Tak iné ustanovenie prepravného poriadku. Pre osoby so zníženou pohyblivosťou sú na nástup najlepšie prvé dvere. O tých má vodič za každej stiuácie najlepší prehľad. A aj bez čítania akýchkoľvek práv a povinností by som tak postupoval na základe rozumu.. Mnoho dôchodcov o barliach tade aj nastupuje.. škoda že nie väčšina.
Nezvykli si v MBCC, doteraz sú bežné 2-3 minútové prestoje v zastávkach kvôli tomu.. Ale tiež verím že raz si zvyknú, možno až keď dorastie ďalšia generácia ?
u Soriek (dlhých) existuje tlačidlo STOP, ktoré okrem zastávok na znamenie (kde vystupuje minimum cestujúcich) je možné na toto použiť a vodič má na displeji informáciu aj o ktoré dvere sa jedná... u kratších vozidiel sa to ešte dá ustrážiť, tam väčšina týchto ľudí nastupuje do druhých dverí, kde ich je vidieť, na Solarise som privrel jedine dobiehajúcich cestujúcich (najmä ak dobiehajú kolmo na vozidlo a vodič ho nemá šancu vidieť kým sa daná osoba nehodí do dverí)... MBCC nemám vôbec skúsenosť na posúdenie...
Skôr v tých starých busoch, kde zvonček bol na streche by to bolo zaujímavé. Už vidím babku, ako sa jednou rukou drží tyče, druhou chytí barlu a pokúša sa ňou stlačiť zvonček na streche. Babka-spiderman
A k tym fotobunkam - pochopi to kazdy narod len to treba zaviest a chvilu prevadzkovat. Zvykli si v MBCC, zvykli by si aj v inych vozoch. Samozrejme ze prve dni su problemy, ked ti ludia s tym skusenost nemaju.
zase na druhú stranu - ak vystupuje človek, ktorému bude výstup dlhší čas trvať, má si dať zvukové znamenie aby o ňom vodič vedel... koľkokrát som aj ja takto privrel cestujúceho, pretože napr. v Karose ak sa niekto postaví na prvý alebo druhý schodík pri 3. či 4. dverách, prekryjú ho sedadlá vo vozidle a vodič ho nemá možnosť vidieť ani vo vnútornom ani vo vonkajšom zrkadle - to ak je relatívne prázdne vozidlo, ak je plné tak vodič nemá o situácii vo vozidle adekvátny prehľad... a to ja držím zvonček 3 sekundy kým dám zatváranie dverí (aj za to som už dostal vynadané samozrejme)... a včuľ buď múdry... samozrejme, pomohli by kamery a zatváranie na detektory, ale zase to slovenský národ nepochopí, že si má odstúpiť od dverí, inak sa nezavrú
Ospravedlnenie? od DPB? žartuješ nie? Našu babičku takéto privretie vo dverách (nanešťastie opačným smerom, pri vystupovaní) pred pár rokmi skoro zabilo. Keď mama písala na DPB tak reakcia bola, že podľa vyjadrenia vodiča babička vystupovala po zvukom signále "nevystupovať". To, že babička má obmedzenú schopnosť pohybu a teda na vystúpenie potrebuje viac času "vybavili" s tým, že môže sa ku dverám postaviť o zastávku skôr. Nuž hej, s barlou sa v našej MHD tak dobre stojí...
To malo byť nejaké lepšie využitie vozov a kapacít pri zachovaní súčasného objemu vozokilometrov, alebo dokonca neviem či tam nemalo dôjsť k úspore.
Lebo nových vozov bude dosť (kĺbových), akurát tych vozokilometrov asi nikdy dosť nebude...
Aj keby boli voľby až o dva roky, nič to nemení na tom, že ten zverejnený koncept nového linkového vedenia obsahoval niekoľko veľmi nepochopiteľných zmien. Zrušiť využívané spojenie linky 204, zväčšiť interval na sídlisku pri Klenovej z 12 na 15 minút a mnoho ďalších noviniek, to určite nie sú atribúty zlepšenia dopravnej obslužnosti, ale čisto amatérske zmeny pre zmeny.
Napríklad linka 62 je veľmi dobrý nápad, na ktorý akurát nie sú vozy. Pri ostatných zmenách sa však pýtam, čo majú cestujúcim vlastne priniesť?
Pred dvoma rokmi aj s nami prehral policajné vyšetrovanie.
S mamou sme šli na Kramáre L32, cez víkend samozrejme pre interval neskutočne preplnený. Nástup na SAV, ja som nastúpil vzadu, mama v strede. Bus bol ale tak plný, že som bol pripučený ku sklu, revízor ma doslova zatlačil tam až tak, že som sa nemohol nadýchnuť, napokon som ho nejako odsotil od seba. Matka zas nestihla sa vopchať celkom, tak sa zatvorili dvere a jej rameno a kabelka ostala mimo busu. Tak cestovala až po Sokolskú, darmo kričali vodičovi, aby zastál. Avšak nastúpili s nami aj revízori a matku popokutovali aj tak, že sa nemohla pre veľa ľudí a pre privretie dverí sa pohnúť a označiť si lístok. Ja som tento dej nevidel, keďže som bol vzadu. Tak sme išli hneď na podnik sa sťažovať, oni samozrejme neprijali. Spustili sme vyšetrovanie, napokon sa našla nahrávka kamery na križovatke SAV, kde bolo vidieť tašku a rameno trčajúce z autobusu. Ospravedlneniu sme sa nedočkali, ale aspoň pravda zvíťazila. ? ?
Čuduje sa niekto? Veď DPB žaluje ľudí čo idú podľa nich bez lístka len na základe prepravného poriadku, ktorý ani nie je doložený v spise, hoci by mal, a hlásenia revízora. A sudcom sa nechce otvárať pandorinu skrinku, i v prípade, ak DPB nemá úplne pravdu, teda DPB vždy spor vyhrá.
Zatlkat, zatlkat, a este raz zatlkat! Odkial len tieto praktiky asi maju? ?
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Mike