Pán Belfi nás chce presvedčiť, že v dnešnej dobe neexistuje klimatizácia, ktorá by si nevedela poradiť s teplotou +33°C ako tomu bolo dnes. 25 rokov sa budeme pozerať ako nás v lete zaskočia teploty, ktoré nezvládne klíma na trolosoroch ?
Ak sa nejedná o klimatizáciu, vyrobenú pre vozidlá elektrickej trakcie, tak to bude pomerne problematické. Klimatizácia totiž SPRÁVNE reaguje na krátky výpadok napájenia neobnovením činnosti, aby kompresor nebežal proti natlakovanému systému.
A to všetko vyriešim nastavením VÝSLEDNEJ teploty na automatickej klimatizácii na napr. 23 stupňov. Potom bude aj v preplnenom trolejbuse v intraviláne Sofie, idúcom na juh, aj v ľudoprázdnom trolejbuse v Landskrone, idúcom na sever, 23 stupňov.
Lenže plynové zbrane "takyto" už dovolené nosiť majú, pretože sú voľnopredajné každému od 18 rokov. A vôbec sa pri ich kúpe nemusia doprosovať dovolenia od zamestnávateľa. A už duplom nie teba.
Každá klimatizácia sa po prechode sekciou musí vypnúť keď je prerušená dodávka elektrickej energie ale mala by sa aj spustiť po obnovení napájania a to bude asi ten problém že sa zablokuje a ďalej sa spustí iba ventilácia vzduchu.Ak je to tento problém tak je to spôsobené softvérom v ovládacej elektronike klimatizačnej jednotke ktorá je vyrobená pre autobus kde nedochádza k výpadkom napájania .Dočasne pomôže vypnutie a opätovné zapnutie do vyriešenia problému výrobcom klimatizácie.Takže vodiči treba vyskúšať a nahlasovať tento problém.
Len taky detail - pochybujem, ze ta klima u nas v BA tak vychladi autobus za tak kratky cas, ze pri tych castych zastavkach to bude nejaky super rozdiel (aj domaca klima s vykonom 3500W ochladi priestor o rozlohe 50m2 citelne/vyraznejsie za nejakych 5-10 minut - a este kebyze pritom vkuse otvaram okna na 20 sekund a viac ... ).
Len som narážal na to, že v niektorých spojom môže byť iná teplota ako v iných. Teda povedzme v linke, ktorá ide na juh v intraviláne a je prázdna bude nižšia teplota ako v preplnenom spoji, ktorý ide na západ/východ (teda slnko svieti cez okná z boku) na otvorenom priestranstve.
Zatiaľ, čo v prvom prípade nie je potreba klimatizácie, v druhom prípade je zapnutá klimatizácia nevyhnutnosť. Ako nastavíš vhodnú teplotu tak, aby v jednom spoji ľudia nemrzli a v druhom neodpadávali od tepla? Centrálna automatická klimatizácia by to veľmi dobre riešila. Z tohto hľadiska sa vyznám vo vykurovacích zariadeniach a čo sa týka softvérového nastavenia ekvitermiky, tak prípad klimatizácie je totožný.
V prvom kroku sa zistí rozdiel skutočnej a požadovanej teploty v spoji. V druhom kroku sa zistí, či je záporný (pripraví sa režim kúrenie), alebo kladný (pripraví sa režim klimatizácia). V treťom kroku sa zistí, či je rozdiel teplôt dostatočný na to, aby sa spúšťalo chladenie/kúrenie (ak bude požiadavka 25°C a bude 23°, tak by bolo hlúpe púšťať kúrenie) - na to existujú zložité funkcie s argumentom vonkajšej teploty. V treťom kroky sa určia intervaly rozdielov teploty, ktoré budú zodpovedať intenzite.
Neviem, ako je to so skutočným technickým zabezpečením vozov.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Michal111