Reakcia na: S499.1023 #198751:
Tak to mi vysvetli ako. Pokiaľ nie je za nejakým z výjazdov dementne navrhnutá križovatka (povedzme svetelná) tak vodič, ktorý raz vstúpi na kruhový objazd, už nemá komu dávať prednosť (ak si odmyslíme chodcov, ktorý kruháč asi ťažko zablokuje) a teda nemá ako kruhový objazd zablokovať. Ak má vozidlo na kruháči prednosť, tak sa nemá sám od seba ako upchať, pretože autá, ktoré by preťažovali jeho kapacitu sa tam jednoducho nedostanú.
Naopak, ak má prednosť vozidlo na vjazde tak mechanizmus bude púšťať autá do kruháču hlava-nehlava.
Predstav si kruháč so 4 výjazdmi podľa svetových strán s kapacitou 10 áut. Stačí ti 6 áut zo západu, ktoré chcú odbočiť na 3 výjazde (sever) a 6 áut z východu, ktoré chcú odbočiť na 3 výjazde (juh) ,ktoré sa vyskytnú v jednom okamihu. Máš ukážkový deadlock.
V zahraničí som pár krát videl aj špeciálne zastávky pre autá, malo to označenie K+R (Kiss and Ride)
endrucio
Už dlhšiu dobu si všímam, že 9 z 10-tich vodičov bez problémov zablokuje výjazd napriek tomu, že tam v rannej špičke majú vozidlá MHD výjazd každú minútu. To potom spôsobuje buď zmeškaný odchod MHD už z prvej zastávky, alebo vozidlo MHD tam musí prísť v predstihu a vyčkať minútu, kým sa autá pohnú - čím sa skracuje prestávka vodiča.
Nebolo by logické tam namaľovať značku V 12b?
http://goo.gl/Gl2vLe
Na koho môžem adresovať takýto podnet, aby sa s tým niečo spravilo?
Už neraz ma vytrúbili ponáhľajúci sa "manažéri", že som mal odvahu pustiť trolejbus z obratiska a nepohol som sa 20m dopredu, aby som následne blokoval výjazd.
Ešte pikoška: voz na L78, ktorý vyšiel z obratiska v čase, keď som tam stál v zápche, sa dostal ku kruhovému objazdu po svojej trase (3200 metrov) za rovnaký čas ako ja čo som išiel priamo po Dvojkrížnej (500 metrov) ?