Prečítal som si článok o linke 91 a aj diskusiu k nemu. Keďže podstatná časť diskutujúcich bola z imhd, tak budem reagovať sem.
O tom, že existuje predpis na typ okien, som už počul. Dokázať to neviem, ale pokiaľ sa nemýlim, je to jedna z noriem EÚ. Z bezpečnostných dôvodov smú byť vozidlá MHD vybavené len výklopnými oknami, aby sa zabránilo vykláňaniu cestujúcich za jazdy z okien.
Na západe problém s vetraním nemajú, lebo majú klimatizáciu
A mimochodom, ešte k štruktúre autobusového parku DPB. Akosi mi uniklo, z akého dôvodu, keď DPB má nedostatok kĺbových autobusov, kupuje Sory.
O tom, že existuje predpis na typ okien, som už počul. Dokázať to neviem, ale pokiaľ sa nemýlim, je to jedna z noriem EÚ. Z bezpečnostných dôvodov smú byť vozidlá MHD vybavené len výklopnými oknami, aby sa zabránilo vykláňaniu cestujúcich za jazdy z okien.
Na západe problém s vetraním nemajú, lebo majú klimatizáciu

A mimochodom, ešte k štruktúre autobusového parku DPB. Akosi mi uniklo, z akého dôvodu, keď DPB má nedostatok kĺbových autobusov, kupuje Sory.

J
Re #17007 Igorko: Ja si nemyslím, že by Trollina boli niečo veľmo zlé. Ak hovoríme Citybus verzus Urbino hovoríme o zastaralej koncepci agory. To isté by sa dalo povedať o 21Tr, nie. No a pre Trolino hovorí aj možnosť 15m trolejbusu. Na 212 ako uliaty. Alebo aj na linku na Dlhé Diely. A ak by sa predsa len dodávali autobusy Urbina a trolejbusy Trolina tak to je pekná unifikácia, čiže aj lacnejšia a lahšia údržba. A Trolina sú aj krajšie ako 21Tr, čo nehovorí o tech. kvalitách avšak dopravca sa musí vedieť aj predať. Atraktívnejšie je určite Solaris.
15m trolino je ževraj lacnejšie ako 15TrM. Viete to niekto potvrdiť či vyvrátiť.
Český minister dopravy už po tretí krát bude žiadať o peniaze na obnovu vozového parku MHD vo výške 1mld CZK ročne. predtým sa vláda týmto bodom vždy rozhodla nezaoberať. To len tak na info.