Reakcia na: d3k0 #17183:
no neviem, mne sa v poslednom case uz na zopar tak slusne rozheganych ik435iek podarilo natrafit, netvrdim ze su take vsetky ale postupne sa zoserbluju... (ak by si xcel robit prieskum, tak ja vacsinou jazdim dlhymi vozmi z 2hej DPA...
Spectre
Zvratenost Karosy. Takze napriklad...:
- Celkova konstrukcia - jedna cast zavisi od druhej a cely autobus drzi pokope dajaka fiktivna sila. Skus vymenit v Karose sucasne okna za lepene, alebo skus tam urobit vyklapacie vetraky. Nebudem ta napinat a poviem rovno co by sa stalo - zosunie sa ti strecha
- Celkova konstrukcia II - sudrznost konstrukcie. Jednotlive diely v ramci roztaznosti materialu, pruznosti a podobnym veciam prakticky "plavaju". V ramci "skeletovej" konstrukcie rady 950 su bocnice a strecha pevno zvarene s ramom (predtym boli nitovane). Konstrukcia teda musi byt vystuzena na niektorych miestach, inak by ti to pukalo.
- Dvere - konstrukcia je navrhnuta na krpate dvere vpredu. To je v MHD uplna blbost. V tomto smere lutujem, ze sa nepokracovalo vo vyvoji radu 8xx - tam bol tento nedostatok vyrieseny.
- Dvere II - krpate dvere v dlhych Vrakosach. To je ale problem aj Ik435
- Dvere III - Vdaka debilite celeho autobusu prakticky nemozno osadit inteligentnejsi dverovy system (v style 14Tr)
- Vyska podlahy - Vdaka debilite konstrukcie, tu nepomoze ani ta po***ana vanicka
- Vanicka - no comment - taku zvrhlost treba vidiet
- Klbove stelesnenie zvrhlosti - preco sa LEN karosa tak kruti a zvyja, ked poriadne naslapnes na plyn. Akoby nestacilo, ze motor svojou vahou nadvyhuje celu strednu cast vozidla. A ti *****i to u 961 este predlzia. Ako ze tam v klbe su piestiky, ktore to kompenzuju, ale ajtak je to trochu zvrhle. Vlecka je ultra ***nuta - preco mas medzi 2. a 3. dverami len jedno okno a na jednej strane len 4 sedadla.
- Usporiadanie interieru - no comment
- Konstrukcia interieru - dverove mechanizmy, ktore ti mozu dobre dochramat nohu, ked je voz narvaty
- Budka vodica - debilnejsie pracovisko vodica ako v Karose a Citybuse som este nevidel. Aj ked vodic nebude mat svoju cast prednych dveri by sa to dalo vyriesit inteligentnejsie
- Jazdne vlastnosti - vo vseobecnosti najlepsie v zatacke sedi TAMBUS, potom 435, a az uplne nakoniec Karosa. A preco? Lebo tie piestiky v klbe to jaksi prestavaju stihat kompenzovat. Navyse, cisto teoreticka situacia - keby si zatazil len vlek od napravy dozadu, konstrukcia to neunesie chytis smyk jak hovado
To samozrejme nie je vsetko, iba som si tak narychlo spomenul. Dufam, ze ma Turbo doplni