čo je vlastne tá integrovaná doprava? dúfam že ked pôjdem k vám do BA na návštevu tak mi bude platiť preukážka z BB a nebudem si musieť kupovať celý lístok
Síce mierne odveci, ale to sa mi zdá, alebo busy z Petržalky sú v najhoršom stave? Lebo aj Ikáče 1xxx a 2xxx sú v podstatne lepšom stave ako 4xxx, s výnimkou tých, ktoré pochádzajú z Trnávky, Juráka, ale boli prečíslované. U Soriek sa mi zdá podobne, a Mercedesy už tiež začínajú robiť zvláštne veci ?
Neviem, ci to tu niekto kompetentny cita, ale skusim:
Dobry den.
Uz dopredu sa ospravedlnujem za svoj "ludovy" jazyk no pri mojej sucasnej vnutornej situacii to vo mne vrei (a nie iba z dovodu toho tepla).
Vedel by mi niekto sposobily vysvetlit, na keru mater nakupuje dopravny podnik "moderne" autobusy s klimatizaciou, ked ich spoteni vodici maju problem ju vobe zapnut? Svoje preprdene miestecko za volantom si vychladzuju cely den a my, cestujuci, mozeme po jednom kolabovat z rozhoruceneho interieru. Hlavne, ze nalepky pri kazdych dverach svietia ako past na oko (to asi aby aj zahranicni turisti vedeli, ze Bratislava si moze dovolit klimatizovane autobusy).
Konkretne, dnes, 20.6.2013 som sa viezol dvomi autobusmi typu SOR NB 18 City. Linka cislo 61 s oznacenim 2870 s casom nastupu 18:04 na Racianskom myte. Tam nebezala ani klima, ani ofukovanie (v cestovnom priestore samozrejme, svoje roztek si vodic podstivo chladil). Rovnako linka 61 s oznacenim 1847 s casom nastupu 18:10 na zastavke Zimny stadion. Tam zas pre zmenu bolo zapnute aspon ofukovanie, no co z toho ked na vas fuka 40°C vzduch. A vodic opat podstivo chladil svoj roztek.
Pamatam si vyhlasenie vodica autobusu, ked minuly rok vyhlasil, ze je zbytocne zapinat ludom v autobuse klimatizaciu, ked aj tak kazde 2 minuty stoja na zastavke. Pytam sa : V Prahe na zastavke kazde dve minuty akoze nestoja? Vo Viedni stoja dokonca kazdu minutu. A o Zline v Ceskej republike ani nehovorim - frekvencia medzi zastaveniami na zastavkach je 30 sekund. V ani jednom podrbanom meste nemaju problem s tym, ze sa kazde dve minuty otvaraju dvere.
Ked uz odo mna berete to posrane euro za to, aby som sa zviezol zopar kilometrov cez upchane bratislavske cesty na smradlavych preprdenych sedackach v interiery s nechutnym kyslym zapachom potu, chcel by som aspon tu posranu klimatizaciu, aby som si po 10 minutovej ceste busom nemusel na zastavke vymienat prepotene tricko a lapat po cerstvom vzduchu.
Dakujem
S pozdravom a prianim pekneho vikendu straveneho kdekolvek, len nie v MHD
Matej Hajaš
Zaujímavé, že problémy sa týkajú hlavne autobusov, pritom tam sa kúpilo za poslednú dobu najviac vozidiel. Tiež je zaujímavé, že príčiny problémov sú dopredu očakávateľné, už niekoľko desiatok rokov rovnaké a známe (fluktuácia zamestnancov, teplo a zima ? ) a napriek tomu stále prichádzajú "mimoriadne obmedzenia".
To nie je o peniazoch, alebo o vozidlách po životnosti, ale o neschopnosti, zlom riadení a plánovaní...
Pekné, ale opäť to najdôležitejšie sa opäť prerokovávať nebude. Súrna potreba nových autobusov. Teraz tie autobusy opravia, ale ako dlho vydržia? Čo bude po novom roku? Budeme udržiavať autobusy po dobe životnosti opravami do aleluja?
Toto vedenie DP vojde do histórie, ako vedenie, ktoré priviedlo ku krachu najprv trolejbusovú a potom aj autobusovú dopravu.
Presne len tie. ? Tabuľa z Molecovej mala taký krásny príbeh ak som ho tu ešte nespomínal. ? X krát som sa obracal na mesto prečo nefunguje potom zase prečo je demontovaná a odpoveď bola, že tabuľa má SW poruchu a dodávateľ, ktorý ju dodal skrachoval tak ju uložili do skladu lebo ju nevedia (a ani neplánujú) opraviť. ? ? Som zvedavý, ktorá tabuľa bude nasledovať ďalej. ?
Normálne neverím, že CP budú zverejnené 3 dni vopred.
Trošku si zacitujem paragraf 15, bod 5 zákona 56/2012 Z. z. o cestnej doprave: Dopravca je povinný zverejniť cestovný poriadok a jeho zmenu v dostatočnom predstihu najneskôr 10 dní pred začiatkom platnosti na svojom webovom sídle, na autobusových staniciach a zastávkach, prípadne aj iným vhodným spôsobom.
Ale aj to je posun, keďže CPs sa obvykle na internete objavili ráno v deň začiatku platnosti.
Taktiež sa mi veľmi páči "odborné" vyjadrovanie kompetentných zamestnancov. Vidno, že sú to dopraváci od kosti. A keď si predstavím, koľko je takých v celom podniku...
Takže poďme zredukovať intervaly spojov, dodržme výpravy v zhustených intervaloch a Pán Boh nám pomáhaj. A pošlem link aj na Katedru cestnej a mestskej dopravy ŽU. Nech si prečítajú...
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Ámos