Reakcia na: Vladimír #20240:
Iste, lenže trojička prekračovala iba predpísanú maximálnu dĺžku vlaku. Schváleniu výnimky predchádzalo množstvo opratrení a DPMK musel na oplátku splniť bezpečnostné a prevádzkové podmienky. Najdôležitejšou bolo istenie oceľovým lanom, takže na roztrhnutie súpravy sú náchylnejšie práve dvojičky. Ďalej dĺžka zastávok minimálne na celú jednu súpravu trojičky (45m), bežne však majú zastávky aj 75m. Zaujímavosťou je napr., že na intravilánových zastávkach boli na stĺpoch TV nainštalované parabolické zrkadlá pre lepší prehľad vodiča.
Ale späť k diskusii. Uvedom si, že ja sa nijako nebránim myšlienke cúvania cez spojky. Systém prevádzky však treba premyslieť v rámci prevádzkových a zákonných možností, špekulatívny spôsob nikam nevedie.
Sarko
Lenže pozor, aj v KE sú takmer všetci dielenskí, dispečeri, dokonca aj väčšie množstvo administratívnych pracovníkov vodičmi. Títo však nie sú v službe denne ako riadni vodiči, preto vozidlá MHD však môžu iba posunovať a bez cestujúcich.
Platí predpis, ak vodič nie je v riadnej službe viac ako 2 mesiace, musí pred službou s vozidlom MHD absolvovať zácvik v obmedzenom počte hodín (t.j. nie ako nováčik).
Oficiálne Ti teda podľa zákona nikto nepovolí posunovanie vozidiel obsadených cestujúcimi dispečerom, či inou osobou.