Reakcia na: Valec #200215:
Na východ od SR vidíme príklad, že tam kde je dotovaná verejná doprava v rozklade, kde keď nastupujem do električky s intervalom 16-20', tak ďalší spoj sa už trmáca na konci ulice... tam ju zastupujú maršutky. Mali by ich tam zakázať a ulice budú plné áut. 
Čo si napísal sa nazýva falošná dilema - buď obmedzenie práva na podnikanie alebo neexistencia organizovanej verejnej dopravy.
Vrátim sa k pôvodnej téme - podľa môjho názoru úlohou štátu je v nevyhnutnej miere vytvárať pravidlá na existujúce alebo v budúcnosti vymyslené formy podnikania. To aká forma dopravy sa presadí, by mal určiť trh, nie štát alebo nejakí lobisti. Laminátka má pravdu, podobné zákazy dopravy/žiaroviek/ vysávačov sú predzvesťou záhuby.
Obmedzovanie podnikania v doprave je tu už vyše 60 rokov a výsledok vidíme - ulice sú plné áut.

Protesty taxikárov by som prirovnal k protestom v minulosti, keď robotníkov v továrňach začali nahrádzať prvé stroje.
zakaznik
- to je podobná logika, ako tá, že doprava vo verejnom záujme musí obsluhovať aj linky, ktoré sú stratové, takže treba plošne na území mesta/regiónu obmedziť právo na podnikanie všetkým ostatným. Nič nebráni tomu taxikárovi prejsť na inú formu podnikania, ktorá sa mu viac oplatí. Stupídne predpisy pre taxislužby, napr. maximálny vek auta (zrejme vďaka lobingu autopriemyslu) sú samostatná kapitola.
Vodič súkromného auta má tiež kopec povinností: získanie vodičského oprávnenia, emisná a technická kontrola vozidla, poistenie, registrácia vozidla. Je toho viac než dosť. Keď si zhrnieme informácie o aplikácii: existuje záznam o tom, koľko človek vodičovi zaplatil a dá sa spätne identifikovať jedna aj druhá strana "obchodu". To je dosť na to, aby štátny aparát našiel spôsob, ako vybrať svoje výpalné z takejto služby. Neexistuje žiadny dôvod na to niečo také zakázať, okrem záujmov taxikarskej mafie.
V doprave sa obzvlášť prejavuje vlastnosť ľudí na každé riešenie nájsť problém.