Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Ivan3 #168727:
Tram-train bol údajne zapracovaný práve preto, aby vraj bolo možné financovať trať z eurofondov, pretože na čistých 1000 mm by vraj Brusel peniaze nedal. Prečo ale dal na 1000 mm peniaze Bielefeldu?
Reakcia na: MiroBA #168732:
"To akože z konca Petržalky pojdem Vlakom a na bosákovej prestup na Električku?"
Nie. To akože z Petržalky pôjdeš tram-trainom na SNP-čko alebo Obchodnú a tam prestúpiš.
"Z čoho chce Mesto "VYBRANÉ TRATE V MESTE" teda ich prestavbu financovať?"
Tiež z eurofondov.
"Aj tak si stále neviem vysvetliť čo má Petržalská radiála spoločné s TEN-T."
To, že keď sa násilím nezvedie MHD do tunela TEN-T, tak tunel TEN-T nemá šancu byť návratným.
"Na trať do Petržalky by sa možno dal vytvroiť samostatný projekt krytý z eurofondov"
Samozrejme. Nie je pravda, že eurofondy neumožňujú financovať MHD a umožňujú iba financovanie pseudointegrovaných dopravných systémov. Bratislava nemá síce nárok na kohézny fond (Bystrica áno), z ktorého sa môže financovať "environmentálne vhodná mestská doprava a verejná doprava" (nariadenie ES 1084/2006, čl. 2, ods. 1 písm. b), ale má nárok na fond regionálneho rozvoja, z ktorého sa financuje "podpora ekologickej a trvalo udržateľnej verejnej dopravy, najmä v mestských oblastiach" (nariadenie ES 1080/2006, čl. 5, ods. 2 písm. d). Ak sa teda nedá financovať výstavba električkovej trate v BA z EFRR, potom je to výlučne záležitosťou národného implementačného plánu, a teda našou blbosťou. Alebo zámerom jedného človeka na ministerstve.
Reakcia na: AAA #168743:
Nie.
Reakcia na: 810zssk #168742:
To áno, ale chcú tam prevádzkovať iba vozidlá tram-train. Je dosť veľkou hovadinou, aby dopravu na trati Janíkov dvor-Hlavná stanica, čiže čisto električkovej, zabezpečovali vozidlá tram-train, ktoré sú logicky oproti električke drahšie (cca o dvoch šestinov:-)).
Reakcia na: 810zssk #168742:
A trať v Petržalke nemá byť súčasť siete ŽSR?
Reakcia na: AAA #168741:
Tramtrain trat mala byt riadena ako elektrickova trat, nie ako zeleznicna. Podla zeleznicnych predpisov by sa jazdilo az ked by tramtrain vozidlo vyslo na siet ZSR.
Reakcia na: 810zssk #168739:
Odkiaľ máš takú blbosť, že tramtrain vlak by na železničnej trati jazdil na dohľad?
Reakcia na: Martin Fundárek #168724:
znechucuje ma, že Ftáčnik ako už primátor mesta neháji tie názory čo hájil ako starosta Petržalky, keď bol za riešenie MSMHD v Petržalke električkou ? Dúfam, že akékoľvek hybridy a prznenie električkovej trate s 1435mm ostane iba v teoretickej rovine, lebo toto čo splietajú je teda fakt sila. Keď už by chceli byť strašne nápomocní niečomu, tak by namiesto vyhodenia peňazí na 1435mm v úseku Jesenského - Obchodná - Hl.st. spravili Petržalku rovno od Janíkovho dvor cez Starý most ako 1435mm, duálny úsek by bol iba Šafárikovo nám. - Nám. SNP, za Nám. SNP by sa 1435mm trať oddelila o metrovej a klesla pod zem cca v osi ul. Poštová, mala zastávku Hodžovo nám., potom SAV a konečnú na Hl.st. s možnosťou napojenia na vlakovú trať smerom Kramáre - Patrónka atď. Zastávky na duálnom rozchode by boli iba Šafárikovo nám. a Nám.SNP. Príp. keby sa neuvažovalo vôbec s napojením na smer Kramáre, tak by mohla byť trať 1000mm a električky by sa rozvíjali samostatne aj naďalej bez napájaní na vlakovú sieť.
Reakcia na: Ivan3 #168727:
Nic by neobmedzovala, kedze na tramtrain tratiach sa malo jazdit ako s elektrickami, na dohlad.
Reakcia na: Martin Fundárek #168724:
Nuz, zajtra je diskusia..
Reakcia na: Peon #168716:
A co by bolo zle na rakuskom vedeni? 🙂 Administrativa by bola podla mna miestna (napokon, bolo by to lacnejsie), okrem tych spolocnych. Jazdit moze ktokolvek, otazka je kolko by to stalo.
Reakcia na: Valec #168698:
No medializovane to bolo, ale v cenniku je listok na PCL za 1,60. Samozrejme je mozne aj to ze nocaky budu stale za extra cestovne, ale bude tam platit PCL a TCL.
Reakcia na: score51 #168731:
ty zijes ako bolo vcera
Reakcia na: no.ev.di. #168546:
kto to zaplatí?
Re #168552 810zssk: rovnaká otázka ako pre dunča 😉
Re #168553 810zssk: dnes v 1206 nalepený zoznam "z" zastávok
Re #168587 Dezerter: myslím, že jediná "na hrane" nepokrytá zastávka ex66 ostala pri GJH - je to problém?
Re #168724 Martin Fundárek: slušne sa tomu hovorí, že "im asi *ebe"... hlavne, že v nákladoch majú rátanú Bosákova-JanD verziu 1000/1435... neviem, prečo sa silou mocou snažia Pe radiálu narvať do železníc... MDVRR v spolupráci s 3F predsa odmietli financovanie eliny z fondov, takže pri reko mosta žiadne 2-rozchody a rovno tam narvať obojsmerne 1000... ale nato asi Ftáčnik nemá... (peniaze, silu, schopnosti...)
Reakcia na: MiroBA #168732:

