Keď bývaš oproti PKO, tak ani nie...
Nič by sa nestalo, keby ostala na znamenie. A keď už zrušiť, tak dôsledne. Všade sú cestovné poriadky s už neobsluhovanými zastávkami a v buse tiež nič nebolo. Až pod mostom SNP.
Prepáčte, ale koľko podnetov treba na zrušenie obsluhy nejakej zastávky? To bol vraj dôvod prečo od dnes už 37-ka vôbec nestojí na zastávkach Park kultúry a Chatam Sofer. To ako cestujúci spíšu petíciu za zrušenie? Neviem prečo PKO nemohli nechať aspoň na znamenie. Prišlo mi dosť absurdné že som tam dnes nemohol vystúpiť, no bus aj tak zastavil na semafore, ktorý je hneď za zastávkou. Takto som sa musel vracať až od Mosta SNP. Trochu na hlavu...
Keď už je reč o električkových trasách, od malička mi nedáva spávať jedna vec a práve teraz som si na to spomenul. Na zastávke Riazanska, resp. okolo nej, keď som bol malý, budovali zo zámkovej dlažby akoby priechody, ale neboli dokončené. Je to tam doteraz a určite to priechod nie je. Vie mi niekto povedať, aký to má účel?
To asi nie, keďže trať na Vazovovej podľa mapy História električkovej dopravy v Bratislave bola otvorená v roku 1965, a spojka na Trnavskom mýte bola zrušená niekedy v 80-tych rokoch, bolo to tu minule spomínané, keď sa tu objavila fotografia tej spojky.
Pockaaat, teraz mi napadlo, to nie je nahodou to, kde chybaju BKV a je to zaasfaltovane? Ked rozmyslam, ako maly si pamatam nejake prace demolicne na trati, a v tych miestach teraz je miesto BKV asfalt. Ci?
Safarikovo namestie mi nespominaj, najvacsia kravina v celej historii ED DP... zrusit si v centre mesta elektraren a vozovnu....este aj trat na nivy.....jojha. Ale sa divim, ze podnik ked este su kolaje v mieste "parkoviska" nevyuzije tiieto, nenapoji zjazdovou samovratnou vyhybkou na rovinke kusok za oblukom (na rychlost normalnych spojov by nemalo vplyv) a nevyuziva ako odstavnu pre ZV. Pre celu siet dokonala docasna nahrada za stanicnu zalohu.
Tá spojka na stanici sa nachádzala medzi stanicou a zastávkou Predstaničné nám. Myslím si, že tak 10 - 12 rokov dozadu tam ešte bola, lebo aj ja sa na ňu vcelku dobre pamätám.
Mňa najmä zaujíma spojka u tunela, na imhd je len par neostrych foto z kapucinskej kde sa kratkodobo vyskytuje dotycna spojka ako zjazd/zjazd (cize z lava doprava), opacna musela byt na druhom konci. Nevies kde nejak najpresnejsie? (napr vyhybka koncila ako konci portal)
Trnavske Myto je znama spojka, i ked takmer malokde je videna na fotografiach, v dnesnej dobe by usetrila desiatky vzkm Ale ked mame blbych na vedeni..... Na hlavnej je spojka dodnes, i ked v inej podobe, a to odstavnej pre zalozne vozy (teda. byvavala, kym trat bola v prevadzke). Inak, v akom obdobi sa nachadzala ta protihrotov spojka na hlavnej?
A k Majkovej - To mal byt vybudovany triangel Americké Námestie? Tak k tomu ak by bola snimka, sem s nou
A este taka drobnost, obratisko Nova Doba, existuju k nemu aj nejake fotomaterialy? viem polohu, ale nejak, zaberov pred SND mam k dispo milion, vidim hadam aj kazdy den ake bolo predstavenie, ale z tej oblasti, rovnako ako aj z obratiska Hanulova (Dubravka).
Pokusam sa uz dlhodobejsie zostavit 3D model starej elektrickovej Bratislavy, vratane existencie i neexistencie (ale aspon pozostatkov) kolajovych trati, preloziek ci spojek. Zahradnicka v povodnom zneni, Tunel so zastavkou Tunel, BKV obchodna, na hlavnu viac ako 15km/h, skratka z krasnan, a pod. Preto sa snazim co najviac tychto materialov dat dohromady Akekolvek info ak este mas, ci fotografie, ak by nevadilo, slusne sa hlasim a ziadam o ne Ďakujem
Namontovane boli pri stavbe trate cez tunel, zrusene niekedy pri starsej rekonstrukcii - neviem presne. jedna spojka bola naozaj na zastavke Kapucinska, druha pred vyjazdom z tunela u Sofera.
ak si dobe pamatam, pri jazde z Obchodnej. Ta prva spojka bola z lava doprava druha sprava (bez zaruky)
Podobna kolajova spojka bola ped vjazdom na obratisko na hlavnej stanici. Tam sa islo 100% pri vjazde na stanicu proti hrotu teda zprava do lava.
Dalsia zaujimava kolajova spojka, dokonca dvojkolajna spajala trat z Ruzinova na Jurak cez dnesne Trnavske myto....
A uplna kuriozita: nedokoncena trat cez Majkovu ulicu okolo pumpy Slovnaftu mala uz vybudovanu vyhybku a krizovatku na Kriznej, zhruba opoti vyusteniu Sasinkovej... Ale ta s anikdy nedostavala a casom sa zniesla.
Bez zaruky: tusim bola spojka i v Karlovej vsi ked na Molecovej bola iba jedna odstavna kolaj. Po vybudovani druhej sa to zrusilo....
?
Tipicky Madari... v poslednom case uz len zacuju "slov.." a hned ako osy, a uz je to cista provokacia, a oni si nedaju nic, atd... ? Tipujem z Rajky a z okolia dostanu niekolko hlasov v najblizsich volbach. A ani to nevidia samozrejme, ze do Rajky sa stahuju vo velkom aj bratislavski madari, ci aj slovaci sa ucia po mad., ci chodia do mad. MS.
- a nie je to neznasanlivost naroda, netreba vymazavat, sam som madar. ?
Na ktorych linkach primarne nie su vypravovane vybr. spoje?
Nazdárek, páni, v dávnejšej dobe bola na zastávke Kapucínska (ak si ešte niekto pamätá že takú zastávku stále máme v sieti ED), výhybka, druhá podľa info v tuneli (to je tá nevyužívaná vec pod hradom). Vedel by niekto podať presnejšie info, konkrétne roky inštalácie, roky ZRUŠENIA, prípadne polohu tunelovej výhybky? (či v rúre, či na zastávke Tunel a pod). Ďakujem za info
Neviem, ako dlho to tak už je, ale na Hl. St. je pred schodmi na nástupištia električiek drevotriesková stena. Pôsobivé
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Peto3700
Nič by sa nestalo, keby ostala na znamenie. A keď už zrušiť, tak dôsledne. Všade sú cestovné poriadky s už neobsluhovanými zastávkami a v buse tiež nič nebolo. Až pod mostom SNP.