Reakcia na: Igorko #20139:
Jasné, nemám však také písmenko, ktoré by to zobrazilo ako koľajovú splietku. Pri spojke s koľajovou križovatkou je použitie splietky priam ideálne.
Čo sa týka spojok výhradne po hrote, veď to som písal, že by to bolo najlacnejšie a najjednoduchšie riešenie. T.j. spojky po hrote, prvý prejazd s cúvaním na nesprávnu koľaj a následne plynulý prejazd späť priamo. Vari som niečo napísal nejasne?
O košickú výhybku pri Hoteli Strojár nemaj obavy. Ten kúsok trate, obe výhybky a koľajová križovatka, ktoré sú nainštalované na monolitnej doske sa bude starať dodávateľská firma, ktorá bude monitorovať, ako trať "pracuje". Trať z tohto dôvodu zostala na otvorenom zvršku a všetky opravy robí v záruke dodávateľ. Čo sa týka spomínaných výhybiek, aj napriek tomu, že sú stavané na rýchlosť 50 km/h, platí pre nich všeobecný predpis 10 km/h proti hrotu a 15 km/h po hrote, takže nepredpokladá sa žiadne zvýšené opotrebovanie. Špeciálne vytvrdená oceľ so zvýšeným obsahom mangánu naopak zaručuje, že z cenového hľadiska je jedna takáto výhybka výhodnejšia, než niekoľkonásobná výmena ojazdených jazykov na bežnej výhybke. Ale ako žart to od Teba beriem

Sarko
No uz som Ta isiel zjazdit, ze co pises
Co sa tyka zamknutych vyhybiek, na tych je predsa mozna jazda ako po hrote, takze to vobec nerozhoduje.
Naopak, rozhodujuci je princip, ak chceme mat plynuly prejazd zo spravnej kolaje na nespravnu a nasledne naopak, musim to zabezpecit najprv spojkou "N" a nasledne spojkou "И". Ale co opacny smer? Tu by sa muselo bud cuvat 2x alebo by vsade museli byt po dva spojky za sebou (N aj И, resp. kolajova splietka |X| ).
Takze aby to bolo riesenie co najlacnejsie, naozaj by boli najlepsie vylucne spojky "И".
Inak ta nova vyhybka, co je v KE do slucky Hotel Strojar je konstrukcne stavana na rychlost 50 km/h PO aj PROTI hrotu, takze rychlosti cez su podla mna bezpredmetne.