1. Budu sa budovat nove trate kde ako na L63 bude treba dalsie klbaky
2. Je lepsie mat zbytocny klbak na solo linke ako natrieskane solo na klbovej linke ?
Pozor, toto nie je Translohr ale TVR od Bombardieru. Translohr nevie jazdiť mimo vodiacu koľajnicu (Clermont-Ferrand, Paris a ďalšie), TVR má normálny volant je ešte nespoľahlivejší ako Translohr a Bombardier už ohlásil ukončenie tohto programu. Caen chce stavať klasickú električku čiastočne práve za peniaze, ktoeré sa chystá vysúdiť od Bombardieru za to, že ukončil podporu systému.
Úplne najlepší je ale systém Optiguide (vozidlá Civis, Rouen), ten" vykoľajuje" a búra stĺpy, keď nasneží ? .
Dôvod existencie systémov ako Translohr a VAL je zmieňovaný v tom článku, čo ti linkol Kodaň a dá sa popísať jedným slovom: Michelin. Okrem iných nevýhod je tam napríklad to, že gumové pneumatiky navádzaného vozidla idú stále v presne tej istej stope, takže dochádza k extrémnemu opotrebovaniu jazdnej dráhy. Neporovnatelne vyššia spotreba oproti kovokolným systémom, drahé pneumatiky s krátkou životnosťou, všadeprítomný smrad spálenej gumy (metro Paríž) etc.
1. Ked sa nemylim tak to je 20+20
2. Asi je tazke pochopit, ze moj predosly prispevok bol mysleny sarkasticky (a to som tam este aj pridal smajlika aby to aj vsetci pochopili)
3. Asi si nepochopil co som tym chcel povedat
Strucne povedane: Tvoj prispevok je zbytocny a nezmysel ?
Ja som mal namysli skôr rozbiehanie a núdzové brzdenie, že to nemá takú dlhú brzdnú dráhu.
Neviete či tá T6 bude v Paríži na tento spôsob?
Tiež sa mi viac pozdávajú klasické eliny
A očividne nemáš ani potuchy o jazdných vlastnostiach ? Nemôže to ísť ani 50 km/h lebo by sa to vykoľajilo ? Ak si prečítaš ten článok, ktorého linky som sem dal, tak pochopíš ?
Koľajnice - napr. v zime, ten translohr ti nezvládne stúpanie v snehu... Vo Francúzsku idú jeden tento systém nahradiť klasickou električkou lebo translohr je nespoľahlivý ? http://dopravni.net/mhd/12194/tramvaj-na-pneumatikach-v-nesnazich/ A ja mam taky pocit, že ty si strašne zaujatý proti električkám ?
Víťaza hej, ale zmluva zatiaľ zverejnená nebola takže zatiaľ nič nepodpísali. A z toho zverejneného sa nedá zistiť nič okrem poradia víťazov. Ani cena, ani typ vozidiel, výbava... ?
Moj osobny nazor je, ze lepsie su kolajnice - mensi valivy odpor, vyssia mozna rychlost a pride mi to bezpecnejsie (tazsie ti vybehnu kolesa z kolajnic ako hento z vodiacej listy)
Pozerám dnešný update. Čo si myslíte, že je lepšie? Električka na klasických koľajniciach, alebo ten systém TransLohr, kde má elina len stredovú vodiacu koľaj a jazdí na pneumatikách?
Predpokladám, že lepšie jazdné vlastnosti má práve TransLohr, ale na úkor vzhľadu. V centre mesta, kde je historická dlažba musí byť aj tento betónový povrch a na radiálach, ktoré by mohli byť zatrávnené detto.
Neviete, či existuje aj trolejbus, čo vie ísť aj po električkových tratiach? (Normálne používať koľajnice)
Musi. Navyse, vypustenie APU by bola dost zasadna zmena predmetu zakazky, co by asi bol problem.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Error 0x007
2. Je lepsie mat zbytocny klbak na solo linke ako natrieskane solo na klbovej linke ?