... na trať 131, po Malý Dunaj a ďalej po Ráztočnej, Hradskej a Kazanskej (inak tesne minieš väčšinu sídliskovej zástavby). A najlepšie mať tie trate obe (na oboch stačí po jednej linke), k tomu jedna trolejbusová linka (pre spojenie s Gagarinovou) a nejaký miestny vymeták.
Druhá možnosť je tramtrain ako pokračovanie dnešnej el. z Ružinovskej na trať. č. 131 ak bude zaelektrifikovaná, stačí po PB. To by nahradilo väzbu el+67/78/87 ? ? Alebo keby bolo miesto (akože nie je) tak čistá el. vedľa žel. trate a na D. Honoch môže ísť tesne vedľa Dvojkrížnej... ?
Ako sa tu už minule spomínalo, do centra jedine cez Vlčie hrdlo a Mlynské nivy (iná vhodná trasa už dnes nie je možná vzhľadom na zástavbu).
Práve že som toho názoru, že táto časť električku potrebuje, o čom okrem nestále zapchatých ciest svedčí aj to, že okrem trolejbusových liniek s 3 minútovým intervalom v špičke je potrebných aj ďalších x autobusových liniek.
Napr. v Lublane máš len takéto CP, aj to nie na všetkých zastávkach po trase: http://www.jh-lj.si/upload/lpp/MPP/Linija27.pdf + máš schémku na zastávke, takže si musíš:
1. určiť na schémke, ktorou linkou vlastne môžeš ísť,
2. pozrieť si koľkátu zastávku od konečnej nastupuješ a skúsiť si odhadnúť jazdnú dobu z konečnej,
3. zistiť či sa ti vôbec oplatí čakať, alebo ísť radšej pešo.
I keď je pravda, že dopravca LPP ponúka čas do najbližšieho odchodu aj na niektorých zastávkach na elektronických tabuliach, eventuálne je ten čas na nete, takže si ho teoreticky vieš pozrieť. Problém je len v tom, že v závislosti od zápchy sa ten údaj prudko mení, t. j. zatiaľčo o 18:02 ti ukáže, že linka 7 ide o 10 minút, 18:03 ti môže ukázať, že ide o 5 minút a 18:04, že ide o 15 minút.
Kade by si viedol trať do Vrakune a Podunajských Biskupíc? A zase myslím si, že táto časť električku nepotrebuje, dopravná obsluha trolejbusmi tu postačuje, jediný problém je zadná časť Vrakune pri čističke, tu je doprava zlá.
Ak bude električka do Petržalky a na Bory, stále to nebude stačiť. Taká 40tis. oblasť Vrakune a Podunajských Biskupíc bude stále bez električky, väčšina Petržalky sa k nej stále bude musieť doviesť... takže len tie dve trate by na to nestačili.
Tak keď má linka interval do 10 minút, tak sa to dá akceptovať, že prídeš na zastávku a dočítaš sa info, že ti do 10 min príde spoj, ale tých 180 minút ?.
a príde mi to unfriendly. Možno napokon máme takú dobrú MHD, že sme až rozmaznaní ?
To že tam boli cp z východiskovej zastávky Ti pripadá unfriendly? Ináč tak je to aj pri autobusoch v Szegede a donedávna to tušim bolo aj u tbus a el. tak..
Ale čo taký Belehrad kde majú cp iba na konečnej (a to sú tam aj vyznačené NP garant spoje ?) a na zastávkach po trase sú iba intervaly, ak vôbec..
A nehovoriac o väčšine MHD v mestách ex. sovietskeho zväzu (s výnimkou pobaltia), Rumunsku, či Bulharsku kde sú tiež na zastávkach napísané iba intervaly a často ani to nie... a ako pikoška bola napr. bus linka MHD v Sofii (aj keď išla niekde na okraj, dajme tomu niečo ako naša 630), kde bol napísaný interval 180 min. ? .. ale viacero liniek tam malo intervaly 60, 70 či 90 min..
Aj keď zasa konkrétne v prípade tej Sofie sa dajú pozrieť všetky CP všetkých liniek na nete a sú tam aj podrobné mapy kde sa tá konkrétna zastávka nachádza..
fuha, to je Linec v tejto oblasti na tom horšie ako BA ?. Ale asi najviac un-friendly mi prišla MHD v bosnianskom Mostare, kde boli CP len z východiskovej zastávky a ty si si mal vypočítať podľa trvania na tvoju zastávku, kedy ti príde autobus
Ja mám podľa tvojich príspevkov pocit, že jednoduchší si tu ty. A schopnosťou inkorporovať osobné okolnosti do príspevkov o doprave mi pripomínaš jedného deathmetalistu, čo sem kedysi prispieval ?
Ale urazal si aj tunajsich diskuterov, aspon sa teraz nevykrucaj.
Inak preco by to na Orave, Kysuciach a Spisi nemali chapat ked to tam funguje? A vobec, preco by to niekto nemal chapat ked je to brutalne jednoduchy (ale zly) system.
V prvom rade kamerový systém v každom vozidle a pokiaľ možno viac ako 2 kamery ? . V interiéri londýnskeho doublu ich je 14 a na vnútorných obrazovkách sa striedajú aktuálne snímané zábery z každej z nich. Vodičom okrem toho pomáha 3 + vonkajších kamier. Čo sa týka útokov, Dopravný podnik môže a mal by presadzovať najvyššie sadzby pre útočníkov. V každom prípade to nie je čokoľvek neriešiteľné a ide najmä o vnímanie a správanie cestujúcich. Isto, v našom prípade stále ešte ďaleká budúcnosť, zatiaľ čo dnes (podľa mňa určite) existujú spoje/linky, v ktorých sa vozieva kľudne aj vyše polovice pasažierov na čierno.
A najlepšie je to, že lístok na Postlingbergbahn je možné kúpiť aj v automate na stanici, hoci tam daná linka nestojí a cestu si na tej linke podľa tarify povinný začať okamžite, t.j. prvým spojom od okamihu predaja, čo sa častokrát nemusí podariť. ?
Obdobné to máš v Linzi. Tam nemajú označovače a ak kúpiš jednorazový lístok v automate, musíš cestu nastúpiť do 30 min., inak je ten lístok neplatný a ideš načierno. Vo vozidlách totiž nemajú označovače, s čím som sa v prevádzkach VHD bez sprievodcu v živote nestretol.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Peter6607