Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: no.ev.di. #165403:
Chruno, keby si okrem tradicneho p94ovania na SOR aj rozmyslal tak si uvedomis, ze by tie SORky kupovali uplne lacno (za nakladovu cenu) a teda by sa im to oplatilo aj keby ich mali menit castejsie.
Reakcia na: Peon #165401:
Ako sa lisi, to ti ja nepoviem. Ked bude mat 1. triedu RegioJet tak na primestskej doprave by tam mali byt noviny, nejake napoje, atd.
Bratislava - Železničná spoločnosť Slovensko, a. s. (ZSSK) usporiada tlačovú konferenciu o 11.00 h v Prezidentskom salóniku na hlavnej stanici v Bratislave.
K nadchádzajúcim hokejovým majstrovstvám sveta predstaví ZSSK projekt nového palubného personálu v IC vlakoch a dopravné služby pre hokejových fanúšikov. Informovať budú Pavel Kravec, predseda predstavenstva a generálny riaditeľ Železničnej spoločnosti Slovensko a Ing. Igor Chovanec – riaditeľ Úseku obchodu.
Pre objektívy budú k dispozícii hokejové hostesky ZSSK a stewardky v rovnošate.
Reakcia na: Petto #165404:
RegioJetu sa to oplatí preto, lebo na to dostane dotácie. Ale za tie dotácie aj poskytne vyššiu kvalitu než ZSSK, a preto sa to oplatí aj štátu. Na trati do Žiliny je štát ziskový, a v kvalite služieb tam dnes až na menšie detaily nie je čo zlepšovať, preto by nemalo veľký zmysel to v momentálnej situácii dávať súkromníkovi.
Reakcia na: Joyki #165406:
a na trati do KN uz nechodi ZSSK ??? ci planuju prestat, ked nastupi REGIOJET ?
Reakcia na: Petto #165404:
jezis, vsak taka hlavna trat ako je napr. ZA-BA musi byt statna, teda ZSSK. Vsetko zas nemozeme sprivatizovat a dat inym. Aj tak RegioJet sa zameriava na regionálne trate hlavne.
Reakcia na: Petto #165404:
Kľudne by mohol prebrať dopravu na trati Čadca - Makov, lebo tí magori zo ZSSK chceli aj tam osekať vlaky. Najideálnejší stav by bol keby sa autobusové spoje na trati Čadca - Makov minimalizovali a vlaky pridali radšej. Ľudia to tam vraj využívajú viac než slušne tie vlaky. O trať 120 a 180 nemám obavy, skôr mám obavy o trať 172,173 a 174, že čo tam ešte ZSSK skrblíci osekajú, resp. dokedy bude štát rušiť iba vlakové spoje a dovolí anarchiu autobusovým zdieračom, ktorí by najradšej kasírovali iba za dopravu počas špičky a ostatné časy nech si ľudia chodia pešo, alebo nech robia vtedy dopravu železnice, t.j. presný opak toho ako to má byť. ?
Fakt by ma zaujimalo, ci je natolko perspektivna ta trat do DS ci az do Komarna, ze tam chce REGIOJET prevadzkovat moderne supravy s dobrym taktnym intervalom. Mali radsej nakupit zopar vacsich suprav a prevadzkovat usek BA-ZA ved to musi byt zlata bana.
Reakcia na: MiroBA #165400:
Keď tam robí Keolis Group, tak v ČR a SR by mohli J&T Group robiť dopravu. Autobusy a trolejbusy si sami vedia už vyrobiť, resp. snažia sa, ale nejak to moc nejde, ešteže fungujú dobré vzťahy + vreckové pre tých čo rozhodujú o tendroch. Silno pochybujem, že keby J&T mali niekde robiť dopravu (dajme tomu, že by chceli rozšíriť podnikateľský záber), že by ju robili SORkami, lebo by museli každý 7-8 rok obnovovať vozový park a radšej by kupovali trvácnejšie Mercedesy, MANy, či Solarisy ?
Reakcia na: 810zssk #165395:
ale iba "vraj" a "možno". Závisí to od toho v akom stave bude trať. Ak sa s ňou niečo nespraví, tak pochybujem, že sa rýchlosť zvýši.
Reakcia na: 810zssk #165396:
A ako sa tá 1. trieda v tom dnešnom vlaku líši od druhej? Ja som tam videl sedadlá s rovnakým poťahom tiež po štyroch zoskupené.

