Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Ike #184522:
Tie "ostrovceky" boli pristupy ku kanalizacnym sachtam....Mali byt vsade, Nejako sa to nedotiahlo....
k spojke u tunela. na 100% bola uz V tuneli v smere z mesta este pred vyhybkami na rozvetvenie nabrezie/karlovka. Ta na Kapucinskej bola na urovni dnesnych zastavok. Dala sa urobit vyluka jednej kolaje zaroven v tuneli i na moste.
Vyuzite som to nikdy nevidel 🙂
Ta spojka na stanici bola naozaj tam kde su namiesto panelov asfalty....

Ten 3D model je vyborny napad. Ved ked to fanatik urobi, nech da na spripomienkovanie 😉
Kedysi som si aj ja kreslil schemy, lebo ma zaujimalo kde su ake typy vyhybiek 😃 Bohuzial vsetko je kdesi v papierovom nebi ;-))))
Reakcia na: Peto3700 #184526:
Samozrejme, ze ked byvas oproti PKO tak nie. Rovnako potom mozme navrhnut aby zachadzala na Segnare (hoci len na poziadanie - ale co z toho ked by tam niekto chcel ist pri kazdej jazde?), lebo ak byvas pri zastavke Segnare tak je to pre teba lepsie.

Skratka neda sa vyhoviet vsetkym... informovanie a la DPB je druha vec.
Reakcia na: Peto3700 #184523:
Prosím Ťa pekne, napíš mi kedy L 37 stála na zastávke Chatam Sofer...
Reakcia na: Peto3700 #184523:
Chúďatko... 😢
Reakcia na: Solider #184521:
Neviem ci si rozumieme. Ta spojka na Americkom nam. bola iba v plane no urobila sa z nej iba ta vyhybka na Kriznej myslim ,ze pri reko.Spitalskej v roku 1987 alebo 88.

Na Trnavskom boli dlho kolajnice vo vozovke no chybali vyhybky na obidvoch stranach.
Neviem ci sa to aj niekedy realne pouzivalo. Co si ja pamatam tak ani auta nikdy neodbocovali z Vajnorskej dolava na Trnavsku.
Reakcia na: 810zssk #184524:
Keď bývaš oproti PKO, tak ani nie...
Nič by sa nestalo, keby ostala na znamenie. A keď už zrušiť, tak dôsledne. Všade sú cestovné poriadky s už neobsluhovanými zastávkami a v buse tiež nič nebolo. Až pod mostom SNP.
Reakcia na: Ike #184522:
Niečo obdobné je aj pri Chatamovi pri výhybke na nábreží, ale tam to asi slúži vodičovi, aby nemusel prehadzovať výhybku zo štrku.
Reakcia na: Peto3700 #184523:
Vystup na Lafranconi a pokracuj peso, alebo inou linkou. Lafranconi je urcite zmysluplnejsia linka ako Park kultury.
Prepáčte, ale koľko podnetov treba na zrušenie obsluhy nejakej zastávky? To bol vraj dôvod prečo od dnes už 37-ka vôbec nestojí na zastávkach Park kultúry a Chatam Sofer. To ako cestujúci spíšu petíciu za zrušenie? Neviem prečo PKO nemohli nechať aspoň na znamenie. Prišlo mi dosť absurdné že som tam dnes nemohol vystúpiť, no bus aj tak zastavil na semafore, ktorý je hneď za zastávkou. Takto som sa musel vracať až od Mosta SNP. Trochu na hlavu...
Reakcia na: Solider #184521:
Keď už je reč o električkových trasách, od malička mi nedáva spávať jedna vec a práve teraz som si na to spomenul. Na zastávke Riazanska, resp. okolo nej, keď som bol malý, budovali zo zámkovej dlažby akoby priechody, ale neboli dokončené. Je to tam doteraz a určite to priechod nie je. Vie mi niekto povedať, aký to má účel?

Jedná sa o tieto štyri akoby "ostrovčeky" na koľaji v smere do mesta
http://maps.google.com/?ll=48.174535,17.127553&spn=0.000818,0.001635&t=h&z=20
Reakcia na: david1 #184516:
To asi nie, keďže trať na Vazovovej podľa mapy História električkovej dopravy v Bratislave bola otvorená v roku 1965, a spojka na Trnavskom mýte bola zrušená niekedy v 80-tych rokoch, bolo to tu minule spomínané, keď sa tu objavila fotografia tej spojky.
Reakcia na: fanatikmhd #184515:
Spojka pri tuneli sa na nábreží nachádzala najskôr niekde na tom stanovišti zastávky Tunel, ktoré je od prestavby v roku 2000 zrušené.
Reakcia na: TomJ #184517:
Ta spojka bola tesne pod obratiskom, dokonca myslim ze v smere jazdy na stanicu to bolo az za tym semaforom co tam neskor (?) pribudol.

