Reakcia na: roman2 #182242:
Odporúčam ti návštevu Trenčína (kde takýto systém funguje) skoro ráno, aby si zažil, ako vyzerá ranná špička na sídlisku Juh (gen. Svobodu, otoč.)... Ja som si to vyskúšal v roku 2008, keď ráno o cca 7:11 ľudia nastupovali do autobusu miestnej linky 1. Nástup trval asi niečo viac ako 3 min., pričom išlo o cca. 40 - 50 cestujúcich. Vozidlo meškalo oproti CP cca 2,5 min. (Vodič autobus pristavil predstihu asi viac ako minútu do odchodu.) ...a to ešte len na nástupnej zastávke.V Košiciach funguje podobný systém, i keď v trochu dosť inej podobe - nástup nie je obmedzený iba prvými dverami a nie je jedinou možnosťou - nazýva sa to u nás "elektronická peňaženka". Našťastie, ľudí, ktorí ju využívajú nie je veľmi veľa. (Našťastie - zrejme väčšina ľudí má predplatený CL - "mesačník".) Ale i tak pozorujem, že občas, ak sa nazbiera na zastávke pár ľudí s týmito kartami, dosť výrazne sa státie vozidla na zastávke predĺži asi tak o 20 - 50 s.
Ak by sa toto v Bratislave zrealizovalo ako "väčšinový systém" platby cestovného, tak sa rovno môže MHD rozlúčiť s dodržiavaním CP a teda dodržiavaním intervalov na linkách. Priemerné meškanie vozidiel sa bude minimálne v rannej špičke pohybovať pravidelne nad 5 min. a na zastávkach, ktoré sú významnými prestupnými uzlami sa pravidelne budú vzájomne blokovať vozidlá MHD a tak sa vytvárať tzv. "vláčiky"...
Pokiaľ disponujem správnymi informáciami (Áno, Londýn som ešte nenavštívil.), v Londýne väčšina cestujúcich uprednostňuje hlavne metro a autobusy nie sú až tak veľmi vyťažené ako u nás vo väčšine väčších miest na Slovensku - preto to možno to nerobí v Londýne, alebo menších mestách Slovenska problém. ?
MatejBA