) a tým pádom sú viac menej zbytočné. Na rozdiel od takých rakušákov, kde majú všetko pekne vymenované.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
fanatikmhd
Takze konecne DPB prestal rozpajat supravy (skoro akoby sa to robilo kazdy den) a zaviedol rezim T3+B3?