Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: mark178 #198591:
Idú sa budovať trate do Tesca Lamač, cez Pražskú a k Avionu (nahradenie 63ky) ďalej nwm ako to je s Petržalkou.
Reakcia na: mark178 #198591:
1. Budu sa budovat nove trate kde ako na L63 bude treba dalsie klbaky
2. Je lepsie mat zbytocny klbak na solo linke ako natrieskane solo na klbovej linke ?
jedna tarifno-technická otázka
keď lístka ny KHL platia ako bus lístky v deň zápasu Slovana, platia napr. aj dnes, keď sa hrá KHL na Slovane?
http://www.hcslovan.sk/sk/spravy/v-slovnaft-arene-pripadny-siedmy-zapas/
?
Reakcia na: S499.1023 #198594:
No co ti poviem, francuzi 😃
Reakcia na: Rubber38 #198589:
Pozor, toto nie je Translohr ale TVR od Bombardieru. Translohr nevie jazdiť mimo vodiacu koľajnicu (Clermont-Ferrand, Paris a ďalšie), TVR má normálny volant je ešte nespoľahlivejší ako Translohr a Bombardier už ohlásil ukončenie tohto programu. Caen chce stavať klasickú električku čiastočne práve za peniaze, ktoeré sa chystá vysúdiť od Bombardieru za to, že ukončil podporu systému.
Úplne najlepší je ale systém Optiguide (vozidlá Civis, Rouen), ten" vykoľajuje" a búra stĺpy, keď nasneží ? .
Reakcia na: Tedomík #198586:
Dôvod existencie systémov ako Translohr a VAL je zmieňovaný v tom článku, čo ti linkol Kodaň a dá sa popísať jedným slovom: Michelin. Okrem iných nevýhod je tam napríklad to, že gumové pneumatiky navádzaného vozidla idú stále v presne tej istej stope, takže dochádza k extrémnemu opotrebovaniu jazdnej dráhy. Neporovnatelne vyššia spotreba oproti kovokolným systémom, drahé pneumatiky s krátkou životnosťou, všadeprítomný smrad spálenej gumy (metro Paríž) etc.
Reakcia na: Tedomík #198590:
v BA neuplatniteľné - má to malý počet dverí, t. j. nevyhovuje "delfínovskej konštante" 😉
Reakcia na: Error 0x007 #198587:
ja si ymslím že 20 klbákov je moc... tak som len zauvažoval-- a mám divné obdobie tak iróniu moc nevidím...
Reakcia na: Rubber38 #198589:
Hej to je totálny hybrid 😃
Elina, trolejbus a autobus v jednom 😃
Reakcia na: Tedomík #198581:
https://www.youtube.com/watch?v=2pipX5_gtpM

Viem akurát a tomto, ale to je prakticky bežný Trans-Lohr, len s iným trolejom
Reakcia na: Tedomík #198586:
Áno T 6 by mala byť tiež translohr.
Reakcia na: mark178 #198562:
1. Ked sa nemylim tak to je 20+20
2. Asi je tazke pochopit, ze moj predosly prispevok bol mysleny sarkasticky (a to som tam este aj pridal smajlika aby to aj vsetci pochopili)
3. Asi si nepochopil co som tym chcel povedat

Strucne povedane: Tvoj prispevok je zbytocny a nezmysel ?
Reakcia na: Kobenhavn #198585:
Ja som mal namysli skôr rozbiehanie a núdzové brzdenie, že to nemá takú dlhú brzdnú dráhu.
Neviete či tá T6 bude v Paríži na tento spôsob?
Tiež sa mi viac pozdávajú klasické eliny
Reakcia na: Tedomík #198581:
A očividne nemáš ani potuchy o jazdných vlastnostiach ? Nemôže to ísť ani 50 km/h lebo by sa to vykoľajilo ? Ak si prečítaš ten článok, ktorého linky som sem dal, tak pochopíš ?
Reakcia na: Tedomík #198581:
Koľajnice - napr. v zime, ten translohr ti nezvládne stúpanie v snehu... Vo Francúzsku idú jeden tento systém nahradiť klasickou električkou lebo translohr je nespoľahlivý ? http://dopravni.net/mhd/12194/tramvaj-na-pneumatikach-v-nesnazich/ A ja mam taky pocit, že ty si strašne zaujatý proti električkám ?
Reakcia na: TeBeCe #198580:
Víťaza hej, ale zmluva zatiaľ zverejnená nebola takže zatiaľ nič nepodpísali. A z toho zverejneného sa nedá zistiť nič okrem poradia víťazov. Ani cena, ani typ vozidiel, výbava... ?
Reakcia na: Tedomík #198581:
Moj osobny nazor je, ze lepsie su kolajnice - mensi valivy odpor, vyssia mozna rychlost a pride mi to bezpecnejsie (tazsie ti vybehnu kolesa z kolajnic ako hento z vodiacej listy)
Pozerám dnešný update. Čo si myslíte, že je lepšie? Električka na klasických koľajniciach, alebo ten systém TransLohr, kde má elina len stredovú vodiacu koľaj a jazdí na pneumatikách?

Predpokladám, že lepšie jazdné vlastnosti má práve TransLohr, ale na úkor vzhľadu. V centre mesta, kde je historická dlažba musí byť aj tento betónový povrch a na radiálach, ktoré by mohli byť zatrávnené detto.

Neviete, či existuje aj trolejbus, čo vie ísť aj po električkových tratiach? (Normálne používať koľajnice)
Reakcia na: luky133 #198578:
vitaza sutaze tam uz maju zverejneneho.
Reakcia na: Andy #198576:
Musi. Navyse, vypustenie APU by bola dost zasadna zmena predmetu zakazky, co by asi bol problem.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.