Btw., tie spojky sa aj realne na nieco pouzivali?
Pockaaat, teraz mi napadlo, to nie je nahodou to, kde chybaju BKV a je to zaasfaltovane? Ked rozmyslam, ako maly si pamatam nejake prace demolicne na trati, a v tych miestach teraz je miesto BKV asfalt. Ci?

Safarikovo namestie mi nespominaj, najvacsia kravina v celej historii ED DP... zrusit si v centre mesta elektraren a vozovnu....este aj trat na nivy.....jojha. Ale sa divim, ze podnik ked este su kolaje v mieste "parkoviska" nevyuzije tiieto, nenapoji zjazdovou samovratnou vyhybkou na rovinke kusok za oblukom (na rychlost normalnych spojov by nemalo vplyv) a nevyuziva ako odstavnu pre ZV. Pre celu siet dokonala docasna nahrada za stanicnu zalohu.
Reakcia na: fanatikmhd #184515:
Tá spojka na stanici sa nachádzala medzi stanicou a zastávkou Predstaničné nám. Myslím si, že tak 10 - 12 rokov dozadu tam ešte bola, lebo aj ja sa na ňu vcelku dobre pamätám.
Reakcia na: fanatikmhd #184515:
A k Majkovej - To mal byt vybudovany triangel Americké Námestie?

Nie.Mala sluzit ako nahrada za zrusenu spojku na Trnavskom myte pre dojazdy a vyjazdy z Ruzinova.

Este ti chyba druha kolaj na Sturovej + trat do starej vozovne pred Euroveou. ?
Reakcia na: Emil #184514:
Mňa najmä zaujíma spojka u tunela, na imhd je len par neostrych foto z kapucinskej kde sa kratkodobo vyskytuje dotycna spojka ako zjazd/zjazd (cize z lava doprava), opacna musela byt na druhom konci. Nevies kde nejak najpresnejsie? (napr vyhybka koncila ako konci portal)
Trnavske Myto je znama spojka, i ked takmer malokde je videna na fotografiach, v dnesnej dobe by usetrila desiatky vzkm 🙂 Ale ked mame blbych na vedeni..... Na hlavnej je spojka dodnes, i ked v inej podobe, a to odstavnej pre zalozne vozy (teda. byvavala, kym trat bola v prevadzke). Inak, v akom obdobi sa nachadzala ta protihrotov spojka na hlavnej?
A k Majkovej - To mal byt vybudovany triangel Americké Námestie? 🙂 Tak k tomu ak by bola snimka, sem s nou 🙂

A este taka drobnost, obratisko Nova Doba, existuju k nemu aj nejake fotomaterialy? viem polohu, ale nejak, zaberov pred SND mam k dispo milion, vidim hadam aj kazdy den ake bolo predstavenie, ale z tej oblasti, rovnako ako aj z obratiska Hanulova (Dubravka).

Pokusam sa uz dlhodobejsie zostavit 3D model starej elektrickovej Bratislavy, vratane existencie i neexistencie (ale aspon pozostatkov) kolajovych trati, preloziek ci spojek. Zahradnicka v povodnom zneni, Tunel so zastavkou Tunel, BKV obchodna, na hlavnu viac ako 15km/h, skratka z krasnan, a pod. Preto sa snazim co najviac tychto materialov dat dohromady 🙂 Akekolvek info ak este mas, ci fotografie, ak by nevadilo, slusne sa hlasim a ziadam o ne 🙂 Ďakujem
Reakcia na: fanatikmhd #184511:
Namontovane boli pri stavbe trate cez tunel, zrusene niekedy pri starsej rekonstrukcii - neviem presne. jedna spojka bola naozaj na zastavke Kapucinska, druha pred vyjazdom z tunela u Sofera.
ak si dobe pamatam, pri jazde z Obchodnej. Ta prva spojka bola z lava doprava druha sprava (bez zaruky)
Podobna kolajova spojka bola ped vjazdom na obratisko na hlavnej stanici. Tam sa islo 100% pri vjazde na stanicu proti hrotu teda zprava do lava.
Dalsia zaujimava kolajova spojka, dokonca dvojkolajna spajala trat z Ruzinova na Jurak cez dnesne Trnavske myto....
A uplna kuriozita: nedokoncena trat cez Majkovu ulicu okolo pumpy Slovnaftu mala uz vybudovanu vyhybku a krizovatku na Kriznej, zhruba opoti vyusteniu Sasinkovej... Ale ta s anikdy nedostavala a casom sa zniesla.
Bez zaruky: tusim bola spojka i v Karlovej vsi ked na Molecovej bola iba jedna odstavna kolaj. Po vybudovani druhej sa to zrusilo....
?

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.