Neviem, ci je DPB dostatocne velky odberatel, aby odoberal priamo od SEPS. Na rozdiel od napr. ZSR, ktore maju aj povolenie na podnikanie v elektroenergetike. Ci je to ZSE, alebo iny distributor, to je jedno. Uvadzal som len priklad cien. Ceny pre velkych odberatelov nie su regulovane, takze ich na nete nenajdem.
otazka je ci DPB odobera elektricku energiu od ZSE alebo SEPS??? alebo niekoho ineho???
predpokladam, ze DPB ma svoje rozvody a meniarne po meste... takze v tom ZSE asi nebude... alebo ano?
sankcie za neodobratie energie su samozrejme pri odberoch ako ma DPB... ci uz to bude SEPS alebo ZSE...
Neviem ake presne sadzby ma DPB, ale skusim priklad z minulosti.
Kedysi som objednal elektriku pre niekolko budov s elektrickym kurenim. Bola ista sadzba za kW v nizkej tarife, iba za vysoku tarifu (vtedy sa kurenie vypina). Zaroven sa 1/4 rocne dohadovalo mnozstvo odobratej elektriky. Platilo sa za vyssi odber, ale aj za nizsi. Ak som vsak vedel, ze spotreba bude ina ako planovana, vzdy sa dala dohodnut zmena v priebehu obdobia. Vysledna cena sa skladala z ceny za odobrate kWh a z poplatku za rozdiel oproti dohodnutemu odberu.
A preco sa to dohaduje tak zlozito, ked mozem platit jednoducho za odobraty kW? Kvoli cene. Podla cennika ZSE pre male firmy stoji jednotarif 0,0845 €/kWh, VT 0,1071 €/kWh, ale NT len 0,0723 €/kWh.
DPB ako velky zakaznik ma ine ceny, aj inu strukturu ceny, ale princip je rovnaky. Dohodne si vzdy take podmienky, ake potrebuje a povazuje za najlepsie.
Logické to je presne tak, ako to je. Skúste sa zamyslieť, ako flebixilná je asi prenosová sústava, a čo tak môžu energetici robiť, ak nejaký veľký odberateľ má zrazu výrazne menší alebo väčší dopyt ako bol plánovaný odber...
No ja neviem,ale slovicko pausal znamena ze ked si daco dopredu predplatis napr. mobilni operatori ruzovy a oranzovy a realne minies polovicu minut ,tak ti nevratia nic. A aby este bol DPB sankciovany ze minul menej ???
Tak pockat a ono sa da odobrat menej ako si predplatili? To je nejaka hlupost, nie? Naco su potom tie predplatene? Ved to by malo byt tak ze si predplatia a tolko zaplatia aj ked minu menej, o tom je pausal, nie?
Paušálne znamená asi, že si DPB objedná na isté obdobie x kW (ci voltov ? ) a ked vycerpa za dane obdobie len 3/4 tak je to jedno, platí ako by to celé vyčerpal.
Fakt neviem ako to presne funguje, tak prosim aj ostatnych nefrflať. ?
A čo to znamená podľa teba, keď sa platí paušálne? Že jej môžeš odobrať neobmedzené množstvo za rovnaký paušál? Nemierim tým proti klimatizácii, len často to tu zvyknú v DF ľudia používať.
Ako sa prejavi taka klimatizacia v spotrebe elektriny pri električke??? Lebo vieme,že SOR NB 18 so zapnutou klímou žere aj o 50% viac nafty. Hoc napr. v BA sa platí elektrina pre el.trakciu paušálne,čiže asi nové električky by sa oplatili s klímou. ?
Doplním, že som ešte doplnil otázku, či by sa nedala prípadne v danom úseku zriadiť zastávka pre minibusovú linku 128. Odpoveď z DPB ma prekvapila (čakal som vyslovene zamietavé stanovisko). Ale logika mi hovorí, že keďže tam nie je možné zriadiť ZÓNU STOP, tak kvôli niekoľkým záhradkárom nebude magistrát investovať do vybudovania spevnených nástupných plôch ani priechodu pre chodcov. Zastávka "Vápencová" pre mnohých nie je až tak ďaleko a slúži nielen záhradkárom.
"V useku medzi zastavkami OC Glavica a Vapencova Vam ide zrejme o obsluhu zahradkarskych objektov. Zastavku tu nie je problem zriadit, pokial Magistrat hl. mesta Bratislavy (objednavatel vykonov vo verejnom zaujme a spolufinancik nakladov prevadzky MHD) takuto poziadavku uplatni u dopravcu a zaroven zabezpeci vybudovanie spevnenych nastupnych ploch a tiez realizaciu dopravneho znacenia (zastavky, priechod pre chodcov). V konecnom dosledku ide o dostatocne silno frekventovanu cestu, kde treba dbat aj o bezpecnost chodcov (cestujucich) i autobusov a ostatnych ucastnikov cestnej premavky - cesta tu ma rydzo extravilanovy charakter. Pokial uvedene podmienky budu splnene, dopravny podnik moze zriadit zastavku. Odporucame obratit sa priamo na odd. prevadzky dopravy menovanej institucie."
Poďme sa baviť o kúrení je zima, tak je prirodzené, že pri -20°C človek v autobuse mrzne. Hádam by nečakal +20°C
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
MatejBA