Zákon ti umožňuje využiť BUS pruh na nevyhnutné zaradenie, odbočenie. Myslím si, že v prípade využitia BUS pruhu na estakáde nad Einsteinovu toto platí. Teda nemusí ísť o úplne nelegálne využitie BUS pruhu.
Ak máme na mysli "konkrétny" prípad estakádu Panónska cesta ponad Eisteinovu, tak si to nemyslím. Z toho pármetrového BUS pruhu na tom štvorlístku nemáš kam odbočovať, ak chceš zísť z Panónskej na Einsteinovu, alebo na záchytné parkovisko Aupark, tak využiješ odbočovací pruh, ktorý začína o pár metrov ďalej.
Prepáčte mi moje vyjadrovacie schopnosti, neviem, či budem pochopený. Ale celkovo význam tejto debaty je trochu úsmevný. Všetci sa zhodli na tom, že zaraďovanie a následné preraďovanie je nezmyselné a nikto z nás by tak zrejme nejazdil, hoci podľa zákona by mal.
Môže si šofér autobusu určiť podľa neho najkratšiu možnú trasu medzi zastávkami alebo má povinne stanovené kadiaľ má presne ísť?
V Rači teraz chodia autobusy 52 a 56 obchádzkou cez Stolársku, čo môže byť v niektorých časoch výhodnejšie ako je jazdenie po Žitnej (+/- jeden semafor).
Čo je vcelku logické, pretože netuším, kam by v strede bežnej križovatky umiestnili zvislé dopravné značenie. V tomto konkrétnom prípade je prerušovaná čiara umiestnená nezmyselne, avšak aj napriek tomu je možné v jazde v pruhu pokračovať podľa ustanovenia § 12 ods. 1 s poukazom na § 11 ods. 2 zákona 8/2009 Z. z.
VEREJNÁ DOPRAVA
Nízka kvalita a efektívnosť MHD – a aj dopravného systému v celom regióne – vedie k úbytku cestujúcich vo verejnej doprave a k prechodu na individuálnu dopravu. Tento trend spôsobuje problémy s dopravou a parkovaním v meste a je veľmi ťažké ho zvrátiť. Počas dopravných špičiek sa prejavuje nedostatočná prepravná kapacita liniek z vysokozaťažených spádových oblastí. Niektoré mestské časti trpia nízkou obslužnosťou MHD. Hlavné cestné radiály a vybrané električkové trate (Hlavná železničná stanica, trať smer Dúbravka) sú v havarijnom stave. Systém fungovania taxislužieb v rámci mesta je nejednotný a neprehľadný, na čo klienti doplácajú nízkou kvalitou a kolísavou dostupnosťou.
Sprevádzkovanie integrovaného dopravného systému na úrovni kraja odľahčí mestské komunikácie a parkovacie plochy od individuálnej dopravy, preto je potrebné, aby sa mesto aktívne zasadilo o jeho dokončenie. Mesto by malo posilniť prepravnú kapacitu preťažených spojov v dopravnej špičke a zvýšiť tým komfort cestujúcich. Vozidlá mestskej hromadnej dopravy by mali mať prednostné právo jazdy aj v čase dopravných špičiek, preto je potrebné zdokonaľovať dynamicky riadené svetelné križovatky s inteligentným systémom napojeným na vozidlá MHD. Mesto by tiež malo dôslednejšie dbať na plošnú opravu cestnej a električkovej siete (cestné radiály a električková trať Hlavná stanica a smer Dúbravka, Zlaté piesky, Rača, Ružinov). V záujme zlepšenia služieb pre zákazníkov by malo dôjsť k zjednoteniu základných pravidiel pre taxislužby vrátane spoločného mestského vizuálu taxíkov.
Opatrenia:
• prostredníctvom úspor v nákladoch vytvoriť väčší priestor pre poskytovanie zliav žiakom a dôchodcom s postupným prechodom na bezplatné cestovanie pre tieto skupiny obyvateľov
• urýchlene sprevádzkovať integrovaný dopravný systém v Bratislavskom kraji vrátane zavedenia univerzálneho jednorazového lístka
• posilniť prepravnú kapacitu v špičke vo vysokozaťažených spádových oblastiach
• posilniť prednostné právo jazdy pre vozidlá MHD a dynamicky riadené svetelné križovatky
• zoptimalizovať trasovanie a intervaly spojov v súlade s potrebami cestujúcej verejnosti
• za použitia eurofondov (operačný program IROP) revitalizovať dopravnú chrbticovú sieť MHD
• zaviesť základné pravidlá a zjednotiť podmienky pre prevádzkovanie taxislužieb
• v meste
Ja osm myslel, že si sa vo svojom treťom bode pýtal na vodiča busu. Ak si myslel vodiča IAD, tak ten nesmie. Ale ja by som samozrejme išiel tým buspruhom.
Zltu ciaru a zastavku vyznacenu vodorovnym znacenim respektovat musis, lebo to stanovuje prislusna vyhlaska. Napis BUS na ceste vsak v zmysle tejto vyhlasky neznamena nic. Nepovedal som ze vodorovne znacenie neplati, povedal som len, ze BUS pruh sa musi vyznacit zvislou znackou.
Všetci by mali jazdiť cez kruháč. Sem tam to ale nejaký vodič poruší, na vlastnú zodpovednosť. 74 je vypravovaná z inej vozovne ako 70, tam je možno tých "odvážnejších" porušovateľov viac..
(v tomto prípade sú v opozícií dôsledné dodržiavanie predpisov (ale aj vodorovného značenia) a racionálna úvaha o nejakú možnú úsporu času, resp. o zmenšenie meškania..)
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
jandro
V Rači teraz chodia autobusy 52 a 56 obchádzkou cez Stolársku, čo môže byť v niektorých časoch výhodnejšie ako je jazdenie po Žitnej (+/- jeden semafor).