Reakcia na: J #17764:
Nie, nie, nie. Nechapem, ako sa ti mohlo pacit Citaro kvalitou cestovania. Ved Solaris mal ovela lepsie vyrieseny interier z hladiska kapacity, navyse bol plne NP. Kto namietne, ze si v Solarise tlacil nohy, tak na niektorych miestach sice ano, ale v Citare tiez. Z hladiska jazdnych vlastnosti sa nemame o com bavit. Citaro z prevodovkou ZF sa nemoze chytat na Solaris s VOITHkou, nech by malo motor akykolvek. To Citaro, co tu bolo by bol prakticky autobus na hocijake medzimestske linky, kde SADisti davaju krpate Vrakosy. Kapacitne bol na tom hrozne - snad ako kratky Tambus. Interier, aj skrz usporiadanie sedadiel vyzeral ubohejsie ako na Solarise. Ved si na Solarise len vezmi napr. usporiadanie drzadiel. Alebo aj samotne drzadla - nerezove
poliaci zrejme vedia, ako spravit autobus do realnych podmienok hocijakej post-socialistickej MHD. Aj ked vonkajsi dizajn je az tak futuristicky, ze mi z toho doslo zle, jednoznacne preferujem Solaris.
:-d
). Hlavne ze uz definitivne padol ten nezmysel nazyvany METRO. Osobne vsak neverim, ze sa Bratislava uberie zmenou rozchodu celeho systemu, skor som presvedceny, ze sa na vybranych usekoch vlozi 3. kolajnica a to tak, aby sa k ostrovceku vocpala tramvaj o sirke 2.5 metra a kockopes o sirke 2.8 metra (de facto zeleznicky profil) - co aj vychadza, ked vlozis 3. kolajnicu smerom od nastupneho ostrovceka, ktory spravidla byva na pravej strane elektricky. Aby sme sa rozumeli, ja som vzdy tvrdil, ze zmena rozchodu ma iba vtedz zmysel, ak sa zmeni cely system - teda vysoke nastupistia, zabezpecovacka, obojstranne vozy na sposob RT8D5M - prdelou k sebe, alebo T5C5, ale s vysokou podlahou. Lepsie su vsak clankove vozidla ako spajanie viacerych solo tramvaji do jedneho vlaku.
frenky
pod kolonami DPB rozumej autobusove vozovne.
1.kolona je Trnavka
2.kolona je Jurajov Dvor
3.kolona su Krasnany
4.kolona je Petrzalka
Autobusy sa oznacene 4miestnym ev.c. napr. 1803> z toho vies, ze
1.autobus je z 1.kolony
2.ze je to ik435 (kdeze kazdy voz ma za cislom kolony cislo, ktore sa priraduje tomu istemu typu autobusu).
Napr.
0 - ik415 + Karosa B732
1 - Karosa B732
2,3 - Karosa B741 (1201 je Karosa C744)
4 - TamBus
5 - ik283
6 - to su myslim rozne zajazdove Karosy
7 - ik412
8 - ik435
9 - ik280
Toto rozdelenie funguje iba v 1.kolone u ostatnych je to troska ine.
-----------------------------------
Co sa tyka tych Dubravskych liniek:
20,22,27 a NV504 vypravuje 1.kolona
34 a 83 vypravuje 2.kolona
35 vypravuje 3.kolona