Reakcia na: Sarko #20152:
Aby som predisiel pripadnym nedorozumeniam, este upresnim:
Ad 1) pri zamknutej vyhybke sa vyskyt nehody minimalizuje. Ak vsak vodic prekroci predpisanu rychlost, sanca na mozne vykolajenie sa umerne zvysuje. Zamknuta vyhybka proti hrotu sa posudzuje ako vyhybka po hrote, preto aj rychlost prejazdu zodpoveda rychlosti cez vyhybku po hrote.
Ad 4) som mal na mysli, ze spominana jednokolajna trat nema nic spolocne s prave preberanou temou, nie diskusiou ako takou. Jednokolajne trate su uplne ine kafe.
Ad 5, odst. a) som zabudol dokocit vypocet. 5 suprav po 5 minut manipulacnej jazdy = potrebny cas na prejazd vsetkych 5 suprav je cca 25 minut. Rovnakych 25 minut budeme musiet zdrzat opacny smer. Pre pripade dosledneho dodrziavania predpisov (vystup a nastup cestujucich pocas cuvania) si odhadnut celkovy cas ani netrufam. Dovtedy snad stihnu odstranit aj nasledky DN.
Ad 5, odst. b) je potrebny cas na prejazd vsetkych 5 suprav cez kolajovu spojku cca 2 minuty. Zdrzanie opacneho smeru je minimalne.
Sarko
No uz som Ta isiel zjazdit, ze co pises
Co sa tyka zamknutych vyhybiek, na tych je predsa mozna jazda ako po hrote, takze to vobec nerozhoduje.
Naopak, rozhodujuci je princip, ak chceme mat plynuly prejazd zo spravnej kolaje na nespravnu a nasledne naopak, musim to zabezpecit najprv spojkou "N" a nasledne spojkou "И". Ale co opacny smer? Tu by sa muselo bud cuvat 2x alebo by vsade museli byt po dva spojky za sebou (N aj И, resp. kolajova splietka |X| ).
Takze aby to bolo riesenie co najlacnejsie, naozaj by boli najlepsie vylucne spojky "И".
Inak ta nova vyhybka, co je v KE do slucky Hotel Strojar je konstrukcne stavana na rychlost 50 km/h PO aj PROTI hrotu, takze rychlosti cez su podla mna bezpredmetne.