Dakujem krasne za informacie,
Co sa tyka mojej ISIC karty,tak je vydana fakultou,takze by relativne mala platit,kedze mi ju vsade uznavaju,alebo to radsej nemam riskovat?
Dakujem krasne,pekny den zelam.
Zdravim,
Chystam sa do BA a zaroven sa chystam pouzit MHD,kedze som nou este nemal tu cest cestovat,preto by som sa chcel opytat,ci sa na zlavnene listky uplatnuje karta ISIC,ci autobusy stoja na kazdej zastavke,alebo je nutne dat na znamenie,ze chcem vystupovat,v mojom pripade su to spoje 31 a 39 a ci chodia nacas,alebo je to tak ako vsade na Slovensku.
Dakujem krasne
Pre splnenie aspon prvej podmienky - zriadenie linky "prepájajúcej Pražskú ulicu s Mudroňovou" stacilo vybudovat trol. vedenie, aspon jednosmerne od Cerveneho kriza cez ul. Na hrebienku a dole Drotarskou s napojenim pri vozovni. Podla mojho osobneho nazoru by to bolo efektivnejsie tahat jednu linku (64) tade, hoc jednosmerne, ktora by obsluzila aj Budkovu, C.kriz, domy na kopci a skoly a urady v okoli Drotarskej, nez trolejbus do lokality Lovinskeho (teraz sa urcite 3A nahneva) a mat nezmyselny prestup na 41 pri vozovni.
Ale to by bolo velmi zlozite, lebo by bolo treba na jednej ulici presunut par kandelabrov a pri vozovni v idealnom pripade vybudovat kruhovy objazd, ktory by riesil plynulost dopravy v krizovatke Budkovej, Hrobonovej a Matusovej...
Inak povedane, bolo by vhodne zakomponovat do jazdneho poriadku linky 90 malu, sotva postrehnutelnu poznamocku typu č - odchod zo zast. az po prichode L91 a umoznit prestup vlcakov. Inak je to zase cela prevadzka linky 90 kontraproduktivna... vlastne ako asi vsetko u depebeee ?
Mám pripomienku k prestupu zo spoja 91 na 90 na zástavke Gaštanova alej. Na tejto trase spoj 91 zväčša meško už 2-3 minúty a spoj 90 ho na uvedenej zástavke nečaká, lebo na prestup je vymedzená len 1 minuta. Na výtku šoférovi 90 že nepočkal spoj 91 odpovedal, že on sa musí držaťb platného cestovného poriadku. Proti tomu sa nedá namietať. Aby spoj 90 nepremával prázdny, tak ostáva len na DPmB aby napr. bus 90 vychádzal zo svojej končiacej stanici (ŽS Rusovce) až vtedy, keď popri ňom prejde spoj 91, alebo aby ho čakal na zástavke Gaštanova alej. Prosím zvážte moju pripomienku
povedal by som, ze zalomenie vlecky trochu skresluje a ide o klasicky ventilator. Aj voz vlavo ma v prednej casti ventilatory, co vozy s klimou nemaju...
Osobne si nie som istý, či je z hľadiska europeňazí nutné nahrádzať autobusovú linku 41. Nikto totiž hodnoverne nepovedal, čo presne bude Európska komisia vyhodnocovať. Merateľné kritériá v projekte hovorili len o počte prepravených cestujúcich. Ostatné aspekty boli uvedené v časti "zdôvodnenie potreby navrhovanej činnosti v danej lokalite". Naozaj bude niekto vyhodnocovať, či stav po vybudovaní trate plne zodpovedá zdôvodneniu? Totiž napísané je tam okrem skrátenia 41 napríklad aj toto:
- "... umožní zriadenia trolejbusovej linky prepájajúcej Pražskú ulicu s Mudroňovou" (nesplnené)
- "... umožní redukciu ďalších súbežných autobusových liniek." (nesplnené)
- "... posilní vyťažené autobusové linky č. 84 a 184... potreba zvýšenia kapacity tejto dopravnej obsluhy je akútna" (čiastočne splnené)
V zdôvodnení je taktiež chybne vyrátaná úspora na výjazdových/dojazdových kilometroch.
Podľa mňa by sa mala linka 41 čo najskôr obnoviť v pôvodnom stave (resp. v intervale 20 min celodenne cez pracovné dni - nevidím z dopravného hľadiska dôvod na interval 40 min.) a linka 64 zrušiť až do zavedenia nového linkového vedenia trolejbusov.
Pri novom linkovom vedení by boli dva varianty:
Č. 1: 64 na Lovinského, 41 skrátená (zvážač k trolejbusom), avšak v dobrom intervale (12/15/12//30), ktorý by čiastočne kompenzoval nútený prestup pri vozovni.
