Tomuto nerozumiem. Prosím, vysvetli o čo sa jedná. Na webe Blagussu nevidím nič nové (okrem možnosti kúpy lístka aj cez internet, kde platba kartou cez internet prebieha na rakúskej webstránke).
http://bratislava.sk/MsZ/Archiv/MsZ_12_04_26/10_NS_MHD.pdf
Odporúča sa pripraviť možnosť verejného obstarávania na ďalšie projekty v rámci električkových tratí na území mesta. Napr. požiadať o rekonštrukciu trate v Dúbravke prípadne ďalších úsekov, ktoré potrebujú veľké opravy na území mesta a nie len v existujúcich trasách električkovej dráhy. Taktiež sa odporúča požiadať aj o financovanie súvisiacich projektov NS MHD, ktorým by mohol byť aj projekt urbanistickej štúdie Jantárovej cesty v celom úseku z dôvodu novej investície verejnej hromadnej dopravy aj jej kladných vplyvov na tvorbu verejného prostredia a skvalitňovania životného prostredia v meste.
Odporúča sa rokovať s MDVRR o možnosti nákupu vozidlového parku električiek aj z tohto
finančného obdobia, ak sa stihne termín 31.12.2015. Deklaruje sa vysoký stupeň
nevyčerpanosti finančných zdrojov SR v rámci operačných programov (aj dopravy samotnej).
Treba vyvinúť úsilie na možnosti realokácie a čerpania zdrojov.
Tak na prekvapenie, čo som sa pýtal minule predavačky lístkov v Žiline, aj keď je pravda, že to nie je veľmi relevantný zdroj, súčasné IC bývajú celkom vyťažené.
amos, to je sice pravda, ze to dzurindova vlada poslala, ale ficova vlada to hned stiahla a prekopala cele eurofondy. vznikli nove operacne programy a napriklad doprave ubrali skoro 900 milionov euro. preto sme na zaciatku meskali, lebo realne az v roku 2007 boli vyhotovene nove "manualy" na operacne programy.
kazdopadne definitivny ramec posielala prva ficova vlada.
nicmenej, poukazoval som na ot, ze pri vhodne zvolenych operacnych programoch moze cerpat aj bratislava eurofondy. jedno ci na elektricku, trolejbus, alebo aj veci typu severna tangenta.
my dostaneme z bruselu balik penazi a je len na state ake si vytvori operacne programy a prioritne osy. ale ked uz si ich vytvorime, musime sa ich drzat. vyzera to divne, ale je to tak.
Ja si hlavne myslím, že porovnávaš neporovnateľné. Sú tie ceny za inak rovnakých podmienok? Rovnaká dĺžka/šírka, rovnaké financovanie, rovnaká záruka, rovnaký rozsah údržby v cene?
Lebo ja nevidím nejaký racionálny dôvod, aby bakelitový Citadis stál tak isto ako Flexity Outlook, keď napr. Sirio je vlastne v podstate to isté. Ak by to už malo byť niečo s pevnými podvozkami, tak by som uprednostnil Variobahn. Mmch., Citadis je vylúčený vopred, to je totiž poltrtinokonformná električka, ktorá sa vyráby VÝHRADNE pre rozchod 1435 mm ? .
Porovnajme ceny vybraných električiek:
Cena Končaru je 1,85 mil. eur, CAF Urbos okolo 2,8 mil., ForCity 2,6 mil., Citadis okolo 3 mil., PESA okolo 1,9 mil., Sirio 2,1 mil. eur.
isteže, drahšie kusy sú kvalitnejšie. Otázne však je, či má Bratislava na takú kvalitu peniaze, a či nie je na mieste v súčasnej situácii uprednostniť kvantitu pred kvalitou.
1) Áno, môže. Keď si môže Budapešť dovoliť Avenio, Oradea a Braila ULF, tak si Bratislava môže dovoliť niečo lepšie ako balkánsky bakelit.
2) Áno, je. Bratislava nie je celkom na Balkáne.
Najvyšší čas vykašlať sa na multikultúru a v záujme zacohvania civilizácie konečne začať uplatňovať na Cigánov rovnaké pravidlá ako na zvyšok obyvateľstva.
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
S499.1023
2) Áno, je. Bratislava nie je celkom na Balkáne.