Najlepšie by bolo spraviť to tak ako v Londýne:Čipová "Oesterka" s kreditom aký si zaplatíš v predajných miestach a s nástupom do vozidla len cez predné dvere ? pásma nemajú a pri kontakte karty s čítačkou odčíta pár centov za cestu.Napríklad sa takto za jedno odpípanie odveziem linkou 211 z Hammersmith stanice (vo Fulhame) až do centra k parlamentu.Toto by nebolo na škodu ani v Bratislave.Razom by bolo po probléme s cestovnými lístkami.
Okrem iného "Oesterka" platí aj na metro (tam sa to pripláca) a u nás by to povedzme fungovalo na elektrickú trakciu ? problém vyřešen ?
Ja nikde netvrdím, že chcem zmeniť 15-min lístok an 10-min. To boli všetko len špekulácie. Samozrejme, že 15-min. lístok je lepší. A ako by si ohraničil lístok na krátku cestu? Počtom zastávok? To by opäť nebolo spravodlivé. Povedzme 5 zastávok by u linky 83 bolo len po Jungmannovu, zatiaľ čo cestujúci zo Štefana Králika by sa dostali až na Krížnu. Jedine, že by to na každej linke bolo inak, čo by zase podľa mňa spôsobilo chaos medzi cestujúcimi, najmä tými, čo využívajú viacero liniek rôzneho charakteru.
Neveril by si, ale poznám veľa takých ľudí, ktorý keď príde napr. 94 pri ŽST Petržalka nenastúpia lebo majú 15 minutový lístok a keďže nie je prestupný tak čakajú na 93, aby sa doviezli napr. k Tescu alebo k ZŠ Budatínska.
Logiku nema najma listok ohraniceny len neprestupnostou - jedna cena za cestu Novy most - Sad Janka Krala (L82) aj Novy most - ZST Podunajske Biskupice (L70) - WTF?
Neprestupnost 15 minutoveho listka je zalozena na problemoch s konfliktami, ktore existovali pri prestupnosti 10 minutoveho listka. Beztak vacsina ludi za 15 minut neprestupi.
Podľa mňa by úplne stačilo, keby aj 15 minútový lístok bol prestupný. Nemá to zmysel, že je neprestupný. Ak už by silou mocou chceli neprestupný lístok, potom by nemal byť časovo ohraničený. Takto to moc logiku nemá.
Pre boha, ale ved keby si skratil platnost z 15 na 10 minut tak je to ZHORSENIE pre cestujucich co dnes cestuju 11-15 minut a pre NIKOHO by to nebolo zlepsenie.
15 minutovy listok - podla mna by proste listok na kratku cestu nemal byt obmedzeny casom
ja neviem co tu riesite....drtiva vacsina cestuje po bratislave...nejazdia cely tyzden iba rovnaku trasu....naco pre ten zlomok ludi nejake speci listky...tak nech jazdia SAD a maju vybavene....tiez volam drtivo do orangu ale platim si vsetky siete bo biem ze raz za cas to vyuzijem...
Nič, to bol len nápad, že ak by chceli mať nejaký neprestupný lístok, tak radšej 10-min., lebo tam je malá šanca, že stihneš prestup. Čo je podľa teba zlé na 15 min. lístku okrem toho, že je neprestupný? Dosť trás sa dá za tento čas absolvovať.
Dobre, uznávam, že by to chcelo viac priamych liniek, bol to len taký nápad, a mimochodom, mám pocit, že také niečo existovalo ešte pred zavedením prestupnej tarify, ale možno práve kvôli tomu sa to zrušilo.
Ja by som 15 min. lístok nerušil, ale dal by som ho ako prestupný, respektíve ak silou-mocou chcú mať nejaký neprestupný lístok, tak vrátiť 10-min. lístky (ako neprestupné, hoci predtým boli prestupné) a 30-min. lístky ako prestupné.
Uplna blbost. Jednak to co si napisal, jednak je to dalsi prvok neprestupnej tarify, ktory vytvara tlak na priame linky. PCL by mali byt v ramci mesta sietove a bodka.
Istu modifiaciu by som spravil pri JCL a sice ze by som zrusil 15-minutovym listkom, ktory by som nahradil listkom na kratku cestu - hranica kratkej cesty by bola stanovena kilometricky, s prihliadnutim na miestne pomery, pricom by bola vyznacena na ZCP.
Keď sa tu už rozoberali tie cestovné lístky a navrhovali rôzne inovácie, napadla aj mňa jedna vec: čo tak zaviesť PCL pre určité linky. Určite sa nájdu cestujúci, ktorí bežne využívajú iba dve – tri linky a ostatnými cestujú maximálne raz za mesiac. Tu vidím miernu diskrimináciu v tom, prečo by mal niekto kto cestuje iba v pracovných dňoch napríklad z Východného do Rače a späť (stačil by mu teda PCL na linky 52 a 56) platiť za PCL rovnakú cenu ako niekto, kto cestuje po celom meste každý deň (napríklad tu prítomní šotouši).
Inak bolo by na vhodne uvazovat o vybudovani elektrickovych nastupist pri Voz. Krasnany pre vozidla z/do vozovne... kaslat na vyjazdy/dojazdy, ale kvoli vylukam by to bolo fajn. Nech sa nevystupuje do travy, pripadne nenastupuje cez zabradlie od Jelinkovej krcmy
Aby som použil ešte názornejší príklad:
Zatiaľ, čo cestujúci na 2 km dlhej trase Lamač - Mokrohájska musel zaplatiť za dve pásma a to len preto, že v strede jeho cesty ležala akási pomyslená administratívna hranica, tak cestujúci na 12 km dlhej trase Volkswagen - Sihoť-BVS (odkiaľ sa za 10 minút pešej chôdze dostane do centra Dlhých dielov) zaplatí len za jedno pásmo. ?
Takze vlastne ked vidim dennodenne vrazdy ludi v televizii, tak si zabijem jedneho chudaka aj ja, lebo to robi cela spolocnost? No ano, to my vyplyva z tvojich prispevkov to je ta tvoja "logika" (kedze kradnu ostatni, budem aj ja; ked mne skapala koza, susedovi mozu dve)
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
roman2
Okrem iného "Oesterka" platí aj na metro (tam sa to pripláca) a u nás by to povedzme fungovalo na elektrickú trakciu ? problém vyřešen ?