Reakcia na: S499.1023 #198751:
Tak to mi vysvetli ako. Pokiaľ nie je za nejakým z výjazdov dementne navrhnutá križovatka (povedzme svetelná) tak vodič, ktorý raz vstúpi na kruhový objazd, už nemá komu dávať prednosť (ak si odmyslíme chodcov, ktorý kruháč asi ťažko zablokuje) a teda nemá ako kruhový objazd zablokovať. Ak má vozidlo na kruháči prednosť, tak sa nemá sám od seba ako upchať, pretože autá, ktoré by preťažovali jeho kapacitu sa tam jednoducho nedostanú.
Naopak, ak má prednosť vozidlo na vjazde tak mechanizmus bude púšťať autá do kruháču hlava-nehlava.
Predstav si kruháč so 4 výjazdmi podľa svetových strán s kapacitou 10 áut. Stačí ti 6 áut zo západu, ktoré chcú odbočiť na 3 výjazde (sever) a 6 áut z východu, ktoré chcú odbočiť na 3 výjazde (juh) ,ktoré sa vyskytnú v jednom okamihu. Máš ukážkový deadlock.
V zahraničí som pár krát videl aj špeciálne zastávky pre autá, malo to označenie K+R (Kiss and Ride)
Ike