P.S. Ospravedlnte, prosím gram. chyby.
Reakcia na: Martin Fundárek #168724:

?? Projekt je pekná sprostosť. To akože z konca Petržalky pojdem Vlakom a na bosákovej prestup na Električku?
Z čoho chce Mesto "VYBRANÉ TRATE V MESTE" teda ich prestavbu financovať?? Petržalská radiála sa cez euro fondy v rámci TEN-T "prepečie" a zvyšok? Aj tak si stále neviem vysvetliť čo má Petržalská radiála spoločné s TEN-T. Rýchle dialkové vlaky ju budú akurát tak križovať.
Bolotu milión projektov hentáké metro, tantaká dráha a nič z toho. ?
Môj osobný návrch postaviť TEN-T a Petržalskú radiálu úplne samostatne, nezávisle. Na trať do Petržalky by sa možno dal vytvroiť samostatný projekt krytý z eurofondov - náhrada autobusov za ekologickú dopravu, rovnakým spôsobom ako Banská Bystrica získala trolejbusy.
Výhľadovo by sa trať mohla už postaviť ako trojkolajná pre prípadný Tram-train ktorý však prichádza do úvahy pre finančnú náročnosť najskôr tak o 20 rokov.
Reakcia na: inovacebus #168689:
neprepadol si náhodou zo slovenského jazyka??? ? ?
Reakcia na: 810zssk #168649:


Je to v tom oficiálnom dokumente o zmenách...Regio zľava platná len pre Os, Zr, Rex. Nechce sa mi tu už hľadať ten link...
Reakcia na: Ivan3 #168727:

Likvadácia električkových tratí v BA - Neviedel by som to až tak drasticky.
Je síce pravda, že vozový park "tramvají" sa neobnovuje ale to preto, lebo DPB a mesto nemá proste za čo obnovovať pre vysoké dlhy.Výhľadovo, reálne to tak vidím za 10-20 rokov, má prísť práve k rozširovaniu siete. A musím podotknúť, električky síce v Bratislave sú staré ale relatívne dobre udržiavané ale na viacerých miestach došlo ku kompletnej obnove tratí čo by bola kravina.
Teoreticky dajme tomu, že by sa rozhodlo trate zrušiť - bolo by treba cca aspoň 200 - 300 kĺbových autobusov na ktoré rovnoko nie sú peniaze. O výstavbe metra ani reči. A ten tunel čo sa vo velkom plánuje stavať, určite električkovú sieť nenahradí. Porieši akúrát tak reláciu Petržalka Dvory - Mlynské Nivy - Rača. Rušenie El.trakcie -proste nezmysel.
to čo vravíš, skorej sa deje vo Viedni kde sa postupne nahrádzajú elektríčkové trate Metrom v kombinácií s autobusmi. Ale aj Viedeň určite nezlikviduje celú sieť.
Čo sa týka Košíc myslím, že by to bola tiež blbosť. Neviem v akom stave sú tam ich trate ale tiež si to nemôžu len tak dovoliť. Navyše tam je "norrmálny" rozchod tak nič nebráni vybudovaniu systemu Tram-Train. A že by nefungoval?? - V Nemecku úspešne funguje napr. v Chemitz alebo Karlsruhe.
Reakcia na: Ivan3 #168727:
Pokiaľ ja viem, tak v Košiciach sa počíta s výstavbou električkovej trate na Sídlisko Ťahanovce a s projektom tram-train. DPMK obnovil VP električiek v poslednom čase prestavbami 8 KT8 na KT8D5.RN2 a jediným sólom Vario LF.S.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.