Re #165397 Andy: Neviem aké vlaky myslíš, nevyznám sa v tom tak. Ja som to porovnal hlavne s rakúskym Talentom a tuším aj s maďarským.
Ešte spomeniem - Motorová jednotka Talent k prezenčným jazdám bola zapožičaná (pravdepodobne) od Francuzskej spoločnosti Keolis Group.
Táto spoločnosť pôsobí vo Francúzsku, Nemecku,Belgicku,Holandsku,Velkej Británií,Nórsku,Švédsku,Dánsku,Portugalsku, USA,Kanade,Austrálií a Alžírsku.
Okrem vlakov prevádzkuje aj električkovú aj autobusovú dopravu. Napr. električková sieť v austrálskom Melbourne, Vačšinu Autobusov v Stockholme.
A konkrétne vozidlo čo prišlo na Slovensko je zapožičané nejakej regionálnej prímestkej Berlínskej Linky ako bolo tu už spomenuté.
Reakcia na: no.ev.di. #165384:

Ja som bol tiež - včera aj dnes až do Komárna.
Moje dojmy: Súprava Talent samozrejme výborná, na úrovni. Klimatizácia -na moj vkus až moc pustená lebo po hodine a pol mi začalo byť aj chladno, ale to detail.
Čo je podstatnejšie -no neviem ako to od toho marca 2012 bude chodiť ale súčasné prezenčné jazdy nepovažujem za najlepšie riešenie. Vlak na trase Bratislava Komárno stál takmer všade, takže celá trasa 100km Bratislava - Komárno trvala až skoro 2 a pol hodiny. Toľko trvá pomály cestovanie Bratislava - Žilina pri dvojnásobnej vzdialenosti.
Čiže chcelo by to taký systém ako na trase Bratislava - Viedeň.
Mali by byť spoje, ktoré by na Trase Bratislava - Dunajská Streda a Dunajská Streda - Komárno stáli všade a k tomu ešte expresný spoj, ktorý by stál len na Bratislavských staniciach a potom už len v Dunajskej Strede a v Komárne. Inak sa na 2 a pol hodinové cestovanie ľudia vykašlú.
Dalšia vec je že vlaky možu byť neviem ako dobré a rýchle, keď nie je tomu prispôsobená trať, ktorá miestami akémukoľvek vlaku neumožňuje ísť viac ako 40km/h.
Obsadenosť vlakov - včera (26.4) na poobednom prezenčnom páre bolo ľudí celkom slušne. - všetci boli zvedaví a zrejme aj chceli ušetriť oproti spoju ZSSK ktorý šiel krátko predním.
Dnes(27.4) ráno ľudí až tak veľa nebolo iba zopár, ľudia sa začali viac zbierať až na úseku Dunajská Streda - Komárno - zrejme tými čo dochádzajú do Komárna za prácou.
Poobede som šiel nazad úsek Komárno Dunajská Streda až 15:37 riadnym spojom ZSSK. (-4 klasické "šukafóny"
? ) Ludí spočiatku dosť postupne vystupovali a pred Dunajskou Stredou už boli vo vozni traja ľudia. V D.S. som prestúpil zase na "Talent" z odchodom 17:05 a ten bol zase slušne plný.
Inak neviem či to bude až tak rentabilné pre RegioJet prevádzkovať spoje v hodinových až pol hodinavých intervaloch...ale uvidí sa. Toľko moje postrehy.
Reakcia na: 44 #165393:
Tá jednotka, čo sa tu prezentuje, je tiež už ojazdená, bolo to vidno napr. na vyšúchaných opierkach. Ale povedal by som, že na železničných vozidlách bežný človek nepostrehne nejaký 5-ročný vekový rozdiel, pokiaľ boli normálne udržiavané. Ono aj na tých terajších 810 nie je tak hrozný ich vek v zmysle nejakého opotrebovania, ale zastaralá koncepcia toho vozňa, ktorá nespĺňa požiadavky cestujúcich 21. storočia. 🙂
Reakcia na: Peon #165392:
Miesto rušňovodiča od priestoru pre cestujúcich je oddelené sklom napríklad aj v 840 a 425.
Reakcia na: Peon #165392:
To co je oznacene ako 1.trieda je samozrejme 1.trieda. Akurat pocas prezentaciek bolo jednotne cestovne 😉
Reakcia na: no.ev.di. #165390:
Na useku BA-DS sa vraj mozno rychlost zvysi.
Reakcia na: no.ev.di. #165386:
Nemec mal doprovod rusnovodica ZSSK. Vlakveduci boli tiez zo ZSSK.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.