Kedysi (ak sa nemýlim) bol malý techničák (karta asi o veľkosti občianskeho p.) a veľký techničák, ktorý mal vodič doma (a predkladal len pri EK, TK a pod.).
V 2004 prišiel niekto s nápadom spraviť jeden dokument s názvom Osvedčenie o evidencii vozidla (v podstate techničák), ktorý bol tvorený veľmi krehkým papierom na formáte A4 zložený do formátu A7, ktorý si mal nosiť so sebou a kde boli všetky údaje.
Súdzružky a súdruhovia zistili, že takto je to nepraktické, lebo jednak osvedčenie sa veľmi rýchlo opotrebováva a najmä trhá v prehyboch a jednak ich to pri kontrolách nebavilo stále vyťahovať z obalov.
Takže asi v 2009 (ak sa nemýlim, možno rok skôr) prišiel nápad vrátiť sa k "starým dobrým časom" a z Osvedčenia o evidencii vozidla (na formáte A4) urobili Osvedčenie o evidencii vozidla - časť II. a začali vydávať plastové kartičky s čipom a formátom bankomatovej karty Osvedčenie o evidencii vozidla - časť I.
Takže suma sumárum, máme na cestách tri druhy vlastníkov
1) tých, čo sa stali vlastníkmi pred rokom 2004 a majú "malý techničák" so sebou a "veľký techničák" doma.
2) tých (chudákov), čo sta stali vlastníkmi medzi rokom 2004 a 2009, majú Osvedčenie o evidencii vozidla a musia so sebou nosiť poskladanú A4 do formátu A7 so všetkými údajmi.
3) tých, čo sa stali vlastníkmi po roku 2009 a majú OoEV časť I. so sebou (de facto malý TP) a OoEV časť II. doma.
Videl si dobre do petrzalky prisla dnes o druhej rano. Kto by to bol povedal, ze cesta z prahy trva 13h v kazdom pripade, okrem toho co pises, este uplne vyhnite schody 4.dveri, ram dotknutych dveri detto. Sedadla s polstrom idu do puce, nahradia ich tamtie nadherne kozenky s mramorovym motivom. Co je vsak ine od ba vozov, motoricky take sme nemali nikdy. Pradie ako hodinky, vytiahne az 85km/h na rovine, ticha, a netrasie. Akurat ten prazsky system mypol je trochu dementny. Sem tam sa palubak sam vypne . Okolo stvrtej pojdem natankovat. Rano som ta sledoval ako si ju fotil(ak som dobre videl). Ak chces, pridaj sa. Uvidis v akcii buduci 1319....
Mohol by mi niekto zrozumiteľne previesť sůčasný slovenský systém do reálií bývalých "malého" (osvedčenie o TP/osvedčenie o registrácii) a "veľkého" (technický preukaz) techničáku?
Nie ze je dobrovolna, ale ak mas vydanu cast I tak cast II dokonca nesmies mat pri soferovani so sebou (§23, ods. 6 zakona 725/2004 - "Po doručení osvedčenia o evidencii časti I vodič vozidla počas vedenia vozidla v premávke na pozemných komunikáciách nesmie mať pri sebe osvedčenie o evidencii časť II, pričom sa osvedčenie o evidencii časť II považuje za neplatné na vedenie vozidla, ak sa ním vodič pri vedení vozidla preukáže po 30 dňoch odo dňa jeho vydania; to neplatí, ak ide o prípady ustanovené zákonom.")
Dnes rano stala odparkovana pred Billou na Farskeho ulici Karosa B741.1922 ex DP Praha ev.c. 6135.
Na K-reporte som k tomu nasiel ze ju par dni dozadu previezli z Prahy do Bratislavy. Nemate nejake blizsie info ze o co ide?
Zvonku taky lepsi bratislavsky priemer - hrdza okolo zadneho okna, nitovane kusky plechu inej farby na viacerych miestach. Vo vnutri ciastocne demontovane sedadla + nahadzane dalsie kozenkove sedadla, o okno opreta drevena barla...
A co potom majitelia aut, ktori osvedcenie o evidencii cast I nemaju? Teda maju starsie osvedcenie o evidencii (ktore malo len jednu "cast"), alebo maju auto registrovane v poslednych dnoch? To druhe je moj pripad - vozidlo prihlasene do evidencie 5.9., na cast I stale cakam, jazdim teda na cast II.
"Podľa zástupcov mesta samospráva intenzívne rokuje s dopravným podnikom i dodávateľom systému a problém má byť odstránený začiatkom tohto týždňa," - keďže je štvrtok, tak už možno áno. Ale neskúšal som. ?
Ale nie som v tejto rovine tiež potenciálny cestujúci? Čo ak môj otec (akože v skutočnosti nie) cestuje z bodu A do bodu B autom a v bode C ma vyloží pri škole. Čo ak je bod C zachádzka a čo ak sa rozhodnem "dať šancu MHD" pri cestovaní do bodu C bez ohľadu na otca cestujúceho v relácii A-B?
O čo som "inší" potenciálny cestujúci ako môj otec? A nie je v záujme DPB prilákať aj cestujúcich povedzme zo služobných vozidiel?
Áno, riešili sme ako to ojkašlať. Presne to sme robili. Lebo sme chceli upozorniť, že opäť, zas a znova, niečo DPB nedotiahol do konca.
Celé zle. Je to len otázka času a "Balkán" nebude pejoratívna porovnávacia entita, ale niečo, čo nedobehneme ani keď nám pôjde oproti.
O 13:50 sa prepadla vozovka v tesnej blízkosti električkovej trate, o 17:50 sa rozhodlo že opatrenia na odstránenie havarijného stavu budú trvať cca 2 týždne, do 2 hodín na to už mal DPMB vymyslenú organizáciu dopravy na túto výluku a prehľadné schémy:
To s tebou suhlasim.
ale veta " to akoze nebudem moct jazdit zadarmo, ked otec pojde autom do prace" nie je o hodnoteni (ne)schopnosti magistrátu prilákať ľudí do MHD, ale o niecom uuuplne inom.
Nikto ste tu neriesil, ze je to blbost. Riesili ste ako to o&ebat.
Mňa by zaujímalo aj to testovanie elektrobusov: či sa tu na jeden- dva dni zastavia košické elektroSory na polceste z Libcháv do Ke, alebo zoči voči nadchádzajúcim voľbám pán generálny dovolí aj testovanie iných značiek, od ktorých (zatiaľ) ešte nič neprispeli do vrecka?
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Mike