a dalej by profesne zdurzenia a DP mali ziadat aby kaselsky obrubnik bol v STN ako norma pre pouzitie na zastavkach. Aby projektant/stavebnik nemal na vyber.
Väčšina zástavok je v katastrofálnom stave, s tým v tomto meste nič nenarobíme, rovnako aj cesty, to je ešte horšie. Ak to máme brať z tohto hľadiska, tak pre Bratislavu nie sú nízkopodlažné vozidlá vôbec určené, lebo na takýto tankodrom pri splnení technickej živostnosti vôbec neboli konštruované.
Čiže škrtnutý nárazník je škodová udalosť, podľa správnosti by mal volať dispečing a oni to zaevidujú a spíšu a vinný je vodič, už by mal dolu prémie a zápis v karte vodiča..
No v poslednej dobe mam opacne skusenosti. Aj vcera na L32, isiel vozickar (DD - Kramare) a vodic zastavil pri obrubniku (ale skrtol naraznik, bolo pocut), pouzil kneeling a isiel vyklopit plosinu + pomohol vozickarovi az na vyhradene miesto.
ide o šikovnosť, ale šikovný vodič dieru radšej obíde za cenu pár cm od obrubníka, namiesto toho, aby do nej vošiel a za pár mesiacov by mal opäť rozhrkaný autobus a množstvo zbytočne rozbitých súčiastok, dodatočné náklady na opravy.. samozrejme záleži to od konkrétnej situácie, len pripomínam že to už nie je také jednoduché ako kedysi, niekde je NP busom problém pristaviť aj ku kasselaku, aby nezbrusil naraznik
A niektorí vodiči nemajú problém pri vchádzaní k obrubníku oškrieť spodok vozidla a potom je každá jedná sorka na pravom prednom rohu škrtnutá a polka citelisov má prasknutý nárazník..
Treba preškoliť vodičov ako správne vchádzať s nízkopodlažným vozidlom na zastávku. Niektorí vodiči nemajú problém zastavovať až k obrubníku, takže problém vidím u šikovnosti a cviku vodiča.
vysokym ikarusom, karosam sa dalo bez problemov pristavit k obrubniku na tesno, ptezoze spodna hrana vozidiel bola vyssie ako hrana obrubnika, previsom sa dalo v pohode zajst az nad chodnik, nizsim nizkopodlaznym autobusom sa naopak moze stat ze roh autobusu moze narazit o obrubnik, preto treba s nimi pristavoi opatrnejsie, niekedy kvoli dieram na zastavke radsej aj dalej, ale nie kvoli zabave, ale kvoli tomu aby neznicili autobus
Keď žila moja mamina, veľmi si pochvaľovala Pertžalských šoférov autobusov, že sú ohľaduplní a na zastávkach vždy pritiahnu autobus až ku obrubníku chodníka a tak sa tam dá ľahko nastúpiť.
Teraz máme nízkopodlažné autobusy, ale zrejme zbytočne, lebo vodiči akoby mali totálnu zábavu (alebo že by boli len bezohľadní?) z toho, že sa snažia zastaviť čo najďalej od chodníka a tak nastupovanie znepríjemňujú aj zdravším a mladším, nie len starším a chorým cestujúcim!?!?
pokiaľ nebude pri cintoríne nový asfalt, tak tam troloSORy nepáchnu ani náhodou ?
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Mike