Keď čítam niektoré príspevky v poslednom čase, tak ma ide poraziť. Chyba tu predsa vôbec nie je v SORe. SOR si hneď na začiatku schválne postavil svoju podnikateľskú stratégiu na výrobe LACNÝCH autobusov. Pri lacnom výrobku kvalita obvykle nie je prioritou. V dnešnej dobe, keď sú zákony stavané tak, že vo verejných súťažiach vyhrávajú väčšinou najlacnejšie autobusy, by bol SOR blbý, keby vyrábal drahé autobusy, pretože by ich nikto nekupoval. Chyba nie je v SORe, chyba je v politikoch, ktorí riadia mestá a dopravné podniky, berú úplatky, a šijú tendre na mieru tomu, kto dá úplatok. Na vine je ten, kto úplatok berie, nie ten kto dáva.
A čo sa týka kvality bratislavských SORov, tak pokiaľ viem, SOR B9.5 je braný ako jeden s najmenej problémových typov. Problémy s nimi boli v DPB v tom, že ich nasadzovali na nesprávne linky, to ale je chyba DPB a nie SORu. Takisto je logické, že SOR BN18, ktorých sa v čase dodávky do BA vyrobilo pár akurát kusov pre Prahu, nemal ešte vychytané muchy. Pokiaľ sa nemýlim, vrámci záruky sú tieto chyby riešené. Nepamätáte si ešte, aké problémy mali prvé trolejbusy 14Tr? A nakoniec neskoršie dodávky 14Tr tú už jazdia aj 25 rokov.
Nechcem nejak úmyselne obhajovať SOR, ale treba trochu aj rozmýšľať, a nie automaticky nadávať na všetko. Samozrejme, že aj ja osobne by som najradšej v BA videl MAN, Mercedes, Hess alebo Van Hool, ale na druhej strane, je možno aj lepšie, keď je dodaných 100 vozidiel nižšej triedy, než keby tu bolo 50 Mercedesov za dvojnásobnú cenu a 50 autobusov by vo výprave chýbalo.
A ešte raz, ak nechcete SORy, tak nenadávajte na SOR, ale na toho, kto ich kúpil. Oni by také isté autobusy vyrábali aj keby ich nevlastnilo J&T, ale ktokoľvek iný.
A čo sa týka kvality bratislavských SORov, tak pokiaľ viem, SOR B9.5 je braný ako jeden s najmenej problémových typov. Problémy s nimi boli v DPB v tom, že ich nasadzovali na nesprávne linky, to ale je chyba DPB a nie SORu. Takisto je logické, že SOR BN18, ktorých sa v čase dodávky do BA vyrobilo pár akurát kusov pre Prahu, nemal ešte vychytané muchy. Pokiaľ sa nemýlim, vrámci záruky sú tieto chyby riešené. Nepamätáte si ešte, aké problémy mali prvé trolejbusy 14Tr? A nakoniec neskoršie dodávky 14Tr tú už jazdia aj 25 rokov.
Nechcem nejak úmyselne obhajovať SOR, ale treba trochu aj rozmýšľať, a nie automaticky nadávať na všetko. Samozrejme, že aj ja osobne by som najradšej v BA videl MAN, Mercedes, Hess alebo Van Hool, ale na druhej strane, je možno aj lepšie, keď je dodaných 100 vozidiel nižšej triedy, než keby tu bolo 50 Mercedesov za dvojnásobnú cenu a 50 autobusov by vo výprave chýbalo.
A ešte raz, ak nechcete SORy, tak nenadávajte na SOR, ale na toho, kto ich kúpil. Oni by také isté autobusy vyrábali aj keby ich nevlastnilo J&T, ale ktokoľvek iný.
jokl