Reakcia na: Juraj76 #202497:
Ešte sa doplním, že poda tejto stránky sa od zajtra menia cestovné poriadky cestovných liniek. A linka 208 medzi nimi nie je. Takže aj to nahráva tomu, že Weigel klame, lebo v opačnom pípade by platilo, že všetky končiace vozy na tejto linke by išli ku vozovni Hroboňova a nie ku vozovni Trnávka. Alebo zase hovoril o poriadne vzdialenej budúcnosti, ako pri garantovanej nízkopodlažnosti pri krátkych vozidlách, kde stále nie je?
Mike
V decembri, kedy je každoročne intenzita dopravy najvyššia a zápchy sú pomaly na každej hlavnej ceste v čase od 7:00 do 19:00, keď sa chcem niekam v rámci Ba dostať MHD rýchlo tak volím takú trasu, aby som čo najviac % išiel električku. Lebo tam sa môžem spoľahnúť, že jazda bude naozaj trvať toľko, ako je uvedené v cp.
Mimoriadne udalosti sa stávajú a tá flexibilita od dispečingu je tu fakt často mizivá. Druhá vec že mnoho možností skutočnej operatívy v týchto prípadoch bolo zrušených rôznymi nariadeniami zhora. Ale povedzme si, ako často sa stane nejaká MU na jednej radiále. Nemôžme brať celú sieť ako celok, lebo jeden cestujúci cestuje za deň vždy iba po jednej radiále, prípadne z jednej na opačnú a naspäť. Ak je to dva - tri krát do roka, je to podľa mňa prežiteľné. Ak je to dva krát do mesiaca, vtedy to fakt cestujúceho odradí. No na tej mojej trase to bolo tých 2-3 krát za rok.
A áno, nosný systém nie je ani v rámci dopravy v Ba ako takej, a ani nie je nosný druh dopravy v rámci MHD. A nie je ním ani v mysleniach úradníkov, projektantov, cestujúcich, ... Ale ako nosná je už v Rači, Novom Meste a Karlovke. A jej podiel vzrastie po otvorní trate do Petržalky a snáď bude nejako rozumne využitá aj tá trať na Hl. Stanicu.
Ale ináč úplne súhlasím s Tebou že preferencia na svetelne riadených križovatkách nie je, a pritom by mala byť a vieme dobre kde sú problémy. Takisto je riešenie mimoriadiek veľmi ďaleko za ideálom, Radlinského súhlasím že je problém, ak trojkoosmička mala na celej 50 minútovej trase doteraz v priemere meškanie 2 min a teraz kvôoli Blumentálu má 4 min, je to krok späť. Čiže áno, električky v Ba majú veľa nedostatkov. Ale ako som napísal, je to uhol pohľadu. Ty podľa mňa vidíš pohár poloprázdny, ja poloplný...