Č. 2: 64 po Prokopa Veľkého, 41 ponechaná v plnom rozsahu. Ak by sa zároveň zlúčili 34+84, využitie 64 na Prokopa Veľkého by mohlo byť celkom slušné a usporili by sa aj km na autobusoch. Samozrejme zlúčenie 34+84 má aj svoje negatíva.
Skúsenosti z terénu sú také, že z ľudí, ktorí nastúpia pri vozovni na 64, vystúpi malá časť už hore na Hroboňovej, ďalšia časť na Sokolskej, ďalšia na Predstaničnom, niektorí pokračujú aj ďalej. To znamená, že pomerne veľká skupina cestujúcich je vyslovene donútená do prestup pri vozovni a potom prestupujú o pár zastávok znovu, zatiaľ čo pôvodne ich 41 zaviezla priamo k prestupným zastávkam. Tiež neberiem argument stanice, fakt je ale taký, že inde sa 41 už otočiť nemôže. A samozrejme keď si ľudia na toto spojenie zvykli, je pre nich atraktívne...
Bod 3: Práve predĺženie linky 41 na Hroboňku spomínam o pár príspevkov nižšie. Teraz som si však uvedomil, že by tak prišli o sociálku.
Bod 4: Tvrdíš, že na Palisádoch a Mudroňovej by stačila linka 207 alebo sa ťa zle pochopil? Veď teraz tam chodia 203/207 natrieskané v poobednej špičke.
ad 1) Linka Trnávka - Drotárska je hlúposť. To si rovno spravme linku Devín - Východné.
ad 2) Nemyslím si, že na Drotárskej je potreba budovať trolejbusové vedenie pri súčasnej finančnej politike mesta. Je to ako namontovať si automatickú prevodovku do Škody 105. Teoreticky by to bolo síce fajn, interval obhájiteľný, ale jednoducho by to bolo nepriechodné.
ad 3) Hroboňova je dostatočný prestupný uzol pre tak malú a z hľadiska MHD menej významnú lokalitu s vysokým potenciálom úbytku cestujúcich MHD (je to v podstate bohatá štvrť). Teda bázou riešenia je dostať L41 tak, aby bol možný komfortný prestup na Hroboňovej na linky, ktoré tu idú. To bude pre obyvateľov Drotárskej dostatočné zadosťučinenie.
ad 4) Som za reorganizáciu dopravy v Horskom parku. Nemám síce teraz jasnú predstavu a ani čas nič vymýšľať, ale v kľude by som uvítal riešenie, ktoré by napr. šetrilo vozkm skrátením 207 po Búdkovú, zrušením 203 na úseku od Palisád a presmerovaním jednej slušnejšej (nie takej rádoby ako 64) linky na Lovinského/Valašskú. Ostala by neobsluhovaná zastávka Horský park, ktorá je na znamenie a ktorá by mohla byť obsluhovaná súčasne s linkou, ktorá by napr. viedla na Drotársku.
Kebyze eventuelne vznikne predlzenie 64 na Drotarsku s duobusom tak aj tak bude treba 12m voz, lebo na Drotarskej sice 9,5m staci, ale na Trnavke by to bol velmi velky problem.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Ike
ad 1) Linka Trnávka - Drotárska je hlúposť. To si rovno spravme linku Devín - Východné.
ad 2) Nemyslím si, že na Drotárskej je potreba budovať trolejbusové vedenie pri súčasnej finančnej politike mesta. Je to ako namontovať si automatickú prevodovku do Škody 105. Teoreticky by to bolo síce fajn, interval obhájiteľný, ale jednoducho by to bolo nepriechodné.
ad 3) Hroboňova je dostatočný prestupný uzol pre tak malú a z hľadiska MHD menej významnú lokalitu s vysokým potenciálom úbytku cestujúcich MHD (je to v podstate bohatá štvrť). Teda bázou riešenia je dostať L41 tak, aby bol možný komfortný prestup na Hroboňovej na linky, ktoré tu idú. To bude pre obyvateľov Drotárskej dostatočné zadosťučinenie.
ad 4) Som za reorganizáciu dopravy v Horskom parku. Nemám síce teraz jasnú predstavu a ani čas nič vymýšľať, ale v kľude by som uvítal riešenie, ktoré by napr. šetrilo vozkm skrátením 207 po Búdkovú, zrušením 203 na úseku od Palisád a presmerovaním jednej slušnejšej (nie takej rádoby ako 64) linky na Lovinského/Valašskú. Ostala by neobsluhovaná zastávka Horský park, ktorá je na znamenie a ktorá by mohla byť obsluhovaná súčasne s linkou, ktorá by napr. viedla na Drotársku.